- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Může být český webový seriál světový?
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 minut, režie a scenáristika.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Can be czech webserial comparable with the wold? 2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, minimal length 20 minutes.
Tato diplomová práce se zabývá českým internetovým seriálem a prostřednictvím vybraných příkladů se jej snaží porovnat se světovou webseriálovou produkcí.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Czech Internet series and by the choosen examples is trying to compare it worldwide web series production.
Klíčová slova
Seriál, Internet, webový seriál, český webseriál, Gynekologie 2, Kancelář Blaník, #martyisdead, Stream, Mall TV
Klíčová slova v angličtině
Series, Internet, Web series, Czech web series, Gynekologie 2, Kancelář Blaník, #martyisdead, Stream, Mall TV
Rozsah průvodní práce
46 s. (81 730 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá českým internetovým seriálem a prostřednictvím vybraných příkladů se jej snaží porovnat se světovou webseriálovou produkcí.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Czech Internet series and by the choosen examples is trying to compare it worldwide web series production.
Klíčová slova
Seriál, Internet, webový seriál, český webseriál, Gynekologie 2, Kancelář Blaník, #martyisdead, Stream, Mall TV
Klíčová slova v angličtině
Series, Internet, Web series, Czech web series, Gynekologie 2, Kancelář Blaník, #martyisdead, Stream, Mall TV
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Režie audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o magisterské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Režie audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o magisterské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
SZCZEPANIK, Petr, ed. Nová filmová historie: antologie sou asného myšlení o d jinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
KOKEŠ, Radomír D. Fikce, (makro)sv ty a typologie seriality. ě Praha, 2012
KOKEŠ, Radomír D. Teorie seriálové fikce. Praha, 2011
Seznam doporučené literatury
SZCZEPANIK, Petr, ed. Nová filmová historie: antologie sou asného myšlení o d jinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
KOKEŠ, Radomír D. Fikce, (makro)sv ty a typologie seriality. ě Praha, 2012
KOKEŠ, Radomír D. Teorie seriálové fikce. Praha, 2011
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ doc. Janíková zahajuje obhajobu absolventských prací studenta v 15:45.
Student nejprve představuje svou teoretickou absolventskou práci. Seznamuje komisi s metodami a metodikou práce na textu diplomové práce.
Posudky vedoucího a oponenta jsou komisi představeny, pozornost je soustředěna zejména na výhrady a kritická místa v posudcích. S posudky je student zjevně seznámen předem, na otázky z posudků má připraveny odpovědi. Obhajuje svá východiska a rozhodnutí. Námitku z posudku oponenta stran srovnání českého web seriálu se světovými web seriály se snažil student obsáhnout tím, že si nakoukával tuto tvorbu, ovšem vlivem korona krizi jich mnoho nebylo vydáváno
Komise přikračuje k obhajobě praktické magisterské práce studenta. František Vaculík ve stručnosti představil ústřední téma a premisu svého diplmovohé filmu. Pouští komisi trailer. Následuje čtení klíčových míst z posudků vedoucího a oponenta, poté student reaguje na položené otázky. V diskusi komise oceňuje zejména výtečné vedení herců, citlivost ve výběru lokací a vůbec kvality snímku dosahující profesionálního výkonu.
Předsedkyně SZZ komise doc. Janíková ve 16:15 obhajobu končí.