V bakalářské práci se věnuji bezpečností v nákladní silniční dopravě, která je velmi důležitou součástí práce řidiče v autodopravě. Zabývám se pracovní dobou a dobou odpočinku řidiče kamionu a nařízením ES č.561/2006, které tuto problematiku upravuje. Představuji způsoby evidence pracovních režimů pomocí různých typů tachografů, jak je práce řidiče organizována. Uvádím rizika a problémy s kterými se řidič setkává v reálném provozu a jak těmto rizikům předcházet.
Annotation in English
In my bachelor's thesis I deal with safety in road freight transport, which is a very important part of the driver's work in road transport. I deal with the working hours and rest periods of truck drivers and the EC Regulation No. 561/2006, which regulates this issue. I present ways of recording work modes using different types of tachographs, how the driver's work is organized. I present the risks and problems that the driver encounters in real traffic and how to prevent these risks.
V bakalářské práci se věnuji bezpečností v nákladní silniční dopravě, která je velmi důležitou součástí práce řidiče v autodopravě. Zabývám se pracovní dobou a dobou odpočinku řidiče kamionu a nařízením ES č.561/2006, které tuto problematiku upravuje. Představuji způsoby evidence pracovních režimů pomocí různých typů tachografů, jak je práce řidiče organizována. Uvádím rizika a problémy s kterými se řidič setkává v reálném provozu a jak těmto rizikům předcházet.
Annotation in English
In my bachelor's thesis I deal with safety in road freight transport, which is a very important part of the driver's work in road transport. I deal with the working hours and rest periods of truck drivers and the EC Regulation No. 561/2006, which regulates this issue. I present ways of recording work modes using different types of tachographs, how the driver's work is organized. I present the risks and problems that the driver encounters in real traffic and how to prevent these risks.
1. Zpracujte literální rešerži o režimu práce řidiče silniční dopravy.
2. Posuďte současný stav režimu práce řidiče silniční dopravy.
3. Posuďte rizika spojené s prací řidiče silniční dopravy.
4. Navrhněte minimalizaci vybraných rizik v činnostech řidiče silniční dopravy a zevšeobecněte je.
Research Plan
1. Zpracujte literální rešerži o režimu práce řidiče silniční dopravy.
2. Posuďte současný stav režimu práce řidiče silniční dopravy.
3. Posuďte rizika spojené s prací řidiče silniční dopravy.
4. Navrhněte minimalizaci vybraných rizik v činnostech řidiče silniční dopravy a zevšeobecněte je.
Recommended resources
1. ŠIROKÝ, Jaromír a kolektiv. Technologie dopravy. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2018. ISBN 978-80-7560-159-9.
2. JANOTA, Aleš, Pavel PŘIBYL , Juraj SPALEK. Analýza a řízení rizik v dopravě. Tunely na pozemních komunikacích a železnici. Praha: BEN-technická literatura, 2008. ISBN 978-80-7300-214-5.
3. ŠEVČÍK, Vladimír. Analýza rizik. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. ISBN 978-80-7318-969-8.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Recommended resources
1. ŠIROKÝ, Jaromír a kolektiv. Technologie dopravy. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2018. ISBN 978-80-7560-159-9.
2. JANOTA, Aleš, Pavel PŘIBYL , Juraj SPALEK. Analýza a řízení rizik v dopravě. Tunely na pozemních komunikacích a železnici. Praha: BEN-technická literatura, 2008. ISBN 978-80-7300-214-5.
3. ŠEVČÍK, Vladimír. Analýza rizik. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. ISBN 978-80-7318-969-8.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Enclosed appendices
Nejsou vloženy
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí práce: doc. Ing. Miroslav Tomek, PhD. Oponent práce: Ing. Romana Heinzová, Ph.D. Ovlivňuje práci řidiče i věk? Vybírá firma uchazeče dle věku? Jak se díváte na tvrzení, že vyšší věk = více zkušeností při řízení, ale může klesat koncentrace atd.? Zodpovězeno zcela. Ing. Eva Hoke, Ph.D.: Před nouzovým stavem byla nezaměstnanost velmi nízká a kapacitní krize se jistě dotýkala i profese řidiče. Také jste se ve Vaší firmě s tímto stavem potýkali? Zodpovězeno zcela. Které činnosti Vaše firma prováděla v době koronaviru? Zodpovězeno zcela. RNDr. Milan Čáslavský, Ph.D.: Za jak aktuální považujete nástup autonomních vozidel? Zodpovězeno zcela.