Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak svépomocí, popřípadě sousedskou pomocí eli-minovat vliv mimořádné události nebo krizové situace na zdraví či životy obyvatelstva České republiky. Cílem je vytvořit fungující "Nouzový plán rodiny". Práce je rozděle-na na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla vytvořena literární rešerše, která byla zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. V praktické části byla provedena komparace rodinných plánu zemí s bohatou zkušeností se zapojením oby-vatelstva při řešení mimořádných událostí. Na jejich základě byl sestaven "Nouzový plán rodiny" a pomocí nácviku byla ověřena jeho spolehlivost a akceschopnost pro široké pou-žití i laickou veřejností.
Anotace v angličtině
Main effort of this bachelor's thesis deals with how to eliminate by ourselves or the ne-ighbours the impact of emergencies or critical situations on the health of a living popula-tion of the Czech Republic. The goal is to create a functional working "Family Emer-gency Plan". This thesis is divided into a theoretical and practical part. In the theoretical part a literary research was created, on the basis of Czech and foreign professional litera-ture. In the practical parts, a comparison of family plans with huge experience in invol-ving the population in dealing with emergencies was found. On the basis of them, the "Family Emergency Plan" was compiled and its reliability and ability to act in wide use by the general public was verified by means of training.
Klíčová slova
Nouzový plán rodiny, mimořádná událost, krizový stav, ochrana obyvatelstva
Klíčová slova v angličtině
Family emergency plan, extraordinary event, crisis situation, population of protection
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak svépomocí, popřípadě sousedskou pomocí eli-minovat vliv mimořádné události nebo krizové situace na zdraví či životy obyvatelstva České republiky. Cílem je vytvořit fungující "Nouzový plán rodiny". Práce je rozděle-na na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla vytvořena literární rešerše, která byla zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. V praktické části byla provedena komparace rodinných plánu zemí s bohatou zkušeností se zapojením oby-vatelstva při řešení mimořádných událostí. Na jejich základě byl sestaven "Nouzový plán rodiny" a pomocí nácviku byla ověřena jeho spolehlivost a akceschopnost pro široké pou-žití i laickou veřejností.
Anotace v angličtině
Main effort of this bachelor's thesis deals with how to eliminate by ourselves or the ne-ighbours the impact of emergencies or critical situations on the health of a living popula-tion of the Czech Republic. The goal is to create a functional working "Family Emer-gency Plan". This thesis is divided into a theoretical and practical part. In the theoretical part a literary research was created, on the basis of Czech and foreign professional litera-ture. In the practical parts, a comparison of family plans with huge experience in invol-ving the population in dealing with emergencies was found. On the basis of them, the "Family Emergency Plan" was compiled and its reliability and ability to act in wide use by the general public was verified by means of training.
Klíčová slova
Nouzový plán rodiny, mimořádná událost, krizový stav, ochrana obyvatelstva
Klíčová slova v angličtině
Family emergency plan, extraordinary event, crisis situation, population of protection
Zásady pro vypracování
Připravte literární rešerši ze zkoumané oblasti z domácích a zahraničních informačních zdrojů.
Porovnejte dostupné rodinné nouzové plány u nás a v zahraničí.
Zpracujte nouzový plán rodiny.
Prověřte účinnost zpracovaného nouzového plánu rodiny praktickou zkouškou.
Zásady pro vypracování
Připravte literární rešerši ze zkoumané oblasti z domácích a zahraničních informačních zdrojů.
Porovnejte dostupné rodinné nouzové plány u nás a v zahraničí.
Zpracujte nouzový plán rodiny.
Prověřte účinnost zpracovaného nouzového plánu rodiny praktickou zkouškou.
Seznam doporučené literatury
HRADIL, Jaroslav et al. Základy ochrany obyvatelstva v České republice: odborná monografie. Pořadí vydání: první. Uherské Hradiště: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta logistiky a krizového řízení, 2018. 142 stran. ISBN 978-80-7454-774-4.
Ochrana obyvatelstva a krizové řízení: skripta. Vydání první. Praha: Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2015. 323 stran. ISBN 978-80-86466-62-0.
KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše, KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše a FOLWARCZNY, Libor. Ochrana obyvatelstva. 2., aktualiz. vyd. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2013. 177 s. SPBI Spektrum. Červená řada; 42. ISBN 978-80-7385-134-7.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
HRADIL, Jaroslav et al. Základy ochrany obyvatelstva v České republice: odborná monografie. Pořadí vydání: první. Uherské Hradiště: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta logistiky a krizového řízení, 2018. 142 stran. ISBN 978-80-7454-774-4.
Ochrana obyvatelstva a krizové řízení: skripta. Vydání první. Praha: Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2015. 323 stran. ISBN 978-80-86466-62-0.
KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše, KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše a FOLWARCZNY, Libor. Ochrana obyvatelstva. 2., aktualiz. vyd. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2013. 177 s. SPBI Spektrum. Červená řada; 42. ISBN 978-80-7385-134-7.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své bakalářské práce na téma: Nouzový plán rodiny. Byly přečteny posudky vedoucího
i oponenta. Následně student odpověděl na níže uvedené doplňující otázky oponenta práce:
1. Inspiroval jste ke zpracování vlastního Nouzového plánu rodiny někoho jiného?
2. Jak je problematika Nouzového plánu rodiny řešena na Slovensku?
3. Objasněte, kdo jsou to přepeří a jaká opatření realizují?
Student částečně zodpověděl otázky oponenta, vyslechl si připomínky komise a následně odpověděl na doplňující otázky.
Dr. Svoboda: Komu je tento plán určen? Proč se uvádí členové rodiny?
Obhajoba i zodpovězení otázek byly na výborné úrovni.