- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Základní optické vady objektivu
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 minut, kamera.
Tato práce má za úkol vyzkoumat optické vady objektivu, jestli jsou opravdu v dnešní době vadou nebo efektem a využít jejich znalostí do zapracování nebo vyřazení ve filmu. Zkoumám zde několik základních optických vad, které jsou testovány na 5ti různých sadách objektivů od různých firem, které jsou v dnešní době nejvíce používány na profesionální filmy a mají největší počet vad nebo jsou technicky zdokonalené.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to examine the optical defects of the lens, whether they are really a defect or an effect nowadays, and to use their knowledge for incorporation or elimination in film. Here I examine several basic optical defects, which are tested on 5 different sets of lenses from different companies, which are nowadays most used for professional films and have the largest number of defects or are technically improved.
aberation, lens flare, vignette, lens, lentil, reflection, sphericallens, anamorphiclens, LF - Large format
Rozsah průvodní práce
39s. (46 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce má za úkol vyzkoumat optické vady objektivu, jestli jsou opravdu v dnešní době vadou nebo efektem a využít jejich znalostí do zapracování nebo vyřazení ve filmu. Zkoumám zde několik základních optických vad, které jsou testovány na 5ti různých sadách objektivů od různých firem, které jsou v dnešní době nejvíce používány na profesionální filmy a mají největší počet vad nebo jsou technicky zdokonalené.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to examine the optical defects of the lens, whether they are really a defect or an effect nowadays, and to use their knowledge for incorporation or elimination in film. Here I examine several basic optical defects, which are tested on 5 different sets of lenses from different companies, which are nowadays most used for professional films and have the largest number of defects or are technically improved.
aberation, lens flare, vignette, lens, lentil, reflection, sphericallens, anamorphiclens, LF - Large format
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
American Cinematographer Manual Vol. I
David Bordwell, KIristin Thompsonová Umění filmu; úvod do studia a formy
Optika Petr Malý
Optical Properties of Thin Solid Films O.S. Heavens
Vady optického zobrazování Bakalářská práce Brno 2011 Autor: Gabriela Cvancigerov
Seznam doporučené literatury
American Cinematographer Manual Vol. I
David Bordwell, KIristin Thompsonová Umění filmu; úvod do studia a formy
Optika Petr Malý
Optical Properties of Thin Solid Films O.S. Heavens
Vady optického zobrazování Bakalářská práce Brno 2011 Autor: Gabriela Cvancigerov
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ doc. Janíková zahajuje obhajobu absolventských prací studenta ve 11:45.
Student nejprve představuje svou teoretickou absolventskou práci. Seznamuje komisi s metodami a metodikou práce na textu diplomové práce. Komise čte posudky nahlas a obhajoba pokračuje odpovídání na otázky z obou posduků.
Obhajoba práce pokračuje představením praktického výstupu, student komisi představuje svůj bakalářský film Noční můra a pouští trailer filmu. Komise čte nahlas posudky vedoucího i oponenta. S posudky je student zjevně seznámen předem, na otázky z posudků má připraveny odpovědi. Výhrady student přijímá a diskutuje za použití solidně vystavěné argumentace. Svou práci obhajuje.
Předsedkyně SZZ komise doc. Janíková obhajobu ve 12:15 končí.