Cílem byla analýza specifik neziskové organizace.
Teoretická část se zabývá vymezením terminologie z oblasti neziskového sektoru se zaměřením na komunikační analýzu subjektu a dále na problematiku Charitního domova pro matky s dětmi v tísni.
Analytická část seznamuje se strukturou konkrétní neziskové organizace - Charitního domova pro matky s dětmi v tísni, její činností a zejména analyzuje současné formy komunikace. Je doplněna menším dotazníkovým šetřením. Na základě výsledků analýzy jsou navržena možná řešení vedoucí k zefektivnění komunikace Charitního domova pro matky s dětmi v tísni.
Anotace v angličtině
The aim of my project is analysis of organization without gain.
The theoretical part specifies terminology of the sphere called organization without gain, with a view to a communication analysis and specifies the probleme of Charity house for mothers with children in a pinch.
The analytic part acquaints us with a structure of concrete organization without gain - Charity house for mothers with children in a pinch, with its work and especially it analyses its contemporary forms of communication. It is completed with a small questionnaire research. There are some solutions for more effective communication of Charity house for mothers with children in a pinch on the basis of a result of analysis.
Klíčová slova
Neziskový sektor, Charitní domov, neziskové organizace, komunikace charitního domova
Klíčová slova v angličtině
non-profit organizations, charity house, communications of charity house
Rozsah průvodní práce
49 s., 7 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem byla analýza specifik neziskové organizace.
Teoretická část se zabývá vymezením terminologie z oblasti neziskového sektoru se zaměřením na komunikační analýzu subjektu a dále na problematiku Charitního domova pro matky s dětmi v tísni.
Analytická část seznamuje se strukturou konkrétní neziskové organizace - Charitního domova pro matky s dětmi v tísni, její činností a zejména analyzuje současné formy komunikace. Je doplněna menším dotazníkovým šetřením. Na základě výsledků analýzy jsou navržena možná řešení vedoucí k zefektivnění komunikace Charitního domova pro matky s dětmi v tísni.
Anotace v angličtině
The aim of my project is analysis of organization without gain.
The theoretical part specifies terminology of the sphere called organization without gain, with a view to a communication analysis and specifies the probleme of Charity house for mothers with children in a pinch.
The analytic part acquaints us with a structure of concrete organization without gain - Charity house for mothers with children in a pinch, with its work and especially it analyses its contemporary forms of communication. It is completed with a small questionnaire research. There are some solutions for more effective communication of Charity house for mothers with children in a pinch on the basis of a result of analysis.
Klíčová slova
Neziskový sektor, Charitní domov, neziskové organizace, komunikace charitního domova
Klíčová slova v angličtině
non-profit organizations, charity house, communications of charity house
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací v nekomerční sféře a formulujte teoretická východiska pro analýzu nekomerčních marketingových komunikací pro konkrétní nestátní neziskovou organizaci - Charitní domov pro matky s dětmi v tísni.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současný stav komunikace nestátní neziskové organizace Charitní domov pro matky s dětmi v tísni.
3. Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a případně navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti komunikační strategie nestátní neziskové organizace Charitní domov pro matky s dětmi v tísni.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací v nekomerční sféře a formulujte teoretická východiska pro analýzu nekomerčních marketingových komunikací pro konkrétní nestátní neziskovou organizaci - Charitní domov pro matky s dětmi v tísni.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současný stav komunikace nestátní neziskové organizace Charitní domov pro matky s dětmi v tísni.
3. Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a případně navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti komunikační strategie nestátní neziskové organizace Charitní domov pro matky s dětmi v tísni.
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík J.: Ekonomika a řízení neziskových organizací, ESF MZ Brno, 1998
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997
Frič P. a kol..: Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000
Frič P.: Aktivity a potřeby neziskových organizací v ČR, AGNES / ICN, 1998
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík J.: Ekonomika a řízení neziskových organizací, ESF MZ Brno, 1998
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997
Frič P. a kol..: Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000
Frič P.: Aktivity a potřeby neziskových organizací v ČR, AGNES / ICN, 1998
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001