Náplní této práce je zhotovení autorské videohry na tému Jánošík. Teoretická práce zahrnuje definici, stručnou historii a psychologii plošinových videoher i inspirace a zajímavé současně tituly her v této oblasti. Cílem práce je vyprávět staré pověsti a legendy pomoci autorské videohry, inspirované starou slovenskou knižní kresbou. Praktická část popisuje postup od prvních nápadů přes první pokusy až po level design a následnou tvorbu finální podoby funkčního prototypu videohry.
Anotace v angličtině
The content of this diploma thesis is the creation of an author's video game on the theme of Jánošík. The theoretical work includes the definition, brief history and psycholo-gy of platform video games as well as inspirations and interesting types of games in this area. The aim of the work is to tell old legends and myths with the help of an author's vi-deo game, inspired by old Slovak book drawings. The practical part describes the process from the first ideas through the first attempts to the level design and subsequent creation of the final form of the video game.
Klíčová slova
videohra, platformer, Jánošík, ornament, kresba,
Klíčová slova v angličtině
video game, platformer, Jánošík, ornament, drawing,
Rozsah průvodní práce
68 s. (69 000 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Náplní této práce je zhotovení autorské videohry na tému Jánošík. Teoretická práce zahrnuje definici, stručnou historii a psychologii plošinových videoher i inspirace a zajímavé současně tituly her v této oblasti. Cílem práce je vyprávět staré pověsti a legendy pomoci autorské videohry, inspirované starou slovenskou knižní kresbou. Praktická část popisuje postup od prvních nápadů přes první pokusy až po level design a následnou tvorbu finální podoby funkčního prototypu videohry.
Anotace v angličtině
The content of this diploma thesis is the creation of an author's video game on the theme of Jánošík. The theoretical work includes the definition, brief history and psycholo-gy of platform video games as well as inspirations and interesting types of games in this area. The aim of the work is to tell old legends and myths with the help of an author's vi-deo game, inspired by old Slovak book drawings. The practical part describes the process from the first ideas through the first attempts to the level design and subsequent creation of the final form of the video game.
Klíčová slova
videohra, platformer, Jánošík, ornament, kresba,
Klíčová slova v angličtině
video game, platformer, Jánošík, ornament, drawing,
Zásady pro vypracování
1. Úvod: rešerše, analýza, metodika práce
2. Koncept: cíle a postup, filosofie, historie, psychologie, užitkovost a funkčnost, cílová skupina a vypracování
3. Závěr: zhodnocení projektu a praktické využití
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Zásady pro vypracování
1. Úvod: rešerše, analýza, metodika práce
2. Koncept: cíle a postup, filosofie, historie, psychologie, užitkovost a funkčnost, cílová skupina a vypracování
3. Závěr: zhodnocení projektu a praktické využití
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Seznam doporučené literatury
Digital Lighting and Rendering, Jeremy Birn, r. 2000, ISBN-10: 0321928989
Augmented Reality in Public Spaces, D. Maniello, r. 2015, ISBN-10: 8895315340
Better Available Light in Digital Photography, Joe Farace and Barry Staver, r. 2009 ISBN 978-0-240-80999-1
Photography and Light, Brian and Janet Stoppee, r. 2009, ISBN 978-0-240-81063-8
Fundamentals of Lighting, Susan M. Winchip, r. 2011, ISBN-13: 978-1609010867
Lighting for Animation: The Art of Visual Storytelling, Jasmine Katatikarn and Michael Tanzillo, r. 2016, ISBN-13: 978-1138018679
Optical Illusions: The Science of Visual Perception, Al Seckel, r. 2009, ISBN-13: 978-1554071517
Seznam doporučené literatury
Digital Lighting and Rendering, Jeremy Birn, r. 2000, ISBN-10: 0321928989
Augmented Reality in Public Spaces, D. Maniello, r. 2015, ISBN-10: 8895315340
Better Available Light in Digital Photography, Joe Farace and Barry Staver, r. 2009 ISBN 978-0-240-80999-1
Photography and Light, Brian and Janet Stoppee, r. 2009, ISBN 978-0-240-81063-8
Fundamentals of Lighting, Susan M. Winchip, r. 2011, ISBN-13: 978-1609010867
Lighting for Animation: The Art of Visual Storytelling, Jasmine Katatikarn and Michael Tanzillo, r. 2016, ISBN-13: 978-1138018679
Optical Illusions: The Science of Visual Perception, Al Seckel, r. 2009, ISBN-13: 978-1554071517
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil projekt vlastní videohry pro mladou generaci hráčů, s úmyslem seznámit je s legendou Jurajem Jánošíkem.
Popsal uživatelské rozhraní, vizuální stylizace připomíná dřevoryt a stává se tak velmi originální. Výsledkem práce je hratelný herní prototyp.Komise ocenila estetickou podobu hry a nadšení, s jakým na projektu pracoval.