Hlavním cílem diplomové práce je strategie budování značky v oblasti kultury. Stěžejní část výzkumu je zaměřena na současný komunikační mix značky, na hodnotu jejího produktu, analýzu sekundárních dat a interpretaci výsledků kvantitativního šetření a osobních rozhovorů. Teoretická část diplomové práce přináší stručný pohled do světa kultury, věnuje se značce, její filozofii a vizi a zásadám jejího budování. Závěrečnou projektovou části diplomové práce je návrh nové reklamní kampaně na budování značky a posílení její pozice na trhu.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is to develop a brand building strategy in the field of culture. The pivotal part of the research is focused on the current communication mix of the brand, the value of its product, an analysis of secondary data and an interpretation of the results of the quantitative research and personal interviews. The theoretical part of the thesis includes a brief insight into the world of culture, and examines the brand, its philosophy and vision, and the principles for building it. The final project part of the thesis consists of a proposal for a new advertising campaign for building the brand and strengthening its position on the market.
Klíčová slova
kultura, značka, hodnota značky, budování značky, strategické řízení značky, marketingový výzkum, komunikační mix
Hlavním cílem diplomové práce je strategie budování značky v oblasti kultury. Stěžejní část výzkumu je zaměřena na současný komunikační mix značky, na hodnotu jejího produktu, analýzu sekundárních dat a interpretaci výsledků kvantitativního šetření a osobních rozhovorů. Teoretická část diplomové práce přináší stručný pohled do světa kultury, věnuje se značce, její filozofii a vizi a zásadám jejího budování. Závěrečnou projektovou části diplomové práce je návrh nové reklamní kampaně na budování značky a posílení její pozice na trhu.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is to develop a brand building strategy in the field of culture. The pivotal part of the research is focused on the current communication mix of the brand, the value of its product, an analysis of secondary data and an interpretation of the results of the quantitative research and personal interviews. The theoretical part of the thesis includes a brief insight into the world of culture, and examines the brand, its philosophy and vision, and the principles for building it. The final project part of the thesis consists of a proposal for a new advertising campaign for building the brand and strengthening its position on the market.
Klíčová slova
kultura, značka, hodnota značky, budování značky, strategické řízení značky, marketingový výzkum, komunikační mix
1. Zpracujte teoretická východiska pro diplomovou práci.
2. Stanovte cíl diplomové práce, metody práce a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou společnost.
4. Analyzujte současnou situaci v oblasti komunikace zvolené značky.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření u zvolených cílových skupin.
5. Zhodnoťte zjištěná data a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační strategii s cílem zvýšení povědomí o značce a zvýšení návštěvnosti kulturně vzdělávacího centra.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro diplomovou práci.
2. Stanovte cíl diplomové práce, metody práce a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou společnost.
4. Analyzujte současnou situaci v oblasti komunikace zvolené značky.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření u zvolených cílových skupin.
5. Zhodnoťte zjištěná data a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační strategii s cílem zvýšení povědomí o značce a zvýšení návštěvnosti kulturně vzdělávacího centra.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003. Brand building: budování obchodní značky. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 312 s. Business books. ISBN 80-72268856.
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ, 2003. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 159 s. ISBN 8024703858. HEALEY, Matthew, 2008. Co je branding?. Překlad: Jana NOVOTNÁ. Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 407 s. ISBN 9788073674854.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ, 2000. Strategie firemní komunikace. Vyd. 1. Praha: Management Press. ISBN 80-85943-99-9
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ, 2007. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 243 s. ISBN 978-80-245- 1276-1
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 796 s. Expert. ISBN 9788024714813
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a echniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 304 s. ISBN 9788024735276.
RIES, Al a Jack TROUT, 2001. Positioning: the battle for your mind. 20th anniversary ed. New York: McGraw-Hill, 246 s. ISBN 0071359168
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2790-5
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003. Brand building: budování obchodní značky. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 312 s. Business books. ISBN 80-72268856.
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ, 2003. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 159 s. ISBN 8024703858. HEALEY, Matthew, 2008. Co je branding?. Překlad: Jana NOVOTNÁ. Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 407 s. ISBN 9788073674854.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ, 2000. Strategie firemní komunikace. Vyd. 1. Praha: Management Press. ISBN 80-85943-99-9
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ, 2007. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 243 s. ISBN 978-80-245- 1276-1
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 796 s. Expert. ISBN 9788024714813
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a echniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 304 s. ISBN 9788024735276.
RIES, Al a Jack TROUT, 2001. Positioning: the battle for your mind. 20th anniversary ed. New York: McGraw-Hill, 246 s. ISBN 0071359168
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2790-5
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Vhodnější by byl název práce "Budování značky firmy 14|15 BAŤŮV INSTITUT".
2. Tři základní výzkumné otázky jsou nevhodně položené. Odpovědi na zjišťovací otázky typu ANO/NE, nemohou přinést vhled do problematiky, kterou práce zkoumá! (Je 14|15 BAŤŮV INSTITUT vnímán jako kulturně vzdělávací centrum? Jsou sociální sítě nejlepším komunikačním médiem? Je považováno kulturně vzdělávací centrum 14|15 BAŤŮV INSTITUT za prestižní místo pro pořádání akcí?) V práci není vysvětleno, proč byly otázky zkonstruovány právě do této formy! Naštěstí práce odpovídá také na jiné otázky!
3. Není popsána organizační struktura vedení 14/15 BAŤOVA INSTITUTU, ani jejich tří základních složek nebo jiných zařízení, včetně komerčních, které v budovách institutu působí.
4. Není vymezen vztah mezi autorkou výzkumu a zkoumanou institucí. (Na webových stránkách 14|15 BAŤŮVA INSTITUTU je na pozici "Produkční a obchodník" uvedeno jméno Bc. Radka Kalábová.)
5. Citované odpovědi "obchodních partnerů" 14|15 BAŤOVA INSTITUTU (jde o 14 rozhovorů s respondenty ze čtyř odlišných obchodních oblastí) nejsou v textu kódovány. Pro interpretaci odpovědí je ale podstatné, o jakého klienta (partnera) jde.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Jaká data byla použita a lze je doložit k relevantnosti SWOT analýzy? Nebo to je subjektivně zpracovaná analýza?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.