Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření strategie nového produktu v rámci cestovního ruchu na území Pavlovských vrchů a Břeclavska s ohledem na udržitelný rozvoj, co nejmenší dopad na životní prostředí a komfort stálých obyvatel. Dílčími cíli pak jsou analýza současného stavu cestovního ruchu a analýza možností a potenciálu cestovního ruchu na zájmovém území. Úvodní část obsahuje teoretický rámec cestovního ruchu vypracovaný na základě odborné literatury, týkající se cestovního ruchu, marketingu, marketingových ko-munikací. Praktická část charakterizuje socioekonomické a přírodní poměry zájmové oblasti a analyzuje současnou situaci v oblasti cestovního ruchu. Dále analyzuje možnosti a potenciál, který zájmové území v oblasti cestovního ruchu nabízí. Pomocí kvalitativního a kvanti-tativního šetření jsou zodpovězeny otázky, které faktory nejvíce ovlivňují návštěvnost území v různých ročních obdobích. V projektové části je na základě získaných a analyzova-ných dat navržen projekt pro zvýšení návštěvnosti a image Pavlovských vrchů a Břeclavska, zaměřený na vybranou cílovou skupinu návštěvníků.
Anotace v angličtině
The Main aim of the diploma thesis is creatin of a new product stratégy in tourism sector o nthe territory of Pavlovsky Hills and Breclav with a view to sustainable development, minimising impact on the environment and comfort of permanent inhabitants. The Subobjectives are analysis of the current state of tourism and analysis of the possibilities and po-tential of tourism in the area of interest. The Introductory part contains the theoretical framework of tourism, elaborated on the basis of specialized literature related to tourism anf marketing communications. The Practical part characterize the socioeconomic and natural conditions of the interest area and analyse the current situation in the field of tourism. Further there is analysis of possibilities and potential of the tourism in interest area. Thanks to qualitative and quantitative inquiry are answered questions which factors influence the most the attendance of territories in different seasons.
In the project part, based on the data obtained and analysed, a project is designed to increase the attendance and image of Pavlovsky Hills and Breclav, focusing on the selected target audience.
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření strategie nového produktu v rámci cestovního ruchu na území Pavlovských vrchů a Břeclavska s ohledem na udržitelný rozvoj, co nejmenší dopad na životní prostředí a komfort stálých obyvatel. Dílčími cíli pak jsou analýza současného stavu cestovního ruchu a analýza možností a potenciálu cestovního ruchu na zájmovém území. Úvodní část obsahuje teoretický rámec cestovního ruchu vypracovaný na základě odborné literatury, týkající se cestovního ruchu, marketingu, marketingových ko-munikací. Praktická část charakterizuje socioekonomické a přírodní poměry zájmové oblasti a analyzuje současnou situaci v oblasti cestovního ruchu. Dále analyzuje možnosti a potenciál, který zájmové území v oblasti cestovního ruchu nabízí. Pomocí kvalitativního a kvanti-tativního šetření jsou zodpovězeny otázky, které faktory nejvíce ovlivňují návštěvnost území v různých ročních obdobích. V projektové části je na základě získaných a analyzova-ných dat navržen projekt pro zvýšení návštěvnosti a image Pavlovských vrchů a Břeclavska, zaměřený na vybranou cílovou skupinu návštěvníků.
Anotace v angličtině
The Main aim of the diploma thesis is creatin of a new product stratégy in tourism sector o nthe territory of Pavlovsky Hills and Breclav with a view to sustainable development, minimising impact on the environment and comfort of permanent inhabitants. The Subobjectives are analysis of the current state of tourism and analysis of the possibilities and po-tential of tourism in the area of interest. The Introductory part contains the theoretical framework of tourism, elaborated on the basis of specialized literature related to tourism anf marketing communications. The Practical part characterize the socioeconomic and natural conditions of the interest area and analyse the current situation in the field of tourism. Further there is analysis of possibilities and potential of the tourism in interest area. Thanks to qualitative and quantitative inquiry are answered questions which factors influence the most the attendance of territories in different seasons.
In the project part, based on the data obtained and analysed, a project is designed to increase the attendance and image of Pavlovsky Hills and Breclav, focusing on the selected target audience.
1. Zpracujete teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, stanovte cíl a výzkumnou otázku
2. Analyzujte současný stav návštěvnosti zvolené destinace a nabídku produktů
3. Na předem zvolené cílové skupině proveďte marketingový výzkum, popište metodiku výzkumu
4. Ze zjištěných dat a výsledků šetření navrhněte produkt, který by v rámci cestovního ruchu zvýšil návštěvnost zvolené destinace
Zásady pro vypracování
1. Zpracujete teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, stanovte cíl a výzkumnou otázku
2. Analyzujte současný stav návštěvnosti zvolené destinace a nabídku produktů
3. Na předem zvolené cílové skupině proveďte marketingový výzkum, popište metodiku výzkumu
4. Ze zjištěných dat a výsledků šetření navrhněte produkt, který by v rámci cestovního ruchu zvýšil návštěvnost zvolené destinace
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting, 2013. 295 s.ISBN 978-80-86724-46-1.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012.271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
PÁSKOVÁ, Martina. Udržitelnost cestovního ruchu. 3. vyd., přeprac. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014.335 s. ISBN 978-80-7435-329-1.
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing: destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.173 s. ISBN 80-86119-56-4.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting, 2013. 295 s.ISBN 978-80-86724-46-1.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012.271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
PÁSKOVÁ, Martina. Udržitelnost cestovního ruchu. 3. vyd., přeprac. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014.335 s. ISBN 978-80-7435-329-1.
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing: destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.173 s. ISBN 80-86119-56-4.
Přílohy volně vložené
flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Na otázku "č. 1: Máte zájem o vyšší návštěvnost vašeho hotelu mimo sezónu?" (s. 61) 53% hoteliérů odpovídá, že nemá zájem, a 47%, že zájem má. Vy konstatujete: "Z otázky vyplývá, že hoteliéři nemají zájem o vyšší návštěvnost zařízení a není nutno hledat další řešení." Co Vás k tomuto závěru dovedlo? Jaké výsledky by znamenaly, že je naopak "nutno hledat další řešení".
2. Kdo bude realizovat daný projekt? Chybí vymezení pracovního týmu!
3. Předpokládám, že daný projekt by bylo možné podpořit z grantů, popř. sponzoringem! Jaké subjekty z daných dvou oblastí se do obdobných projektů v pálavsko-břeclavské oblasti dosud zapojily?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Jak sledují hoteliéři trendy, které podpoří návštěvnost jejich hotelů (viz. otázka č.6 dotazníku)?
2. Jaká tedy bude komunikační strategie pro uvedení nového produktu na trh? Jaké budou (odhadnuté) náklady na tuto strategii?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.