Diplomová práce se zabývá tématem tvorby reklamního inzerátu, které je pak detailněji zkoumáno na příkladu reklamního inzerátu umístěného v místech prodeje u společnosti Fruitisimo. V teoretické části jsou uvedeny a popsány klíčové pojmy vztahující se ke zkoumané problematice. Praktická část pak za pomocí kvalitativního výzkumu zkoumá jednotlivé rozdíly mezi konkrétními inzeráty a jejich vnímání spotřebiteli. Hlavním cílem práce je na základě provedeného kvalitativního výzkumu identifikovat, následně interpretovat a zjištěné poznatky zhodnotit v projektové části práce. A to konkrétně jako návrh postupu pro tvorbu efektivního reklamního inzerátu pro vybranou společnost.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of creation of an advertising advertisement, that is further on examined in detail on an example of an advertising ad placed at point of sales at the Fruitisimo stores. The theoretical part consists of key concepts related to the researched issue. The practical part uses qualitative research to examine the differences between advertisements and try to understand their perception by consumers. The main aim of the thesis is to identify, interpret and evaluate the findings in the project part based on the qualitative research. Specifically to create a proposal consist of best practice for creating an effective advertising ad in a selected company.
Klíčová slova
Klíčová slova: reklamní inzerát, kreativita, emoční apel, nákupní rozhodnutí, podpora v místě prodeje, impulzivní nakupování, chování zákazníků, testování inzerátů, kvalitativní výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: advertising, creativity, emotional appeal, consumer decision, point of sales, impulsive shopping, consumer behaviour, advertising testing, qualitative research
Rozsah průvodní práce
88 s. (127 456 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem tvorby reklamního inzerátu, které je pak detailněji zkoumáno na příkladu reklamního inzerátu umístěného v místech prodeje u společnosti Fruitisimo. V teoretické části jsou uvedeny a popsány klíčové pojmy vztahující se ke zkoumané problematice. Praktická část pak za pomocí kvalitativního výzkumu zkoumá jednotlivé rozdíly mezi konkrétními inzeráty a jejich vnímání spotřebiteli. Hlavním cílem práce je na základě provedeného kvalitativního výzkumu identifikovat, následně interpretovat a zjištěné poznatky zhodnotit v projektové části práce. A to konkrétně jako návrh postupu pro tvorbu efektivního reklamního inzerátu pro vybranou společnost.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of creation of an advertising advertisement, that is further on examined in detail on an example of an advertising ad placed at point of sales at the Fruitisimo stores. The theoretical part consists of key concepts related to the researched issue. The practical part uses qualitative research to examine the differences between advertisements and try to understand their perception by consumers. The main aim of the thesis is to identify, interpret and evaluate the findings in the project part based on the qualitative research. Specifically to create a proposal consist of best practice for creating an effective advertising ad in a selected company.
Klíčová slova
Klíčová slova: reklamní inzerát, kreativita, emoční apel, nákupní rozhodnutí, podpora v místě prodeje, impulzivní nakupování, chování zákazníků, testování inzerátů, kvalitativní výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: advertising, creativity, emotional appeal, consumer decision, point of sales, impulsive shopping, consumer behaviour, advertising testing, qualitative research
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů týkajících se oblasti kreativity reklamy, zásad pro tvorbu reklamního inzerátu a nových trendů vztahujících se k této oblasti.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkumné šetření s cílem vytvořit plnohodnotné zadání reklamních inzerátů s přihlédnutím k potřebám cílové skupiny.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumného šetření a připravte zadání potřebné k tvorbě reklamních inzerátů.
5. Vyvoďte závěry a možná doporučení a na jejich základě vypracujte projekt s návrhem tvorby efektivních reklamních inzerátů.
6. Zhodnoťte osobní a odborný přínos práce a zaujměte v závěru jasné stanovisko k problematice.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů týkajících se oblasti kreativity reklamy, zásad pro tvorbu reklamního inzerátu a nových trendů vztahujících se k této oblasti.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkumné šetření s cílem vytvořit plnohodnotné zadání reklamních inzerátů s přihlédnutím k potřebám cílové skupiny.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumného šetření a připravte zadání potřebné k tvorbě reklamních inzerátů.
5. Vyvoďte závěry a možná doporučení a na jejich základě vypracujte projekt s návrhem tvorby efektivních reklamních inzerátů.
6. Zhodnoťte osobní a odborný přínos práce a zaujměte v závěru jasné stanovisko k problematice.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2018, 398 s. ISBN 978-80-87500-94-1.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
KARLÍČEK, M., & KRÁL, P. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada. 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOBIELA, R. Reklama: 200 tipů, které musíte znát. Brno: Computer Press. 2009. ISBN 978-80-251-2300-3.
JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje. POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada. 2018. ISBN: 978-80-271-0252-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. MIKEŠ, Jiří. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
GIBBONS, Joan. Art and advertising. New York: Distributed in the US by Palgrave Macmillan, 2005. ISBN 978-1-8504-35853.
MEADOWS, Donella. Thinking in systems. London: Earthscan, 2009. ISBN 978-1-84407-726-7.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2018, 398 s. ISBN 978-80-87500-94-1.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
KARLÍČEK, M., & KRÁL, P. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada. 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOBIELA, R. Reklama: 200 tipů, které musíte znát. Brno: Computer Press. 2009. ISBN 978-80-251-2300-3.
JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje. POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada. 2018. ISBN: 978-80-271-0252-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. MIKEŠ, Jiří. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
GIBBONS, Joan. Art and advertising. New York: Distributed in the US by Palgrave Macmillan, 2005. ISBN 978-1-8504-35853.
MEADOWS, Donella. Thinking in systems. London: Earthscan, 2009. ISBN 978-1-84407-726-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Vysvětlete rozdíl mezi kvalitativní a kvantitativní formou marketingového výzkumu. Na základě těchto východisek správně pojmenujte výzkumné metody, které jste v práci využila.
Stručně popište, jak probíhal experiment, který jste zahrnula do použitých výzkumných metod.
Doporučte jeden konkrétní reklamní apel, který by dokázal reklamní inzerát společnosti
Studentka dotazy zodpověděla.