Diplomová práce se věnuje přípravě uvedení nové služby na trh, konkrétně v oblasti designového prodejního konceptu. Teoretická část pojednává o marketingovém mixu z pohledu služeb a marketingu služeb obecně, strategickém plánování a definicí pojmů design, designér a kreativní město. Praktická část představuje hlavní myšlenku diplomové práce a s pomocí kvalitativních i kvantitativních metod výzkumu, SWOT analýzy a charakteristiky trhu nastavuje směr události pro projektovou část. Na aplikaci získaných poznatků z výzkumné části do konkrétního návrhu designové prodejní události se soustředí projektová část diplomové práce.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with the preparational process of new service launch, specifically in the field of design sales concept. The theoretical part is concerned about marketing mix with a focus on services and general marketing of services, strategic planning and terms definition including design, designer, and creative city. The practical part presents the keynote of the thesis by means of qualitative and quantitative research methods, SWOT analysis and market characteristics sets the preparational contribution for the project part. The final project part is compounded from findings of research into a particular proposal of the design sales event.
Diplomová práce se věnuje přípravě uvedení nové služby na trh, konkrétně v oblasti designového prodejního konceptu. Teoretická část pojednává o marketingovém mixu z pohledu služeb a marketingu služeb obecně, strategickém plánování a definicí pojmů design, designér a kreativní město. Praktická část představuje hlavní myšlenku diplomové práce a s pomocí kvalitativních i kvantitativních metod výzkumu, SWOT analýzy a charakteristiky trhu nastavuje směr události pro projektovou část. Na aplikaci získaných poznatků z výzkumné části do konkrétního návrhu designové prodejní události se soustředí projektová část diplomové práce.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with the preparational process of new service launch, specifically in the field of design sales concept. The theoretical part is concerned about marketing mix with a focus on services and general marketing of services, strategic planning and terms definition including design, designer, and creative city. The practical part presents the keynote of the thesis by means of qualitative and quantitative research methods, SWOT analysis and market characteristics sets the preparational contribution for the project part. The final project part is compounded from findings of research into a particular proposal of the design sales event.
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se problematiky tématu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte navrhnutý koncept designové prodejní akce, analyzujte současné tržní postavení.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření u zvolených cílových skupin.
5. Interpretujte zjištěná data, vyvoďte závěry a možná doporučení.
6. Porovnejte zjištěná data s navrženým konceptem designové prodejní akce, na základě zjištěných dat vytvořte koncept pro nově vznikající designovou prodejní akci a navrhněte komunikační plán.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se problematiky tématu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte navrhnutý koncept designové prodejní akce, analyzujte současné tržní postavení.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření u zvolených cílových skupin.
5. Interpretujte zjištěná data, vyvoďte závěry a možná doporučení.
6. Porovnejte zjištěná data s navrženým konceptem designové prodejní akce, na základě zjištěných dat vytvořte koncept pro nově vznikající designovou prodejní akci a navrhněte komunikační plán.
Seznam doporučené literatury
CIBÁKOVÁ, Viera, Zoltán RÓZSA a L´uboš CIBÁK. Marketing služieb. Bratislava: Iura Edition, 2008, 214 s. Ekonómia. ISBN 978-80-8078-210-8.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003, 236 s. Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008, 232 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
CIBÁKOVÁ, Viera, Zoltán RÓZSA a L´uboš CIBÁK. Marketing služieb. Bratislava: Iura Edition, 2008, 214 s. Ekonómia. ISBN 978-80-8078-210-8.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003, 236 s. Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008, 232 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V rámci sponzoringu počítáte v příjmové části rozpočtu s relativně vysokou finanční částkou. Jak budete komunikovat uvedenou partnerskou nabídku, případně jakými dalšími způsoby můžete motivovat potenciální partnery ke spolupráci?
2. Jaká hrozba či limitující faktor může podle vašeho názoru nejzásadněji ovlivnit uspořádání navržené designové prodejní akce?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Mohla by autorka v rámci obhajoby vysvětlit a doložit relevanci swot analýzy?
2. Kde autorka vidí propojení designové akce a názvu Okurková DeZóna?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.