Politici a voliči. Úspěch politiků závisí na jejich PR. Když dokáží využívat efektivní ko-munikaci s voličem, mohou získat mandát. Politická komunikace je velmi důležitá pro tvorbu PR. Pokud politici voliče zaujmou marketingovou komunikací, mohou vyhrát volby.
Je důležité, jak se politici chovají, protože na tomto základě si voliči utvářejí obraz politika. Chytrý politik využívá všechny marketingové nástroje. Je možné na politické PR aplikovat PR produktu? Je možné chápat politika z marketingového hlediska jako produkt?
Co hraje roli při jeho výběru? Jsou to podobné argumenty jako při výběru produktu? Co je stejné a co se liší? Funguje to, co se již osvědčilo v teorii i praxi při politickém PR na sou-časných vládnoucích politicích? Dodržují ti nejúspěšnější základní pravidla politického PR?
To jsou otázky pro praktickou část této práce. Pro šetření budou použity metody kvalitativ-ního výzkumu. Projektová část představuje manuál úspěšného politika a dotazník
pro kvantitativní šetření.
Klíčová slova: politici, poslanec, volby, politická komunikace, politické PR, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum, volební preference, volby, marketingová a komunikační strategie, manuál politického PR.
Anotace v angličtině
Politicians and voters. Politician's success depends on their PR. When they are able to use effective communication, they can get a mandate. Political communication is very impor-tant for the creation of PR. If politicians attract the voters, by marketing communications, they can win elections.
Voters make the image of politician's behave. A Clever politicians use all the marketing instruments to attract voters. Is it possible to apply PR of product to a political PR? Is it possible to compare PR of product with political PR? What is most relevant when voters selecting politicians?
These are questions for the Practical part of this work. There are used to qualitative research methods will be used For the investigation. The manual of succesful politician and questionnaire for quantitative investigation are part of the Project part.
Keywords: politicians, member of Parliament, elections, political communication, political PR, qualitative research, quantity research, election preferences, elections, marketing and communication strategy.
Klíčová slova
politici, poslanec, volby, politická komunikace, politické PR, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum, volební preference, volby, marketingová a komunikační strategie, manuál politického PR
Klíčová slova v angličtině
politicians, member of Parliament, elections, political communication, political PR, qualitative research, quantity research, election preferences, elections, marketing and communication strategy
Rozsah průvodní práce
109 s. (163 943 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Politici a voliči. Úspěch politiků závisí na jejich PR. Když dokáží využívat efektivní ko-munikaci s voličem, mohou získat mandát. Politická komunikace je velmi důležitá pro tvorbu PR. Pokud politici voliče zaujmou marketingovou komunikací, mohou vyhrát volby.
Je důležité, jak se politici chovají, protože na tomto základě si voliči utvářejí obraz politika. Chytrý politik využívá všechny marketingové nástroje. Je možné na politické PR aplikovat PR produktu? Je možné chápat politika z marketingového hlediska jako produkt?
Co hraje roli při jeho výběru? Jsou to podobné argumenty jako při výběru produktu? Co je stejné a co se liší? Funguje to, co se již osvědčilo v teorii i praxi při politickém PR na sou-časných vládnoucích politicích? Dodržují ti nejúspěšnější základní pravidla politického PR?
To jsou otázky pro praktickou část této práce. Pro šetření budou použity metody kvalitativ-ního výzkumu. Projektová část představuje manuál úspěšného politika a dotazník
pro kvantitativní šetření.
Klíčová slova: politici, poslanec, volby, politická komunikace, politické PR, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum, volební preference, volby, marketingová a komunikační strategie, manuál politického PR.
Anotace v angličtině
Politicians and voters. Politician's success depends on their PR. When they are able to use effective communication, they can get a mandate. Political communication is very impor-tant for the creation of PR. If politicians attract the voters, by marketing communications, they can win elections.
Voters make the image of politician's behave. A Clever politicians use all the marketing instruments to attract voters. Is it possible to apply PR of product to a political PR? Is it possible to compare PR of product with political PR? What is most relevant when voters selecting politicians?
These are questions for the Practical part of this work. There are used to qualitative research methods will be used For the investigation. The manual of succesful politician and questionnaire for quantitative investigation are part of the Project part.
Keywords: politicians, member of Parliament, elections, political communication, political PR, qualitative research, quantity research, election preferences, elections, marketing and communication strategy.
Klíčová slova
politici, poslanec, volby, politická komunikace, politické PR, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum, volební preference, volby, marketingová a komunikační strategie, manuál politického PR
Klíčová slova v angličtině
politicians, member of Parliament, elections, political communication, political PR, qualitative research, quantity research, election preferences, elections, marketing and communication strategy
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k tématu public relations se zaměřením na specifika politického marketingu, stanovte cíle, zpracujte a definujte základní pojmy s ohledem na teoretická východiska, téma práce a metodický postup práce.
2. Na základě teoretického vymezení problému formulujte hlavní cíl a dílčí cíle práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Definujte způsob výběru politiků, charakterizujte je, a to z hlediska marketingové komunikace, vymezte metodiku vlastního výzkumného šetření. Na základě rozhovorů s politology a novináři zjistěte, jaké vlastnosti politika považují za důležité při vlivu na jeho PR.
4. Vyhodnoťte zjištění primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a vyberte relevantní data pro projektovou část, proveďte analýzu vybraných politiků s ohledem ke splnění cíle práce a z výsledků analýzy vyvoďte závěry.
5. Ze závěrů analýzy a na jejím základě zpracujte v projektové části návrh doporučení vztahující se k PR politika a vlivu na jeho úspěšnost, formulujte závěry, doporučení a limity.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k tématu public relations se zaměřením na specifika politického marketingu, stanovte cíle, zpracujte a definujte základní pojmy s ohledem na teoretická východiska, téma práce a metodický postup práce.
2. Na základě teoretického vymezení problému formulujte hlavní cíl a dílčí cíle práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Definujte způsob výběru politiků, charakterizujte je, a to z hlediska marketingové komunikace, vymezte metodiku vlastního výzkumného šetření. Na základě rozhovorů s politology a novináři zjistěte, jaké vlastnosti politika považují za důležité při vlivu na jeho PR.
4. Vyhodnoťte zjištění primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a vyberte relevantní data pro projektovou část, proveďte analýzu vybraných politiků s ohledem ke splnění cíle práce a z výsledků analýzy vyvoďte závěry.
5. Ze závěrů analýzy a na jejím základě zpracujte v projektové části návrh doporučení vztahující se k PR politika a vlivu na jeho úspěšnost, formulujte závěry, doporučení a limity.
Seznam doporučené literatury
BERNAYS, Edward L. 1945. Public relations. Boston, Mass.: Bellman publishing company, inc.
JURÁŠKOVÁ, Olga. 2014. Public Relations - how relationships can create brands that people trust. VeRBum. ISBN 978-80-87500-60-6
HAMMERSLEY, Martin. 1996. The relationship between qualitative and quantitative research. Leicester: The British Psychological Society.
KLÍMA, Michal. 2001. Kvalita demokracie v České republice a volební inženýrství. Praha: Radix. 180 s. ISBN 80-86031-29-2
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. 2004. Marketing. Praha: Grada. 855 s. ISBN 80-247-0513-3
L ETANG, Jacquie. 2007. Public relations. 1. vyd. Praha: Portál. 344 s. ISBN 978-80 7367-569-7
NGUYEN, Linh (ed.). 2009. Efektivní politická komunikace. Praha: Evropské hodnoty, 55 s. ISBN 978-80-904158-3-6
SÉGUÉLA, Jacques. 2000. Le vertige des urnes. Paris: Flammarion. ISBN 2080679562
VOŘÍŠEK, Karel a Jitka VYSEKALOVÁ. 2015. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5385-0
Seznam doporučené literatury
BERNAYS, Edward L. 1945. Public relations. Boston, Mass.: Bellman publishing company, inc.
JURÁŠKOVÁ, Olga. 2014. Public Relations - how relationships can create brands that people trust. VeRBum. ISBN 978-80-87500-60-6
HAMMERSLEY, Martin. 1996. The relationship between qualitative and quantitative research. Leicester: The British Psychological Society.
KLÍMA, Michal. 2001. Kvalita demokracie v České republice a volební inženýrství. Praha: Radix. 180 s. ISBN 80-86031-29-2
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. 2004. Marketing. Praha: Grada. 855 s. ISBN 80-247-0513-3
L ETANG, Jacquie. 2007. Public relations. 1. vyd. Praha: Portál. 344 s. ISBN 978-80 7367-569-7
NGUYEN, Linh (ed.). 2009. Efektivní politická komunikace. Praha: Evropské hodnoty, 55 s. ISBN 978-80-904158-3-6
SÉGUÉLA, Jacques. 2000. Le vertige des urnes. Paris: Flammarion. ISBN 2080679562
VOŘÍŠEK, Karel a Jitka VYSEKALOVÁ. 2015. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5385-0
Přílohy volně vložené
záznam expertních in-depth interview, flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak by bylo možné zjednodušit atribuční test?
2. Jak se v politickém marketingu nazývá politik, co našel prostor na politickém trhu?
3. Jaké jsou souvislosti mezi úspěšností politických stran a demografickými faktory?
Odpověď: Student plně odpověděl na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. V diplomové práci se věnujete politickému PR. Důležitou úlohu při něm hrají průzkumy. Popište funkce průzkumů v (politickém) PR a kritéria aplikací iniciačních a aktivačních průzkumů ve vztahu ke stranám, které jsou zmíněny ve vaší práci (ANO, ODS a Pirátské strana).
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.