Diplomová práce se zabývá návrhem klíčových bodů pro vylepšení image Vinařské školy Valtice. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část definuje pojem image ve vztahu k marketingu školy a vysvětluje stěžejní komponenty, které hrají hlavní roli v komunikaci s veřejností. Dále jsou v práci definovány marketingové pojmy (online marketing a sociální sítě), s kterými škola momentálně nepracuje a jež hrají zásadní roli při budování lepší image.
Praktická část shrnuje charakteristiku Vinařské školy Valtice, její historii, vývoj, současný počet žáků a pedagogů a hospodaření školy. Tato část dále zahrnuje vypracování situačních analýz a výsledky z kvantitativního šetření. Zjištění z těchto částí je shrnuto do SWOT analý-zy.
Projektová část využívá poznatků z praktické části, výsledky aplikuje do komunikačního plánu a finálně celý projekt vyhodnocuje.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with the key points for improving the image of the Valtice winery school. The thesis is divided into three parts. The theoretical part defines the main idea of the image in relation to the school marketing and explains key components, that are major in communication with the public. Furthermore, in the thesis are defines important marketing terms (online marketing and social networks) which the school currently does not use, but play an important role in building a better image.
The practical part summarizes the characteristics of the Valtice winery school, its history, development, number of students and teachers, school management. This section also in-cludes the elaboration of situational analyses and the results of the quantitative survey. Re-sults are summarized in the SWOT analysis.
Last part use the results of the practical part and applies the results into the communication plan and finally evaluates the whole project.
Klíčová slova
komunikační plán, komunikace, image, analýza, výzkum, škola
Klíčová slova v angličtině
communication plan, communication, image, analysis, research, school
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem klíčových bodů pro vylepšení image Vinařské školy Valtice. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část definuje pojem image ve vztahu k marketingu školy a vysvětluje stěžejní komponenty, které hrají hlavní roli v komunikaci s veřejností. Dále jsou v práci definovány marketingové pojmy (online marketing a sociální sítě), s kterými škola momentálně nepracuje a jež hrají zásadní roli při budování lepší image.
Praktická část shrnuje charakteristiku Vinařské školy Valtice, její historii, vývoj, současný počet žáků a pedagogů a hospodaření školy. Tato část dále zahrnuje vypracování situačních analýz a výsledky z kvantitativního šetření. Zjištění z těchto částí je shrnuto do SWOT analý-zy.
Projektová část využívá poznatků z praktické části, výsledky aplikuje do komunikačního plánu a finálně celý projekt vyhodnocuje.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with the key points for improving the image of the Valtice winery school. The thesis is divided into three parts. The theoretical part defines the main idea of the image in relation to the school marketing and explains key components, that are major in communication with the public. Furthermore, in the thesis are defines important marketing terms (online marketing and social networks) which the school currently does not use, but play an important role in building a better image.
The practical part summarizes the characteristics of the Valtice winery school, its history, development, number of students and teachers, school management. This section also in-cludes the elaboration of situational analyses and the results of the quantitative survey. Re-sults are summarized in the SWOT analysis.
Last part use the results of the practical part and applies the results into the communication plan and finally evaluates the whole project.
Klíčová slova
komunikační plán, komunikace, image, analýza, výzkum, škola
Klíčová slova v angličtině
communication plan, communication, image, analysis, research, school
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte odborné zdroje zabývající se tématem a vymezte teoretická východiska s důrazem na komponenty ovlivňující image školy.
2. Stanovte cíl, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte zvolenou společnost a realizujte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření.
4. Vyhodnoťte zjištěné informace, výsledky interpretujte a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě syntézy zjištěných informací navrhněte strategické kroky pro zlepšení image školy.
6. Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte relevantní závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte odborné zdroje zabývající se tématem a vymezte teoretická východiska s důrazem na komponenty ovlivňující image školy.
2. Stanovte cíl, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte zvolenou společnost a realizujte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření.
4. Vyhodnoťte zjištěné informace, výsledky interpretujte a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě syntézy zjištěných informací navrhněte strategické kroky pro zlepšení image školy.
6. Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte relevantní závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
EGER, Ludvík, ed., 2001. Komunikace školy s veřejností. Plzeň: Západočeská univerzita, Katedra marketingu, obchodu a služeb. ISBN 80-7082-828-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2000. Marketing školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci. Studijní texty pro distanční studium. ISBN 80-7083-460-9.
SOUKALOVÁ, Radomila, 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-14-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2009. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-494-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 1996. Marketing školy. Zlín: EKKA. ISBN 80-902200-8-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
EGER, Ludvík, ed., 2001. Komunikace školy s veřejností. Plzeň: Západočeská univerzita, Katedra marketingu, obchodu a služeb. ISBN 80-7082-828-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2000. Marketing školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci. Studijní texty pro distanční studium. ISBN 80-7083-460-9.
SOUKALOVÁ, Radomila, 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-14-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2009. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-494-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 1996. Marketing školy. Zlín: EKKA. ISBN 80-902200-8-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Dne 23. 5. 2019 v akademickém roce 2018/2019 před komisí SZZ3 vedenou doc. Šramovou proběhla obhajoba diplomové práce. Níže je udeden zápis z průběhu obhajoby.
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Dušan Štrauss, PhD.):
1. Které nové marketingové nástroje je možné užít k propagaci školy?
2. Jaké komunikační kanály se Vám zdají vhodné z hlediska cílových skupin (mladí lidé, rodiče)?
3. Může i škola realizovat aktivity společenské odpovědnosti organizací?
Studentka zodpověděla všechny položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Mgr. Eliška Káčerková, Ph.D.) byla položena jedna doplňující otázka:
1. Který z uvedených problémů má podle vás největší dopad na špatnou image Vinařské školy Valtice?
Studentka odpověděla na položenou otázku.