Obsahem diplomové práce je v teoretické části rešerše literatury pojednávající o edukaci a emocích jako doplnění marketingového mixu s důrazem na implementaci do muzeí. Pozor-nost je věnována i aroma marketingu, jako velmi důležitém vlivu na zákazníko-vy/návštěvníkovy emoce. Praktická část této práce obsahuje situační analýzu muzea obce Košíky z hlediska a marketingového i komunikačního mixu, kvantitativní a kvalitativní vý-zkumy spokojenosti návštěvníků muzea obce Košíky s edukační činností - pořádanými kurzy kváskového vaření a pečení. Projektová část obsahuje návrhy řešení na zlepšení v oblastech, které respondenti označili za problematické - komunikace s koncovým zákazní-kem/návštěvníkem objektu, nebo vyšly z návrhové části jako potřebné k e zlepšení (výuko-vé materiály, aby bylo dosaženo vyšší míry zájmu a vyšší úrovně komunikace, díky které může muzeum vytvářet interaktivnější, kvalitnější a zajímavější programy s nejvyšším mož-ným zásahem cílové skupiny.
Anotace v angličtině
Theory section of this thesis focuses on background research of chosen literature about education and emotions, as supplementation of a marketing mix, with emphasis on imple-mentation into museums. Attention is also paid to aroma marketing, as a very influential factor of visitor/customer emotions. Practical research deals with Situation analysis of the museum of the village Košíky, in terms of Marketing Mix, Promotional Mix, Qualitative and Quantitative Research of customers satisfaction, during educational activity - Sourdough baking and cooking courses - In the museum of the village Košíky. Thesis pro-ject focuses on improvement suggestions in areas, which respondents of research marked as problematic - communication with customers/visitors of object, or in areas, which were suggested as essential to improvement (Namely educational resources, which are crucial to achieve a higher rate of interest and higher level of communication, and through which the Museum is able to create programmes that are more interactive, interesting and with higher quality. These programmes should have been most accurately aimed at the certain target group).
Obsahem diplomové práce je v teoretické části rešerše literatury pojednávající o edukaci a emocích jako doplnění marketingového mixu s důrazem na implementaci do muzeí. Pozor-nost je věnována i aroma marketingu, jako velmi důležitém vlivu na zákazníko-vy/návštěvníkovy emoce. Praktická část této práce obsahuje situační analýzu muzea obce Košíky z hlediska a marketingového i komunikačního mixu, kvantitativní a kvalitativní vý-zkumy spokojenosti návštěvníků muzea obce Košíky s edukační činností - pořádanými kurzy kváskového vaření a pečení. Projektová část obsahuje návrhy řešení na zlepšení v oblastech, které respondenti označili za problematické - komunikace s koncovým zákazní-kem/návštěvníkem objektu, nebo vyšly z návrhové části jako potřebné k e zlepšení (výuko-vé materiály, aby bylo dosaženo vyšší míry zájmu a vyšší úrovně komunikace, díky které může muzeum vytvářet interaktivnější, kvalitnější a zajímavější programy s nejvyšším mož-ným zásahem cílové skupiny.
Anotace v angličtině
Theory section of this thesis focuses on background research of chosen literature about education and emotions, as supplementation of a marketing mix, with emphasis on imple-mentation into museums. Attention is also paid to aroma marketing, as a very influential factor of visitor/customer emotions. Practical research deals with Situation analysis of the museum of the village Košíky, in terms of Marketing Mix, Promotional Mix, Qualitative and Quantitative Research of customers satisfaction, during educational activity - Sourdough baking and cooking courses - In the museum of the village Košíky. Thesis pro-ject focuses on improvement suggestions in areas, which respondents of research marked as problematic - communication with customers/visitors of object, or in areas, which were suggested as essential to improvement (Namely educational resources, which are crucial to achieve a higher rate of interest and higher level of communication, and through which the Museum is able to create programmes that are more interactive, interesting and with higher quality. These programmes should have been most accurately aimed at the certain target group).
1. V teoretické části zpracujte literární zdroje, které se zabývají marketingovým mixem a jeho rozšířením o prvky vhodné pro malé muzeum Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu poznatků získaných z výzkumu, sestavte profil návštěvníků, kteří se zúčastňují edukačních programů muzea a zhodnoťte, na základě výzkumu, jak na ně muzeum působí a jak návštěvu muzejních programů hodnotí.
3. Na základě výsledků výzkumu a analýz shrňte, co z analýz vyplývá, a vyhodnoťte, zda je z marketingového hlediska pro muzeum přínosem zabývat se v muzeu edukačními programy, a hledáním způsobu, jak působit na návštěvníkovy emoce, aby se do muzea opakovaně vracel a šířil o něm dobré jméno. Případně navrhněte na základě zjištěných informací, jak programy a působení na návštěvníka upravit či rozšířit.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte literární zdroje, které se zabývají marketingovým mixem a jeho rozšířením o prvky vhodné pro malé muzeum Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu poznatků získaných z výzkumu, sestavte profil návštěvníků, kteří se zúčastňují edukačních programů muzea a zhodnoťte, na základě výzkumu, jak na ně muzeum působí a jak návštěvu muzejních programů hodnotí.
3. Na základě výsledků výzkumu a analýz shrňte, co z analýz vyplývá, a vyhodnoťte, zda je z marketingového hlediska pro muzeum přínosem zabývat se v muzeu edukačními programy, a hledáním způsobu, jak působit na návštěvníkovy emoce, aby se do muzea opakovaně vracel a šířil o něm dobré jméno. Případně navrhněte na základě zjištěných informací, jak programy a působení na návštěvníka upravit či rozšířit.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
LAZARUS, Richard S., 1991. Emotion and adaptation. New York: Oxford University Press. ISBN 01-950-6994-3.
NAKONEČNÝ, Milan, 1997. Encyklopedie obecné psychologie. Praha: Academia. ISBN 80-200-0625-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ, 2001. Psychologie reklamy. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 80-247-9067-X.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
LAZARUS, Richard S., 1991. Emotion and adaptation. New York: Oxford University Press. ISBN 01-950-6994-3.
NAKONEČNÝ, Milan, 1997. Encyklopedie obecné psychologie. Praha: Academia. ISBN 80-200-0625-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ, 2001. Psychologie reklamy. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 80-247-9067-X.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Uveďte odbornou literaturu, která se věnuje volnočasovým aktivitám? Jak lze tuto literaturu využít v rámci projektového managementu?
2. Existuje dokumentární film/video o muzeu, anebo existují alespoň dílčí záznamy jednotlivých akcí? Jsou někde archivovány? Tyto dokumentární záznamy mohou vytvořit účastníci kurzů.
3. Jak k propagaci své činnosti využívá muzeum sociální média?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Na základě čeho byl vytvořen profil návštěvníka muzea (kap. 9.2.1)?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Máte zpracovanou vizuální identitu muzea obce Košíky?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Považujte svou projektovou část DP za správně zpracovanou?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.