Diplomová práce se zabývá adopcí psů a komunikačními bariérami při rozhodovacím procesu - koupě klasického psa nebo adopce (pořízení) psa z útulku. V teoretické části je charakterizován pes domácí a popsán vývoj vztahu mezi člověkem a psem. Dále jsou zde popsány pojmy, jako marketing, marketingová komunikace, komunikační bariéra a další, důležité pro praktickou a projektovou část diplomové práce. Součástí je i popis situace útulků v České republice.
Cílem diplomové práce je zjistit postoj obyvatelstva k adopci psů z útulku a zkoumat komunikační bariéry, které mohou člověka při rozhodování ovlivnit. Na základě výzkumu je navrhnut projekt, který má za cíl odstranit komunikační bariéry a pomoci zájemcům v celkovém rozhodovacím procesu - kde najít potřebné informace a jak postupovat při adopci psa z útulku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with adoption of dogs and communication barriers in decision-making process - purchase of classic dog or adoption (acquisition) of dog from shelter. In the theoretical part the dog is characterized and the development of the relationship between man and dog is described. There are also described terms such as marketing, marketing communication, communication barrier and others important for practical and project part of the thesis. It also includes a description of the situation of shelters in the Czech Republic.
The aim of the thesis is to find out the attitude of the population to adopt dogs from the shelter and examine the communication barriers that can influence a person in making decisions. Based on the research, a project is proposed that aims to remove communication barriers and help those in the overall decision-making process - where to find the information and how to adopt a dog from a shelter.
Klíčová slova
pes domácí, útulek pro psy, opuštěná zvířata, adopce psů, komunikační bariéra, komunikace, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
dog, shelter for dogs, abandoned animals, adoption of dogs, communication barrier, communication, marketing communication
Rozsah průvodní práce
84 (119 074 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá adopcí psů a komunikačními bariérami při rozhodovacím procesu - koupě klasického psa nebo adopce (pořízení) psa z útulku. V teoretické části je charakterizován pes domácí a popsán vývoj vztahu mezi člověkem a psem. Dále jsou zde popsány pojmy, jako marketing, marketingová komunikace, komunikační bariéra a další, důležité pro praktickou a projektovou část diplomové práce. Součástí je i popis situace útulků v České republice.
Cílem diplomové práce je zjistit postoj obyvatelstva k adopci psů z útulku a zkoumat komunikační bariéry, které mohou člověka při rozhodování ovlivnit. Na základě výzkumu je navrhnut projekt, který má za cíl odstranit komunikační bariéry a pomoci zájemcům v celkovém rozhodovacím procesu - kde najít potřebné informace a jak postupovat při adopci psa z útulku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with adoption of dogs and communication barriers in decision-making process - purchase of classic dog or adoption (acquisition) of dog from shelter. In the theoretical part the dog is characterized and the development of the relationship between man and dog is described. There are also described terms such as marketing, marketing communication, communication barrier and others important for practical and project part of the thesis. It also includes a description of the situation of shelters in the Czech Republic.
The aim of the thesis is to find out the attitude of the population to adopt dogs from the shelter and examine the communication barriers that can influence a person in making decisions. Based on the research, a project is proposed that aims to remove communication barriers and help those in the overall decision-making process - where to find the information and how to adopt a dog from a shelter.
Klíčová slova
pes domácí, útulek pro psy, opuštěná zvířata, adopce psů, komunikační bariéra, komunikace, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
dog, shelter for dogs, abandoned animals, adoption of dogs, communication barrier, communication, marketing communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o komunikaci, komunikačních bariérách, o psech a o adoptování psů z útulku. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu rozhodovacích procesů při pořizování psa se zaměřením na komunikační bariéry, které mohou bránit si vybrat psa z útulku.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte komunikační kampaň s cílem eliminovat bariéry při rozhodování pořízení psa z útulku.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o komunikaci, komunikačních bariérách, o psech a o adoptování psů z útulku. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu rozhodovacích procesů při pořizování psa se zaměřením na komunikační bariéry, které mohou bránit si vybrat psa z útulku.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte komunikační kampaň s cílem eliminovat bariéry při rozhodování pořízení psa z útulku.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80- -87500-01-9. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/201104/contents/nkc20112167873_1.pdf
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 978-80-247- -0422-7
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
SARGES, Werner. Direct and interactive marketing: new techniques for fundraising success. New York: Wiley, c2002, 98 s. New directions for philanthropic fundraising. ISBN 0787958328.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80- -87500-01-9. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/201104/contents/nkc20112167873_1.pdf
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 978-80-247- -0422-7
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
SARGES, Werner. Direct and interactive marketing: new techniques for fundraising success. New York: Wiley, c2002, 98 s. New directions for philanthropic fundraising. ISBN 0787958328.
Přílohy volně vložené
Zvukové nahrávky rozhovorů
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V práci sa raz spomína prieskum, inokedy výskum - čo je výskum a čo je prieskum?
2. Na základe čoho/akého zdroja boli konštruované otázky v dotazníku?
3. Aký je to typ "pološtrukturovaný hĺbkový rozhovor", prípadne "polo-hloubkový rozhovor"?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Bylo by možné upřesnit metodu rekrutace respondentů a zhodnotit, co z toho vyplývá pro závěry dotazníkového šetření?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Vysvětlete procentuální vyjádření odpovědí v tabulce, která se nachází v prezentaci na slidu 2.
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.