Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním matek a jejich povědomí o značkách v oblasti kojeneckých mlék prodávaných na českém trhu. Teoretická část ve svém úvodu přibližuje problematiku kojeneckého mléka v obecné rovině. Dále je zaměřena na chování spotřebitele při nákupu, jeho vztahu ke značce, k ceně výrobku a podobně. V závěru popisuje proces dosažení reklamních a marketingových cílů pomocí komunikačního mixu. Praktická část diplomové práce ve svém úvodu představuje matky spotřebitelky a český trh s náhradní kojeneckou výživou. Detailněji popisuje značku kojeneckého mléka Nutrilon. Následuje analýza kvalitativního a kvantitativního výzkumu mezi samotnými spotřebitelkami. V projektové části je pak na jejich základě navržena konkrétní komunikační kampaň na výrobky značky Nutrilon.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with consumer behaviour of mothers and their brand awareness of infant milks available on the Czech market. The theoretical part first introduces some of the general issues connected with infant milk. It then proceeds to focus on consumer shopping behaviour, consumers' relationship towards the brand, product price etc. In the final section of this part is a description of the process of reaching marketing goals using communication mix and marketing research. The practical part of the diploma thesis first discusses mothers as consumers and infant nutrition substitutes on the Czech market. It focuses in detail on the Nutrilon infant milk. An analysis of the qualitative and quantita-tive research among the consumers themselves follows. Based on the results, a specific communication campaign for Nutrilon products is suggested in the project section.
consumer behaviour, consumer shopping behaviour, brand awareness, communication mix, communication plan, marketing research, infant milk, Nutrilon
Rozsah průvodní práce
120 s. (171 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním matek a jejich povědomí o značkách v oblasti kojeneckých mlék prodávaných na českém trhu. Teoretická část ve svém úvodu přibližuje problematiku kojeneckého mléka v obecné rovině. Dále je zaměřena na chování spotřebitele při nákupu, jeho vztahu ke značce, k ceně výrobku a podobně. V závěru popisuje proces dosažení reklamních a marketingových cílů pomocí komunikačního mixu. Praktická část diplomové práce ve svém úvodu představuje matky spotřebitelky a český trh s náhradní kojeneckou výživou. Detailněji popisuje značku kojeneckého mléka Nutrilon. Následuje analýza kvalitativního a kvantitativního výzkumu mezi samotnými spotřebitelkami. V projektové části je pak na jejich základě navržena konkrétní komunikační kampaň na výrobky značky Nutrilon.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with consumer behaviour of mothers and their brand awareness of infant milks available on the Czech market. The theoretical part first introduces some of the general issues connected with infant milk. It then proceeds to focus on consumer shopping behaviour, consumers' relationship towards the brand, product price etc. In the final section of this part is a description of the process of reaching marketing goals using communication mix and marketing research. The practical part of the diploma thesis first discusses mothers as consumers and infant nutrition substitutes on the Czech market. It focuses in detail on the Nutrilon infant milk. An analysis of the qualitative and quantita-tive research among the consumers themselves follows. Based on the results, a specific communication campaign for Nutrilon products is suggested in the project section.
consumer behaviour, consumer shopping behaviour, brand awareness, communication mix, communication plan, marketing research, infant milk, Nutrilon
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních a dalších zdrojů k tématu diplomové práce.
2. V teoretické části práce popište problematiku spotřebitelského chování, komunikačního mixu a marketingového výzkumu.
3. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
4. V praktické části práce popište český trh kojeneckých mlék obecně a značku Nutrilon. Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum mezi matkami, které nakupují kojenecká mléka pro své děti. Formulujte závěry šetření a doporučení pro praxi.
5. V projektové části navrhněte komunikační kampaň pro značku Nutrilon na základě výsledků výzkumu z praktické části diplomové práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních a dalších zdrojů k tématu diplomové práce.
2. V teoretické části práce popište problematiku spotřebitelského chování, komunikačního mixu a marketingového výzkumu.
3. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
4. V praktické části práce popište český trh kojeneckých mlék obecně a značku Nutrilon. Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum mezi matkami, které nakupují kojenecká mléka pro své děti. Formulujte závěry šetření a doporučení pro praxi.
5. V projektové části navrhněte komunikační kampaň pro značku Nutrilon na základě výsledků výzkumu z praktické části diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu 2, aktualizované a doplněné vydání. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016, 224 s. ISBN 978-80-247-5869-8.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary AMSTRONG. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006, 280 s. ISBN 80-247-0966X.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Chování zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada Publising, 2011, 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada Publising, 2011, 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - Cesta k trhu. 2. vyd. Zlín: Ekka, 1994, 256 s.
FERRELL O. C. a Michael D. HARTLINE. Marketing Strategy. Mason: South-Western Cengage Learning, 2011, 743 s. ISBN-13: 978-0-538-46837-4.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu 2, aktualizované a doplněné vydání. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016, 224 s. ISBN 978-80-247-5869-8.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary AMSTRONG. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006, 280 s. ISBN 80-247-0966X.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Chování zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada Publising, 2011, 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada Publising, 2011, 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - Cesta k trhu. 2. vyd. Zlín: Ekka, 1994, 256 s.
FERRELL O. C. a Michael D. HARTLINE. Marketing Strategy. Mason: South-Western Cengage Learning, 2011, 743 s. ISBN-13: 978-0-538-46837-4.
Přílohy volně vložené
Flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaká byla metodika průzkumu NN pojišťovny a Gfk zaměřeného na matky, z kterého ve své práci vycházíte? Jaký byl výběr vzorku?
2. Jaký je vztah kvalitativního, kvantitativního výzkumu a výzkumu značky?
3. Uveďte specifika, výhody, nevýhody a možnosti využití hloubkového rozhovoru.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Otázky nebyly položeny.