Diplomová práce zkoumá význam event marketingu při budování pozice značky, a jaký vliv má na vnímání zákazníků. Teoretická část se zabývá značkou, vnímáním její hodnoty a kvality, typologií eventů a metodami, jak lze strategicky naplánovat úspěšný event. Prak-tická část definuje vnímanou kvalitu uživatelů elektronických nástrojů a přináší závěry o tom, jaký význam má event eBF na vnímání značky PROEBIZ. Projektová část přináší doporučení změn, které reflektují výsledky a závěry analýzy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines the importance of event marketing in building brand positio-ning and what influence it has on customer perception. The theoretical part deals with the brand, the perception of its value and quality, types of event, and the methods of strategi-cally planning a successful event. The practical part defines the perception of quality among users of digital solutions and draws conclusions about the importance of the eBF event on the perception of the PROEBIZ brand. The project part provides recommendations for changes that reflect the results and conclusions of the analysis.
Klíčová slova
značka, kvalita, event, event marketing, festival eBF, PROEBIZ, elektronizace
Diplomová práce zkoumá význam event marketingu při budování pozice značky, a jaký vliv má na vnímání zákazníků. Teoretická část se zabývá značkou, vnímáním její hodnoty a kvality, typologií eventů a metodami, jak lze strategicky naplánovat úspěšný event. Prak-tická část definuje vnímanou kvalitu uživatelů elektronických nástrojů a přináší závěry o tom, jaký význam má event eBF na vnímání značky PROEBIZ. Projektová část přináší doporučení změn, které reflektují výsledky a závěry analýzy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines the importance of event marketing in building brand positio-ning and what influence it has on customer perception. The theoretical part deals with the brand, the perception of its value and quality, types of event, and the methods of strategi-cally planning a successful event. The practical part defines the perception of quality among users of digital solutions and draws conclusions about the importance of the eBF event on the perception of the PROEBIZ brand. The project part provides recommendations for changes that reflect the results and conclusions of the analysis.
Klíčová slova
značka, kvalita, event, event marketing, festival eBF, PROEBIZ, elektronizace
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska týkající se pozicování značky a event marketingu.
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte vybraný event a značku PROEBIZ a proveďte analýzu, jak vnímají značku PROEBIZ uživatelé, kteří jezdí na festival eBF a uživatelé nástroje PROEBIZ, kteří na festival nejezdí.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry pro projektovou část práce.
5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte projekt zabývající se zatraktivněním eventu a pozitivnějším vnímáním značky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska týkající se pozicování značky a event marketingu.
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte vybraný event a značku PROEBIZ a proveďte analýzu, jak vnímají značku PROEBIZ uživatelé, kteří jezdí na festival eBF a uživatelé nástroje PROEBIZ, kteří na festival nejezdí.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry pro projektovou část práce.
5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte projekt zabývající se zatraktivněním eventu a pozitivnějším vnímáním značky.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 8072268856.
FORET, M., 2006. Marketingová komunikace: Brno: Computer Press, a.s., ISBN 80-251-1041-9.
FREY, Petr, 2011. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, ISBN 9788072612376.
GETZ, Donald, 1997. Event management & event tourism. New York: Cognizant Communication Corp, ISBN 978-188-2345-106.
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingové komunikace: Vyd.1., Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-904273-3-4.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 8072268856.
FORET, M., 2006. Marketingová komunikace: Brno: Computer Press, a.s., ISBN 80-251-1041-9.
FREY, Petr, 2011. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, ISBN 9788072612376.
GETZ, Donald, 1997. Event management & event tourism. New York: Cognizant Communication Corp, ISBN 978-188-2345-106.
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingové komunikace: Vyd.1., Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-904273-3-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Štarchoň):
1. Ako bola pôvodne značka PROEBIZ pozicionovaná?
2. Aké boli zaznamenané rozdiely medzi jej identitou a imidžom?
3. Identifikujte konkurenciu eBF festivalu a konkurenčné značky PROEBIZ. V čom spočíva jej konkurenčná výhoda? Je dlhodobo udržateľná?
Studentka odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucí (doc. Weberová) byla položena jedna otázka:
1. Aká je reakcia majiteľa firmy na získané poznatky a návrhy, ktoré ste spracovali v rámci projektovej časti?
Studentka zodpověděla položnou otázku.