Diplomová práce se věnuje problematice internetu věcí a jeho využívání v marketingové komunikaci. Úvodní teoretická část definuje pojem internet věcí, stručně popisuje používané technologie a ukáže oblasti, ve kterých se internet věcí využívá.
V praktické části se práce zabývá hlasovými asistenty a analyzuje názory uživatelů na využívání či svěření se těmto technologiím. Analyzuje, zda a nakolik je vhodné využít tyto technické pomůcky jako prodejní nástroj, a dále zkoumá kupní chování respondentů.
Projektová část práce popisuje způsob marketingové komunikace při využití IoT technologie jako podpory reklamních nosičů při propojení s mobilními zařízeními.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issues of the Internet of Things and its use in marketing communication. The first theoretical part defines the Internet of Things term, it briefly describes used technologies and shows the areas in which is the Internet of Things used.
In the practical part, the thesis will focus on voice assistants and analyse the opinions of users on using or committing to these technologies. It will analyse if and how is it appro-priate to use these technologies as a selling instrument and it will also explore buying behaviour of respondents.
Diplomová práce se věnuje problematice internetu věcí a jeho využívání v marketingové komunikaci. Úvodní teoretická část definuje pojem internet věcí, stručně popisuje používané technologie a ukáže oblasti, ve kterých se internet věcí využívá.
V praktické části se práce zabývá hlasovými asistenty a analyzuje názory uživatelů na využívání či svěření se těmto technologiím. Analyzuje, zda a nakolik je vhodné využít tyto technické pomůcky jako prodejní nástroj, a dále zkoumá kupní chování respondentů.
Projektová část práce popisuje způsob marketingové komunikace při využití IoT technologie jako podpory reklamních nosičů při propojení s mobilními zařízeními.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issues of the Internet of Things and its use in marketing communication. The first theoretical part defines the Internet of Things term, it briefly describes used technologies and shows the areas in which is the Internet of Things used.
In the practical part, the thesis will focus on voice assistants and analyse the opinions of users on using or committing to these technologies. It will analyse if and how is it appro-priate to use these technologies as a selling instrument and it will also explore buying behaviour of respondents.
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a následně zpracujte teoretické základy se zaměřením na využití internetu věcí v marketingové komunikaci. Používejte citace, obrazové materiály a odkazy na literaturu.
2. V návaznosti na teoretické poznatky k vybranému tématu formulujte výzkumné otázky a popište výzkumné metody a cíle práce.
3. Proveďte výzkumné šetření a pracujte analýzu využití internetu věcí v marketingové komunikaci a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Navrhněte řešení využití internetu věcí při propagaci zboží
5. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a následně zpracujte teoretické základy se zaměřením na využití internetu věcí v marketingové komunikaci. Používejte citace, obrazové materiály a odkazy na literaturu.
2. V návaznosti na teoretické poznatky k vybranému tématu formulujte výzkumné otázky a popište výzkumné metody a cíle práce.
3. Proveďte výzkumné šetření a pracujte analýzu využití internetu věcí v marketingové komunikaci a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Navrhněte řešení využití internetu věcí při propagaci zboží
5. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8
KARAKOSTAS, Bill. A DNS Architecture for the Internet of Things: A Case Study in Transport Logistics. Procedia Computer Science [online]. School of Informatics, City University London, UK, 2013, 2013(19), 594 - 601 [cit. 2018-11-23]. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.06.079. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187705091300687X?via%3Dihub
NGUYEN B., SIMKIN, L. (2017) The Internet of Things (IoT) and marketing: the state of play, future trends and the implications for marketing, Journal of Marketing Management, 33:1-2, 1-6, DOI: 10.1080/0267257X.2016.1257542
FILL, Chris a Barbara JAMIESON. Marketing Communications [online]. In: . Edinburgh: Edinburgh Business School, Heriot-Watt University, 2014, 2014, s. 54 [cit. 2018-11-15]. Dostupné z: www.ebsglobal.net -https://www.ebsglobal.net/EBS/media/EBS/PDFs/Marketing-Communications-Course-Taster.pdf
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0
DUHALM, Simona. Marketing communication in the internet. STUDIES AND SCIENTIFIC RESEARCHES. ECONOMICS EDITION. Faculty of Economic, "Vasile Alecsandri" University of Bacau: Sciences Centre for Economic Studies and Research, 2008, 2008(13), 4. ISSN 2344-1321, s. 40. http://sceco.ub.ro/index.php/SCECO/article/view/15
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8
KARAKOSTAS, Bill. A DNS Architecture for the Internet of Things: A Case Study in Transport Logistics. Procedia Computer Science [online]. School of Informatics, City University London, UK, 2013, 2013(19), 594 - 601 [cit. 2018-11-23]. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.06.079. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187705091300687X?via%3Dihub
NGUYEN B., SIMKIN, L. (2017) The Internet of Things (IoT) and marketing: the state of play, future trends and the implications for marketing, Journal of Marketing Management, 33:1-2, 1-6, DOI: 10.1080/0267257X.2016.1257542
FILL, Chris a Barbara JAMIESON. Marketing Communications [online]. In: . Edinburgh: Edinburgh Business School, Heriot-Watt University, 2014, 2014, s. 54 [cit. 2018-11-15]. Dostupné z: www.ebsglobal.net -https://www.ebsglobal.net/EBS/media/EBS/PDFs/Marketing-Communications-Course-Taster.pdf
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0
DUHALM, Simona. Marketing communication in the internet. STUDIES AND SCIENTIFIC RESEARCHES. ECONOMICS EDITION. Faculty of Economic, "Vasile Alecsandri" University of Bacau: Sciences Centre for Economic Studies and Research, 2008, 2008(13), 4. ISSN 2344-1321, s. 40. http://sceco.ub.ro/index.php/SCECO/article/view/15
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Je možné tržní potenciál oboru IoT doložit čísly? Např. vývoj světových prodejů IoT zařízení za poslední dekádu deseti let v Evropě/USA?
2. Jaké jsou podle Vás nejdůležitější a nejpřekvapivější zjištění z Vámi realizovaného průzkumu?
3. Jaká zařízení v kontextu chytrých domácností budou podle Vás v nejbližší době nejprodávanější a proč?
Student připraveně zodpověděl všechny otázky.