Diplomová práce zkoumá spotřebitelské chování generace Y (mileniálů) při nákupu smartphonu. Dále zkoumá vnímání značky Samsung mileniály. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy důležité pro porozumění dané problematice. Praktická část bude věnována výzkumu spotřebitelského chování generace Y a jejího vnímání značky Samsung. Na základě získaných poznatků z praktické části budou zodpovězeny výzkumné otázky. V projektové části pak bude vytvořena komunikační kampaň pro společnost Samsung zaměřená na generaci Y.
Annotation in English
This master's thesis explores consumer behavior of the Generation Y (Millennials) in terms of smartphone purchase. This thesis also examines Millennials' perception of the brand Samsung. The theoretical part explains fundamental terms essential for understanding core issues mentioned above. The practical part will be concerned with the research of Generation Y's consumer behavior and its perception of the brand Samsung. On the basis of knowledge aquired from research in practical part the research questions will be answered. Communication campaign for the Samsung company focused on the Generation Y will be created in project part.
Keywords
Generace Y, mileniálové, spotřební chování, značka, marketingový výzkum, Samsung, smartphone.
Keywords in English
Generation Y, Millennials, consumer behavior, brand, marketing research, Samsung, smartphone.
Length of the covering note
96 s. (175 869 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce zkoumá spotřebitelské chování generace Y (mileniálů) při nákupu smartphonu. Dále zkoumá vnímání značky Samsung mileniály. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy důležité pro porozumění dané problematice. Praktická část bude věnována výzkumu spotřebitelského chování generace Y a jejího vnímání značky Samsung. Na základě získaných poznatků z praktické části budou zodpovězeny výzkumné otázky. V projektové části pak bude vytvořena komunikační kampaň pro společnost Samsung zaměřená na generaci Y.
Annotation in English
This master's thesis explores consumer behavior of the Generation Y (Millennials) in terms of smartphone purchase. This thesis also examines Millennials' perception of the brand Samsung. The theoretical part explains fundamental terms essential for understanding core issues mentioned above. The practical part will be concerned with the research of Generation Y's consumer behavior and its perception of the brand Samsung. On the basis of knowledge aquired from research in practical part the research questions will be answered. Communication campaign for the Samsung company focused on the Generation Y will be created in project part.
Keywords
Generace Y, mileniálové, spotřební chování, značka, marketingový výzkum, Samsung, smartphone.
Keywords in English
Generation Y, Millennials, consumer behavior, brand, marketing research, Samsung, smartphone.
Research Plan
1. Vymezte teoretická východiska pro zvolené téma.
2. Definujte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření.
4. Vyhodnoťte závěry z realizovaného výzkumného šetření, interpretujte získaná data a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační kampaň značky zaměřenou na generaci Y.
Research Plan
1. Vymezte teoretická východiska pro zvolené téma.
2. Definujte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření.
4. Vyhodnoťte závěry z realizovaného výzkumného šetření, interpretujte získaná data a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační kampaň značky zaměřenou na generaci Y.
Recommended resources
BEHRER, Mattias, Joeri van den BERGH, Patrick de MAESENEIRE. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. Kogan Page Publishers, 2011. 272 s. ISBN: 9780749477172.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: Nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Computer Press, 2011. 256 s. ISBN: 978-80-251-3529-7.
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK, Pavel a kol. Velký slovník marketingových komunikací. Vyd. 1. Grada, 2012. 272 s. ISBN: 978-80-247-4354-7.
KALKA, Jochen, Florian ALLGAYER. Marketing podle cílových skupin: Jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme. Vyd. 1. Computer Press, 2008. ISBN: 80-251-1617-4.
KOTLER, Philip a kol. Moderní marketing. Vyd. 4. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN: 978-80-247-1545-2.
TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2015. 112 s. ISBN: 978-80-7400-585-5.
VYSEKALOVÁ Jitka, a kol. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. 360 s. ISBN: 978-80-247-3528-3.
Recommended resources
BEHRER, Mattias, Joeri van den BERGH, Patrick de MAESENEIRE. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. Kogan Page Publishers, 2011. 272 s. ISBN: 9780749477172.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: Nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Computer Press, 2011. 256 s. ISBN: 978-80-251-3529-7.
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK, Pavel a kol. Velký slovník marketingových komunikací. Vyd. 1. Grada, 2012. 272 s. ISBN: 978-80-247-4354-7.
KALKA, Jochen, Florian ALLGAYER. Marketing podle cílových skupin: Jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme. Vyd. 1. Computer Press, 2008. ISBN: 80-251-1617-4.
KOTLER, Philip a kol. Moderní marketing. Vyd. 4. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN: 978-80-247-1545-2.
TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2015. 112 s. ISBN: 978-80-7400-585-5.
VYSEKALOVÁ Jitka, a kol. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. 360 s. ISBN: 978-80-247-3528-3.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak vnímáte výsledky u tvrzení ve vašem průzkumu: Ekologie spojená se značkou je pro mě důležitá při rozhodování o nákupu nového? Zamyslete se nad výrobci i uživateli.
2. Jak se díváte na srovnávací reklamu (viz navrhovaný TV spot)? Jaká jsou zde omezení a rizika?
3. Můžete uvést vliv vzdělání dotazovaných jedinců v kvalitativním šetření? Byly (pokud ano jak) tím ovlivněny jejich odpovědi?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Otázky nebyly položeny.