Diplomová práce se zabývá myšlenkou udržitelné módy, vztahu českých zákazníků k tomuto pojmu a také jejich obecnými nákupními znaky. Cílem práce je návrh komunikační kampaně pro nově vznikající módní značku, která je založena na myšlence udržitelné módy. Návrh je zaměřen především na komunikační strategii a vychází z výsledků předem provedených analýz. První část práce definuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu a objasňuje problematiku udržitelné módy. Zabývá se také definicí komunikační kampaně a to od jejího prvopočátku až po její konec. Teoretická část ústí ve formulaci výzkumných otázek, na které odpovídá část praktická. Diplomová práce je uzavřena vytvořením návrhu komunikační kampaně, kdy je kladen důraz především na její taktickou část.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the idea of sustainable fashion, the relationship of Czech customers to this concept and also with their general purchasing features. The aim of the thesis is to design a communication campaign for the emerging fashion brand, which is based on the idea of sustainable fashion. This proposal focuses mainly on the communication strategy and is based on the results of pre-performed analyzes. The first part of the thesis defines individual tools of the communication mix and clarifies the issue of sustainable fashion. It also deals with the definition of a communication campaign from its very beginning to its end. The theoretical part results in the formulation of research questions, to which the practical part corresponds. (which are corresponding with a practical part). The diploma thesis is concluded by the creation of a communication campaign proposal, in which its tactical part is emphasized.
marketing communication, sustainability, sustainable Fashion, communication campaign
Rozsah průvodní práce
84 s. (17 905 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá myšlenkou udržitelné módy, vztahu českých zákazníků k tomuto pojmu a také jejich obecnými nákupními znaky. Cílem práce je návrh komunikační kampaně pro nově vznikající módní značku, která je založena na myšlence udržitelné módy. Návrh je zaměřen především na komunikační strategii a vychází z výsledků předem provedených analýz. První část práce definuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu a objasňuje problematiku udržitelné módy. Zabývá se také definicí komunikační kampaně a to od jejího prvopočátku až po její konec. Teoretická část ústí ve formulaci výzkumných otázek, na které odpovídá část praktická. Diplomová práce je uzavřena vytvořením návrhu komunikační kampaně, kdy je kladen důraz především na její taktickou část.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the idea of sustainable fashion, the relationship of Czech customers to this concept and also with their general purchasing features. The aim of the thesis is to design a communication campaign for the emerging fashion brand, which is based on the idea of sustainable fashion. This proposal focuses mainly on the communication strategy and is based on the results of pre-performed analyzes. The first part of the thesis defines individual tools of the communication mix and clarifies the issue of sustainable fashion. It also deals with the definition of a communication campaign from its very beginning to its end. The theoretical part results in the formulation of research questions, to which the practical part corresponds. (which are corresponding with a practical part). The diploma thesis is concluded by the creation of a communication campaign proposal, in which its tactical part is emphasized.
marketing communication, sustainability, sustainable Fashion, communication campaign
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury zaměřenou na oblast udržitelné módy a marketingu
2. Stanovte cíl práce, metody a formulujte výzkumné otázky
3. Zpracujte analýzu marketingové komunikace českých značek vycházejících z ideje udržitelné módy dle stanovených metod
4. Odpovězte na stanovené výzkumné otázky
5. Na základě získaných výsledků navrhněte vlastní komunikační kampaň pro fiktivní značku vstupující na český trh a vycházející ze základů udržitelné módy
6. Formulujte závěry práce
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury zaměřenou na oblast udržitelné módy a marketingu
2. Stanovte cíl práce, metody a formulujte výzkumné otázky
3. Zpracujte analýzu marketingové komunikace českých značek vycházejících z ideje udržitelné módy dle stanovených metod
4. Odpovězte na stanovené výzkumné otázky
5. Na základě získaných výsledků navrhněte vlastní komunikační kampaň pro fiktivní značku vstupující na český trh a vycházející ze základů udržitelné módy
6. Formulujte závěry práce
Seznam doporučené literatury
FLETCHER, Kate. 2013. Sustainable Fashion and Textiles: Design Journeys. Londýn: Routledge, 288 s. ISBN 9781317935216.
MINNEY, Safia. 2016. Slow Fashion: Aesthetics Meets Ethics. Oxford: New Internationalist Publications Limited, 192 s. ISBN 9781780262833.
RISSANEN, Gwilt. 2011. Shaping Sustainable Fashion: Changing the Way We Make and Use Clothes.Londýn:Taylor & Francis Ltd, 192 s. ISBN 1849712425.
FREY, Petr. 2015. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 212 s. ISBN 9788072612376.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
Seznam doporučené literatury
FLETCHER, Kate. 2013. Sustainable Fashion and Textiles: Design Journeys. Londýn: Routledge, 288 s. ISBN 9781317935216.
MINNEY, Safia. 2016. Slow Fashion: Aesthetics Meets Ethics. Oxford: New Internationalist Publications Limited, 192 s. ISBN 9781780262833.
RISSANEN, Gwilt. 2011. Shaping Sustainable Fashion: Changing the Way We Make and Use Clothes.Londýn:Taylor & Francis Ltd, 192 s. ISBN 1849712425.
FREY, Petr. 2015. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 212 s. ISBN 9788072612376.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.):
1. Prosím, předložte analýzu PEST (PESTLE), případně další marketingové analýzy.
Studentka objasnila nejasnosti.
2. Můžete uvést vliv vzdělání respondentů na přístup k udržitelné módě? Byly (pokud ano jak) tím ovlivněny jejich odpovědi?
Studentka objasnila své názory a hypotézy ohledně vlivu vzdělání respondentů na přístup k udržitelné módě.
3. Jak se díváte na skutečnost, že přibývá lidí, kteří se brání konzumu, programově odmítají kupovat stále nové oblečení, hledají nadčasovou kvalitu a skutečnou hodnotu? Čím je to ovlivněno? Jaké formy edukace byste zvolila (nejen u značky PB)?
Studentka odpověděla plně na položenou otázku.
4. Některé řetězce odebírají zpětně použité oblečení. Uveďte příklad, jak komunikují řetězce svůj přístup k udržitelné módě (pokud ano). Jaké máte informace, co se s oblečením děje dál?
Studentka plně zodpověděla otázku.
V posudku vedoucí práce byla položena následující otázka (doc. PhDr. Blandína Šramová, PhD.) :
1/ Predložte prosím odhadovaný rozpočet kampane podľa Vašich návrhov v projektovej časti záverečnej práce.
Studentka zodpověděla položenou otázku.