Diplomová práce "Faktory ovlivňující rozhodovací proces během nákupu vybraných produktů" se zaměřuje na vnímání preference spotřebitelů u zboží nealkoholických kolových. nápojů. Teoretická část se soustředí na vymezení teoretických přístupů ke spotřebnímu chování a k rozhodovacímu procesu. Praktická část se zabývá testem chuti a vnímání postojů k vybraným kolových nápojům. Na základě daného zjištění pramenící z praktické části je v projektové části navržena konkrétní komunikace.
Anotace v angličtině
This master's thesis "Factors Influencing the Consumer Decision-Making Process during a Purchase Selected Products" is focused on consumer's perception of alcohol-free drinks, especially cola drinks. The theoretical part focuses on the theoretical description of consumer behavior and decision-making process. The practical part deals with the taste-test and the perception of attitudes towards selected products of cola drinks. Based on the results stemming from the practical part, in the project part of the thesis, a particular type of communication has been composed.
Klíčová slova
emoce, rozhodovací proces, značka, Coca Cola, Freeway Cola, Pepsi Cola
Klíčová slova v angličtině
Emotion, Decision-Making Proces, Brand, Coca Cola, Freeway Cola, Pepsi Cola
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Faktory ovlivňující rozhodovací proces během nákupu vybraných produktů" se zaměřuje na vnímání preference spotřebitelů u zboží nealkoholických kolových. nápojů. Teoretická část se soustředí na vymezení teoretických přístupů ke spotřebnímu chování a k rozhodovacímu procesu. Praktická část se zabývá testem chuti a vnímání postojů k vybraným kolových nápojům. Na základě daného zjištění pramenící z praktické části je v projektové části navržena konkrétní komunikace.
Anotace v angličtině
This master's thesis "Factors Influencing the Consumer Decision-Making Process during a Purchase Selected Products" is focused on consumer's perception of alcohol-free drinks, especially cola drinks. The theoretical part focuses on the theoretical description of consumer behavior and decision-making process. The practical part deals with the taste-test and the perception of attitudes towards selected products of cola drinks. Based on the results stemming from the practical part, in the project part of the thesis, a particular type of communication has been composed.
Klíčová slova
emoce, rozhodovací proces, značka, Coca Cola, Freeway Cola, Pepsi Cola
Klíčová slova v angličtině
Emotion, Decision-Making Proces, Brand, Coca Cola, Freeway Cola, Pepsi Cola
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury zaměřenou na spotřební chování, rozhodovací proces, a na vědní disciplíny, které se touto problematikou zabývají.
2. Stanovte hlavní cíl, dílčí cíle, výzkumné otázky a výzkumné metody práce.
3. Proveďte experiment na test vnímání kategorie produktu coly - Coca coly, Freeway coly a Pepsi coly, jímž odhalíte preference spotřebitelů.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte doporučení v kontextu rozhodovacího procesu během nákupu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury zaměřenou na spotřební chování, rozhodovací proces, a na vědní disciplíny, které se touto problematikou zabývají.
2. Stanovte hlavní cíl, dílčí cíle, výzkumné otázky a výzkumné metody práce.
3. Proveďte experiment na test vnímání kategorie produktu coly - Coca coly, Freeway coly a Pepsi coly, jímž odhalíte preference spotřebitelů.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte doporučení v kontextu rozhodovacího procesu během nákupu.
Seznam doporučené literatury
ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009, 215 s. ISBN 978-80-7252-239-2.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
EAGLEMAN, David. Mozek: váš příběh. Brno: BizBooks, 2017, 223 s. ISBN 978-80-265-0663-8.
KAHNEMAN, Daniel. Myšlení, rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil publishing, 2012. ISBN: 978-80-87270-42-4.
KOTLER, Filip. Moderní marketing. Praha : Grada publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
THALER, Richard H. Neočekávané chování: příběh behaviorální ekonomie. Praha: Argo, Zip, 2017, 377 s. ISBN 978-80-257-2121-6
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009, 215 s. ISBN 978-80-7252-239-2.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
EAGLEMAN, David. Mozek: váš příběh. Brno: BizBooks, 2017, 223 s. ISBN 978-80-265-0663-8.
KAHNEMAN, Daniel. Myšlení, rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil publishing, 2012. ISBN: 978-80-87270-42-4.
KOTLER, Filip. Moderní marketing. Praha : Grada publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
THALER, Richard H. Neočekávané chování: příběh behaviorální ekonomie. Praha: Argo, Zip, 2017, 377 s. ISBN 978-80-257-2121-6
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Zuzana Kupková, Ph.D.):
1. Prosím, krátce popište, jaká jsou specifika budování privátních značek ve srovnání s budováním značek korporátních.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaké jsou důvody tak silné preference Coca-Coly před ostatními značkami, přestože ve slepých testech jednoznačně prohrává?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V posudku vedoucí práce byla položena 1 otázka (doc. PhDr. Blandína Šramová, PhD.):
1. V akom poradí by ste navrhovali uplatniť jednotlivé "bias" v kampani pre Freeway Colu?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.