Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací vybraného sortimentu produktů společnosti XY ze segmentu zavlažování (patřícího do odvětví vodního hospodářství) pro evropský trh. Cílem této práce je analyzovat současný stav marketingové komunikace společnosti XY v daném odvětví. Na základě zpracovaných poznatků je následně navržena komunikační strategie pro vybraný sortiment produktů. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část pojednává o základních pojmech z oblasti marketingu a marketingové komunikace s akcentem na mezinárodní prostředí marketingové komunikace. Praktická část představuje společnost XY a její marketingový mix. Součástí této části práce je také vyhodnocení kvalitativního výzkumu metodou dotazování formou hloubkových rozhovorů. V projektové části je na základě východisek výzkumu zpracován plán marketingové komunikace včetně návrhu komunikační strategie, který je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with marketing communication of selected product range of the XY company from the irrigation segment (belonging to Water Management) for the European market. The main objective is to analyze the current state of XY marketing communication in the given industry. Based on the key findings, communication strategy for the selected product range is then proposed. The thesis is divided into three parts. The theoretical part deals with the basic concepts of marketing and marketing communication with an emphasis on the international environment of marketing communication. The practical part introduces the XY company and its marketing mix. This part also contains evaluation of qualitative research by means of in-depth interviewing. The project part is based on the basis of the research and consists of the plan of marketing communication, including the proposal of communication strategy, which is subjected to time, cost and risk analysis.
marketing, marketing communication, international marketing, communication mix, B2B market, personal selling, sales promotion, direct marketing, communication strategy, qualitative research, in-depth interview, distribution intermediaries, irrigation
Rozsah průvodní práce
136 s. (255 410 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací vybraného sortimentu produktů společnosti XY ze segmentu zavlažování (patřícího do odvětví vodního hospodářství) pro evropský trh. Cílem této práce je analyzovat současný stav marketingové komunikace společnosti XY v daném odvětví. Na základě zpracovaných poznatků je následně navržena komunikační strategie pro vybraný sortiment produktů. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část pojednává o základních pojmech z oblasti marketingu a marketingové komunikace s akcentem na mezinárodní prostředí marketingové komunikace. Praktická část představuje společnost XY a její marketingový mix. Součástí této části práce je také vyhodnocení kvalitativního výzkumu metodou dotazování formou hloubkových rozhovorů. V projektové části je na základě východisek výzkumu zpracován plán marketingové komunikace včetně návrhu komunikační strategie, který je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with marketing communication of selected product range of the XY company from the irrigation segment (belonging to Water Management) for the European market. The main objective is to analyze the current state of XY marketing communication in the given industry. Based on the key findings, communication strategy for the selected product range is then proposed. The thesis is divided into three parts. The theoretical part deals with the basic concepts of marketing and marketing communication with an emphasis on the international environment of marketing communication. The practical part introduces the XY company and its marketing mix. This part also contains evaluation of qualitative research by means of in-depth interviewing. The project part is based on the basis of the research and consists of the plan of marketing communication, including the proposal of communication strategy, which is subjected to time, cost and risk analysis.
marketing, marketing communication, international marketing, communication mix, B2B market, personal selling, sales promotion, direct marketing, communication strategy, qualitative research, in-depth interview, distribution intermediaries, irrigation
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o marketingové komunikaci.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum vzhledem k cílům práce.
4. S přihlédnutím k východiskům výzkumu navrhněte projekt marketingové komunikace vybraných produktových řad.
5. Projekt podrobte rizikové, časové a nákladové analýze.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o marketingové komunikaci.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum vzhledem k cílům práce.
4. S přihlédnutím k východiskům výzkumu navrhněte projekt marketingové komunikace vybraných produktových řad.
5. Projekt podrobte rizikové, časové a nákladové analýze.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6.
KRÁL, Petr, Hana MACHKOVÁ, Markéta LHOTÁKOVÁ a Gina COOK, 2016. International marketing: theory, practices and new trends. Second revised edition. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE. ISBN 978-80-245-2152-7.
MACHKOVÁ, Hana, 2015. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5366-9.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6.
KRÁL, Petr, Hana MACHKOVÁ, Markéta LHOTÁKOVÁ a Gina COOK, 2016. International marketing: theory, practices and new trends. Second revised edition. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE. ISBN 978-80-245-2152-7.
MACHKOVÁ, Hana, 2015. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5366-9.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Pokud "firma", v jejímž rámci, po případě pro kterou se koná výzkum, nedá svolení k zveřejnění svého jména a dat ze svých dokumentů a zdrojů, výzkumník v práci tuto situaci objasňuje. Obvykle rovněž uvádí svůj, např. zaměstnanecký vztah k této "firmě". Toto objasnění jsem však v textu práce nenašel. Můžete je komisi poskytnout?
2. Kdo hradil finanční náklady na výzkum? Jak byly vysoké?
3. V Závěru práce píšete, že "Všechny výzkumné otázky byly úspěšně zodpovězeny." (S. 117.) Jak vypadají neúspěšně zodpovězené otázky?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Otázky nebyly položeny.
Člen komise položil doplňující otázku: Kolik přímých / významných konkurentů společnost má?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.