Tato diplomová práce se věnuje tvorbě komunikační strategie nově vznikajícího eko-penzionu. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se hospitality, marketingu služeb, marketingového komunikačního mixu, tvorby komunikační strategie a environmentální zodpovědnosti v hospitality. Je zde také stanovena metodika práce a výzkumné otázky. Praktická část se věnuje popisu samotného konceptu penzionu, analýze konkurence a zaznamenává průběh výzkumného šetření - strukturované rozhovory s otevřenými otázkami. V projektové části je vypracován návrh komunikační strategie a komunikační kampaně při otevírání penzionu. Závěr práce obsahuje zhodnocení celé kampaně a její realizovatelnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the creation of the communication strategy of the emerging eco-pension. The theoretical part defines terms related to hospitality, services marketing, marketing communication mix, creation of communication strategy and environmental re-sponsibility in hospitality. The methodology and research questions are also defined in this part. The practical part is devoted to the description of the pension itself, to the analysis of the competition and records the process of the research - structured interviews with open questions. The project part contains a proposal of communication strategy and communication campaign during the opening of the pension. The conclusion of the thesis contains evaluation of the whole campaign and its feasibility.
hospitality, services marketing, marketing communication mix, communication strategy, environmental responsibility
Rozsah průvodní práce
88 s., přílohy 4 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje tvorbě komunikační strategie nově vznikajícího eko-penzionu. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se hospitality, marketingu služeb, marketingového komunikačního mixu, tvorby komunikační strategie a environmentální zodpovědnosti v hospitality. Je zde také stanovena metodika práce a výzkumné otázky. Praktická část se věnuje popisu samotného konceptu penzionu, analýze konkurence a zaznamenává průběh výzkumného šetření - strukturované rozhovory s otevřenými otázkami. V projektové části je vypracován návrh komunikační strategie a komunikační kampaně při otevírání penzionu. Závěr práce obsahuje zhodnocení celé kampaně a její realizovatelnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the creation of the communication strategy of the emerging eco-pension. The theoretical part defines terms related to hospitality, services marketing, marketing communication mix, creation of communication strategy and environmental re-sponsibility in hospitality. The methodology and research questions are also defined in this part. The practical part is devoted to the description of the pension itself, to the analysis of the competition and records the process of the research - structured interviews with open questions. The project part contains a proposal of communication strategy and communication campaign during the opening of the pension. The conclusion of the thesis contains evaluation of the whole campaign and its feasibility.
hospitality, services marketing, marketing communication mix, communication strategy, environmental responsibility
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury a dalších zdrojů zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu marketingové komunikační strategie, s důrazem na oblast služeb cestovního ruchu a komunikace hodnot životního stylu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte koncept nově vznikajícího eko-penzionu a služby, které bude poskytovat.
4. Na základě sběru sekundárních dat (pro mapu tržního bojiště, konkurenční analýzu) a primárního kvalitativního šetření analyzujte současnou situaci na trhu a potřeby potenciální cílové skupiny.
5. Na základě výsledků analýz zpracujte návrh komunikační strategie nově vznikajícího eko-penzionu včetně její financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi a zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury a dalších zdrojů zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu marketingové komunikační strategie, s důrazem na oblast služeb cestovního ruchu a komunikace hodnot životního stylu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte koncept nově vznikajícího eko-penzionu a služby, které bude poskytovat.
4. Na základě sběru sekundárních dat (pro mapu tržního bojiště, konkurenční analýzu) a primárního kvalitativního šetření analyzujte současnou situaci na trhu a potřeby potenciální cílové skupiny.
5. Na základě výsledků analýz zpracujte návrh komunikační strategie nově vznikajícího eko-penzionu včetně její financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi a zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024715353.
CHRISTOPHER H. LOVELOCK a Jochen WIRTZ. Services marketing people, technology, strategy. 6th International ed. Upper Saddle River, N.J. [u.a.]: Prentice Hall, 2007. ISBN 0132056763.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024742090.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024741505.
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 9788086723952.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024715353.
CHRISTOPHER H. LOVELOCK a Jochen WIRTZ. Services marketing people, technology, strategy. 6th International ed. Upper Saddle River, N.J. [u.a.]: Prentice Hall, 2007. ISBN 0132056763.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024742090.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024741505.
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 9788086723952.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Aké sú rozdiely medzi spoločensky zodpovedným, udržateľným, racionálnym, environmentálnym a zeleným marketingom?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Objasnite pojem "partnership" v kontexte rozšíreného marketingového mixu hotela s aplikáciou na skúmaný podnikateľský subjekt.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Charakterizujte víziu a poslanie a pokúste sa ich v podmienkach skúmaného podniku redefinovať.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4. Identifikujte nepriamych konkurentov v lokalite budúceho eko-penziónu.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Doplňující otázky:
Jak jste si určila cílovou skupinu hotelu? (doc. Šramová)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.