Tato bakalářská práce se zabývá dílem a odkazem Clauda Hopkinse a Davida Ogilvyho, dvou nejvýše hodnocených, legendárních reklamních tvůrců v historii tohoto oboru. Autor se orientoval především na popis a analýzu povahy jejich zkušeností a pravidel, která tvoří praktický odkaz dalším generacím reklamních pracovníků. Stěžejním cílem práce je zodpovědět co možná nejobjektivněji otázku, co mohou názory těchto dvou velikánů svého oboru, kteří stáli v čele dvou generací reklamního průmyslu, říci současné reklamě, potažmo současné generaci reklamních tvůrců. Autor se pokusil vyhodnotit, nakolik jsou pravidla a zásady, stanovené Hopkinsem a Ogilvym, platná pro současnou tvorbu a zda-li reklamní obor jako celek stojí na relativně stálé platformě a mění se pouze podoba a charakter médií, nebo je-li reklama jako taková plně záležitostí módních trendů.
Anotace v angličtině
This bachelor’s thesis deals with the works of Claude Hopkins and David Ogilvy, two of the best, legendary copywriters in the advertising history. The author takes bearings at describing and analysis their experiences and rules, which create a practical legacy for future generations of advertising makers. The head destination of this thesis is finding of an objective answer to a question, what can Hopkins’s and Ogilvy’s opinions teach contemporary managers and creators. The author rated acceptance of Hopkins’s and Ogilvy’s legacy for contemporary advertising production as a whole and decided, whether it stands still on an unchanging platform with changes only in character and forms of advertising mediums, or whether advertisement as a whole develops at a basis of social trends and styles.
Tato bakalářská práce se zabývá dílem a odkazem Clauda Hopkinse a Davida Ogilvyho, dvou nejvýše hodnocených, legendárních reklamních tvůrců v historii tohoto oboru. Autor se orientoval především na popis a analýzu povahy jejich zkušeností a pravidel, která tvoří praktický odkaz dalším generacím reklamních pracovníků. Stěžejním cílem práce je zodpovědět co možná nejobjektivněji otázku, co mohou názory těchto dvou velikánů svého oboru, kteří stáli v čele dvou generací reklamního průmyslu, říci současné reklamě, potažmo současné generaci reklamních tvůrců. Autor se pokusil vyhodnotit, nakolik jsou pravidla a zásady, stanovené Hopkinsem a Ogilvym, platná pro současnou tvorbu a zda-li reklamní obor jako celek stojí na relativně stálé platformě a mění se pouze podoba a charakter médií, nebo je-li reklama jako taková plně záležitostí módních trendů.
Anotace v angličtině
This bachelor’s thesis deals with the works of Claude Hopkins and David Ogilvy, two of the best, legendary copywriters in the advertising history. The author takes bearings at describing and analysis their experiences and rules, which create a practical legacy for future generations of advertising makers. The head destination of this thesis is finding of an objective answer to a question, what can Hopkins’s and Ogilvy’s opinions teach contemporary managers and creators. The author rated acceptance of Hopkins’s and Ogilvy’s legacy for contemporary advertising production as a whole and decided, whether it stands still on an unchanging platform with changes only in character and forms of advertising mediums, or whether advertisement as a whole develops at a basis of social trends and styles.
1. Formulujte hypotézu v oblasti vztahu neměnných zásad a proměnlivých trendů v oblasti propagační tvorby.
2. Charakterizujte osobnost C. Hopkinse a D. Ogilvyho a určete, v čem spočíval jejich úspěch.
3. Proveďte analýzu současných zásad a trendů v marketingových komunikacích.
4. Vyhodnoťte, na kolik je platný a aplikovatelný odkaz C. Hopkinse a D. Ogilvyho v současnosti.
5. Charakterizujte odkaz D. Ogilvyho v zásadách práce českého zastoupení agentury Ogilvy & Mother v současné době.
6. Pokuste se nastínit možný vývoj v marketingových komunikacích v blízké budoucnosti ve vztahu k odkazu zmíněných osobností.
Zásady pro vypracování
1. Formulujte hypotézu v oblasti vztahu neměnných zásad a proměnlivých trendů v oblasti propagační tvorby.
2. Charakterizujte osobnost C. Hopkinse a D. Ogilvyho a určete, v čem spočíval jejich úspěch.
3. Proveďte analýzu současných zásad a trendů v marketingových komunikacích.
4. Vyhodnoťte, na kolik je platný a aplikovatelný odkaz C. Hopkinse a D. Ogilvyho v současnosti.
5. Charakterizujte odkaz D. Ogilvyho v zásadách práce českého zastoupení agentury Ogilvy & Mother v současné době.
6. Pokuste se nastínit možný vývoj v marketingových komunikacích v blízké budoucnosti ve vztahu k odkazu zmíněných osobností.
Seznam doporučené literatury
Hopkins, C.: Můj život v reklamě. Reklama jako věda, Pardubice, Filip Trend 2003, ISBN 80-86282-25-20
Ogilvy, D.: Vyznání muže reklamy. Praha, Management Press 1995, ISBN 80-85-603-88-8
Ogilvy, D.: O reklamě, Praha, Management Press 1998, ISBN 80-85943-83-2
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Praha, Slovart 1996
Vysekalová, J. - Komárková, R.: Psychologie reklamy. Praha, Grada Publishing 2001
Marketing & Media 2002 - 2005
Strategie
Seznam doporučené literatury
Hopkins, C.: Můj život v reklamě. Reklama jako věda, Pardubice, Filip Trend 2003, ISBN 80-86282-25-20
Ogilvy, D.: Vyznání muže reklamy. Praha, Management Press 1995, ISBN 80-85-603-88-8
Ogilvy, D.: O reklamě, Praha, Management Press 1998, ISBN 80-85943-83-2
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Praha, Slovart 1996
Vysekalová, J. - Komárková, R.: Psychologie reklamy. Praha, Grada Publishing 2001