Tato diplomová práce se zabývá tématem uvedení osobního elektrického automobilu na český trh, a to na modelovém příkladu Hyundai Kona Electric. Trh s elektrickými automobily je v jistých ohledech specifický, tudíž bude provedena analýza zákazníků a potvrzení předpokladu že již v současnosti existuje druhá generace spotřebitelů těchto vozů využívající elektromobil jako jediný vůz v domácnosti/firmě. Současně tato práce přichází s návrhy a doporučeními pro uvedení elektrického vozu Hyundai Kona Electric na český trh. Struktura práce je rozdělena do několika částí. Teoretická část se zaměřuje na marketingový mix v automobilovém průmyslu, trh, spotřebitelské chování a environmentální marketing. Praktická část se věnuje detailní analýze automobilového odvětví v České republice, trhu s alternativními pohony, rozboru consumer insight dat z dotazníkového šetření, představení klíčových vlastností modelu Hyundai Kona Electric, přehledu konkurentů a přímému srovnání s nimi. V poslední projektové části se autor práce zaměřuje na návrhy a doporučení pro komunikaci modelu Kona Electric na českém trhu v návaznosti na výsledky produktového srovnání a dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the analysis of the introduction of the electric passenger car Hyundai Kona Electric onto the Czech market. The electricity market with any kind of vehicle is specific in some perspectives, thus the focus is on the customer analysis and the effort to confirm the conjecture that there is already a second generation of electric vehicles consumers. At the same time, the thesis comes with a proposal and recommendation for the smooth launch of the Hyundai Kona Electric onto the Czech market. The work structure is divided into several parts. The theoretical part focuses on marketing mix in automotive industry, market, consumer behavior and environmental marketing. The analytical part is devoted to detailed analysis of the Czech automotive industry, the market of alternative powertrains, analysis of consumer insight based on the conducted survey, introduction of key features of the Hyundai Kona Electric model, a list of competitors and direct comparison with them. In the last project part, the author focuses on suggestions and recommendations for communication of the Kona Electric on the Czech market depending on the results of the product comparison and the questionnaire survey.
Klíčová slova
Marketingový mix, elektromobilita, Hyundai, alternativní pohony, Kona Electric, konkurence
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, electric mobility, Hyundai, alternative powertrains, Kona Electric, competition, communication
Rozsah průvodní práce
116 s. (192 425 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématem uvedení osobního elektrického automobilu na český trh, a to na modelovém příkladu Hyundai Kona Electric. Trh s elektrickými automobily je v jistých ohledech specifický, tudíž bude provedena analýza zákazníků a potvrzení předpokladu že již v současnosti existuje druhá generace spotřebitelů těchto vozů využívající elektromobil jako jediný vůz v domácnosti/firmě. Současně tato práce přichází s návrhy a doporučeními pro uvedení elektrického vozu Hyundai Kona Electric na český trh. Struktura práce je rozdělena do několika částí. Teoretická část se zaměřuje na marketingový mix v automobilovém průmyslu, trh, spotřebitelské chování a environmentální marketing. Praktická část se věnuje detailní analýze automobilového odvětví v České republice, trhu s alternativními pohony, rozboru consumer insight dat z dotazníkového šetření, představení klíčových vlastností modelu Hyundai Kona Electric, přehledu konkurentů a přímému srovnání s nimi. V poslední projektové části se autor práce zaměřuje na návrhy a doporučení pro komunikaci modelu Kona Electric na českém trhu v návaznosti na výsledky produktového srovnání a dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the analysis of the introduction of the electric passenger car Hyundai Kona Electric onto the Czech market. The electricity market with any kind of vehicle is specific in some perspectives, thus the focus is on the customer analysis and the effort to confirm the conjecture that there is already a second generation of electric vehicles consumers. At the same time, the thesis comes with a proposal and recommendation for the smooth launch of the Hyundai Kona Electric onto the Czech market. The work structure is divided into several parts. The theoretical part focuses on marketing mix in automotive industry, market, consumer behavior and environmental marketing. The analytical part is devoted to detailed analysis of the Czech automotive industry, the market of alternative powertrains, analysis of consumer insight based on the conducted survey, introduction of key features of the Hyundai Kona Electric model, a list of competitors and direct comparison with them. In the last project part, the author focuses on suggestions and recommendations for communication of the Kona Electric on the Czech market depending on the results of the product comparison and the questionnaire survey.
Klíčová slova
Marketingový mix, elektromobilita, Hyundai, alternativní pohony, Kona Electric, konkurence
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, electric mobility, Hyundai, alternative powertrains, Kona Electric, competition, communication
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a vymezte teoretická východiska diplomové práce.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte zvolené osobní elektrické auto a srovnejte ho s konkurencí.
4. Realizujte dotazníkové šetření a zjištěná data vyhodnoťte.
5. Vymezte závěry výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Navrhněte doporučení na zkvalitnění situace v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a vymezte teoretická východiska diplomové práce.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte zvolené osobní elektrické auto a srovnejte ho s konkurencí.
4. Realizujte dotazníkové šetření a zjištěná data vyhodnoťte.
5. Vymezte závěry výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Navrhněte doporučení na zkvalitnění situace v praxi.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HESKOVÁ, Marie. Marketingová komunikace - součást marketingového mixu. Praha: Vysoká škola ekonomická, Fakulta managementu Jindřichův Hradec, 2001. ISBN 802-45-0176-7.
TROUT, Jack. Odliš se nebo zemři: jak si zajistit úspěch na trhu jedinečností své nabídky. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1301-4.
KARLÍČEK, M., Král, P., Marketingová komunikace, Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
WRIGHT, Ray. Business-to-business marketing: a step-by-step guide. New York: Pearson Education, 2004. ISBN 027-36-4647-8.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HESKOVÁ, Marie. Marketingová komunikace - součást marketingového mixu. Praha: Vysoká škola ekonomická, Fakulta managementu Jindřichův Hradec, 2001. ISBN 802-45-0176-7.
TROUT, Jack. Odliš se nebo zemři: jak si zajistit úspěch na trhu jedinečností své nabídky. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1301-4.
KARLÍČEK, M., Král, P., Marketingová komunikace, Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
WRIGHT, Ray. Business-to-business marketing: a step-by-step guide. New York: Pearson Education, 2004. ISBN 027-36-4647-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaká vy osobně vidíte rizika a omezení elektromobilů? Co soudíte o názoru, že elektrický pohon po zohlednění všech vlivů, jako jsou výroba, provoz po dobu životnosti vozu a následná ekologická likvidace vozu, je pro životní prostředí větší přítěží než automobily se spalovacími motory? A co rostoucí ceny elektrické energii? Jaké argumenty při kampani použijete?
Můžete zmínit formu komunikačního plánu pro nejbližší období?
Souhlasíte s většinou, která se domnívá, že elektromobilita se začne rozšiřovat, a vnímá elektrický pohon u osobních automobilů jako pohon budoucnosti? Jaké vidíte další formy pohonu automobilů v budoucnosti?
Student připraveně reagoval na všechny dotazy.