Hlavním cílem této diplomové práce je vytvoření marketingové strategie pro nově vznikající projekt jóga centra Namasté. Práce je rozdělena na 3 části. V teoretické části je vysvětlen a popsán Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, PEST analýza, strategické plánování a marketingový mix. V praktické části práce je vypracována analýza konkurence a smíšený výzkum, který zjišťuje motivy a preference jednotlivých cílových skupin. Projektová část práce se zaměřuje na aplikaci výsledků ze smíšeného výzkumu a analýz do marketingové strategie, komunikačního plánu a marketingového mixu nově vznikajícího jóga centra.
Anotace v angličtině
The main aim of this work is to propose and to create the marketing strategy for the emerging yoga centre Namasté. This thesis is divided into 3 sections. The first section is a theoretical portion that explains and describes the Porter's five forces model, SWOT analysis, PEST analysis as well as the strategic planning and the marketing mix. The second section is a practical portion that performs an analysis of the competition as well as a mixed method research, that identifies the motives and preferences of the target audience. The third section is a project portion that applies the outcomes of mixed research method and various analyses into the marketing strategy, communication plan and marketing mix of the emerging yoga centre.
marketing services, marketing mix, competitor analysis, PEST analysis, SWOT analysis, situation analysis, marketing strategy, communication plan, yoga
Rozsah průvodní práce
115 (165 777 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce je vytvoření marketingové strategie pro nově vznikající projekt jóga centra Namasté. Práce je rozdělena na 3 části. V teoretické části je vysvětlen a popsán Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, PEST analýza, strategické plánování a marketingový mix. V praktické části práce je vypracována analýza konkurence a smíšený výzkum, který zjišťuje motivy a preference jednotlivých cílových skupin. Projektová část práce se zaměřuje na aplikaci výsledků ze smíšeného výzkumu a analýz do marketingové strategie, komunikačního plánu a marketingového mixu nově vznikajícího jóga centra.
Anotace v angličtině
The main aim of this work is to propose and to create the marketing strategy for the emerging yoga centre Namasté. This thesis is divided into 3 sections. The first section is a theoretical portion that explains and describes the Porter's five forces model, SWOT analysis, PEST analysis as well as the strategic planning and the marketing mix. The second section is a practical portion that performs an analysis of the competition as well as a mixed method research, that identifies the motives and preferences of the target audience. The third section is a project portion that applies the outcomes of mixed research method and various analyses into the marketing strategy, communication plan and marketing mix of the emerging yoga centre.
marketing services, marketing mix, competitor analysis, PEST analysis, SWOT analysis, situation analysis, marketing strategy, communication plan, yoga
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši dostupných zdrojů a zpracujte teoretická východiska týkající se problematiky tématu.
2. Definujte metody, cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte koncept Namasté, definujte jeho poslání a analyzujte konkurenci.
4. Realizujte marketingový výzkum pro získání podstatných informací o cílovém trhu a potenciálních zákaznících.
5. Na základě zjištěných informací vytvořte návrh marketingové strategie.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity aplikace navrhované marketingové strategie.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši dostupných zdrojů a zpracujte teoretická východiska týkající se problematiky tématu.
2. Definujte metody, cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte koncept Namasté, definujte jeho poslání a analyzujte konkurenci.
4. Realizujte marketingový výzkum pro získání podstatných informací o cílovém trhu a potenciálních zákaznících.
5. Na základě zjištěných informací vytvořte návrh marketingové strategie.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity aplikace navrhované marketingové strategie.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12.vyd. Praha: Grada, 2007, 792s., ISBN 978-80-247-1359-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12.vyd. Praha: Grada, 2007, 792s., ISBN 978-80-247-1359-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Mezi hrozbami ve SWOT analýze máte uvedeno: nenavrácené vklady do podnikání. Jaký je váš finanční plán v prvním roce podnikání, jakou očekáváte návratnost vysokých počátečních nákladů (stačí jen v prvním roce podnikání)?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Vysvětlete prosím způsob, jakým jste vybírala respondenty pro online dotazování? Jak jste dosáhla 100% návratnosti dotazníků?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Proč jste zvolila také formu kvalitativního dotazování a nezahrnula otázky, které jste použila v rozhovoru, do dotazníku?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4. Zvolila jste kvalitní francouzskou kosmetiku do Namasté Yoga Center. Přitom Namasté evokuje spíše Indii (jde o známý pozdrav v hindštině). Jak mě přesvědčíte, že je to nejlepší volba (jako zákazníkovi, který přichází poprvé do vašeho centra, nikoliv jako oponentovi práce)? Jak souvisí francouzská kosmetika s Indií?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.