Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací Českého biatlonu. V teoretické části jsou vymezeny marketingová komunikace, integrovaná marketingová komunikace, komunikační kampaň, značka a další související pojmy, a to s důrazem na sportovní prostředí. Praktická část se skládá ze tří částí. Tou první je kvantitativní výzkum, online dotazník šířený mezi fanoušky Českého biatlonu. Druhou část představuje kvalitativní výzkum, individuální rozhovory se svazovými činovníky. Praktickou část uzavírá SWOT analýza. Poznatky z praktické části jsou zužitkovány v projektové části, ve které je navržena komunikační kampaň Českého biatlonu pro sezónu 2019/20.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with marketing communications of Czech Biathlon. In the theoretical part, marketing communications, integrated marketing communications, communication campaign, brand and related terms are defined, with an emphasis on the sport environment. The practical part consists of three parts. The first one is a quantitative research, an online questionnaire distributed to fans of the Czech Biathlon. The second part presents qualitative research, individual interviews with Czech Biathlon Union´s officials. The practical part is concluded with SWOT analysis. The findings from the practical part are used in the project part, in which the communication campaign of the Czech Biathlon for the season 2019/20 is designed.
marketing communications, integrated marketing communications, communication cam-paign, brand, sport, biathlon
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací Českého biatlonu. V teoretické části jsou vymezeny marketingová komunikace, integrovaná marketingová komunikace, komunikační kampaň, značka a další související pojmy, a to s důrazem na sportovní prostředí. Praktická část se skládá ze tří částí. Tou první je kvantitativní výzkum, online dotazník šířený mezi fanoušky Českého biatlonu. Druhou část představuje kvalitativní výzkum, individuální rozhovory se svazovými činovníky. Praktickou část uzavírá SWOT analýza. Poznatky z praktické části jsou zužitkovány v projektové části, ve které je navržena komunikační kampaň Českého biatlonu pro sezónu 2019/20.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with marketing communications of Czech Biathlon. In the theoretical part, marketing communications, integrated marketing communications, communication campaign, brand and related terms are defined, with an emphasis on the sport environment. The practical part consists of three parts. The first one is a quantitative research, an online questionnaire distributed to fans of the Czech Biathlon. The second part presents qualitative research, individual interviews with Czech Biathlon Union´s officials. The practical part is concluded with SWOT analysis. The findings from the practical part are used in the project part, in which the communication campaign of the Czech Biathlon for the season 2019/20 is designed.
marketing communications, integrated marketing communications, communication cam-paign, brand, sport, biathlon
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši vybraných zdrojů.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a výzkumné metody.
3. Popište dosavadní komunikaci Českého biatlonu.
4. Proveďte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
5. Proveďte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
6. Zpracujte SWOT analýzu na základě sekundárních dat a výsledků primárních šetření.
7. Interpretujte výsledky všech výzkumů a zodpovězte výzkumné otázky.
8. Navrhněte komunikační strategii Českého biatlonu pro sezónu 2019/20.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši vybraných zdrojů.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a výzkumné metody.
3. Popište dosavadní komunikaci Českého biatlonu.
4. Proveďte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
5. Proveďte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
6. Zpracujte SWOT analýzu na základě sekundárních dat a výsledků primárních šetření.
7. Interpretujte výsledky všech výzkumů a zodpovězte výzkumné otázky.
8. Navrhněte komunikační strategii Českého biatlonu pro sezónu 2019/20.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
BEECH, John G. a Simon CHADWICK. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
PERCY, Larry. Strategic integrated marketing communications. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, xiv, 305. ISBN 978-1-138-05832-3.
SCHAEFER, Mark W. Social media explained. Revised and expanded second edition. Louisville?: Schaefer Marketing Solutions, [2018], viii, 183. ISBN 0692062068.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
BEECH, John G. a Simon CHADWICK. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
PERCY, Larry. Strategic integrated marketing communications. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, xiv, 305. ISBN 978-1-138-05832-3.
SCHAEFER, Mark W. Social media explained. Revised and expanded second edition. Louisville?: Schaefer Marketing Solutions, [2018], viii, 183. ISBN 0692062068.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Je marketingová komunikace Českého Biatlonu ovlivněna i vnějšími faktory (makroprostředí)? Případně kterými?
2. Domníváte se, že navrhovaná komunikace je vhodná i pro další oblasti sportu?
Odpověď: Student plně odpověděl na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Nebyly položeny otázky.
Člen komise položil doplňující otázku: Co myslíte horšími časy? Ovlivnila aféra Koukalové fanouškovskou základnu?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.