Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace univerzitních galerií. Toto téma si autorka vybrala, protože se zajímá o oblast umění a kulturního vyžití. Cílem této práce je pomocí výzkumu a teoretických znalostí navrhnout vhodné komunikační nástroje pro marketingovou komunikaci univerzitních galerií.
Teoretická část se tedy zabývá především definováním základních pojmů z oblasti ma-nagementu kultury, galerií a marketingové komunikace galerií. Ve výzkumné části jsou usku-tečněny dva výzkumy. Jeden pro sběr primárních dat pomocí strukturovaného rozhovoru s osobami zodpovědnými vedením galerie a druhý sekundární výzkum, který probíhá jako analýza komunikace vybraných veřejných a univerzitních galerií.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is about marketing communication of university galleries. The author chose this topic because she is interested in art and culture. The aim of this work is to use research and theoretical knowledge to come up with appropriate communication tools for marketing communications of university galleries.
Therefore, the theoretical part deals mainly with defining the basic concepts of culture and gallery management, and marketing communication of galleries. Two researches are carried out in the second part of this thesis. One research is about collecting primary data through a structured interview with people who are in charge of chosen galleries management. A se-cond secondary research is conducted as a communication analysis of selected public and university galleries.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, marketing, reklama, arts marketing, marketing kultury, kulturní instituce, arts management, galerie, univerzitní galerie
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, marketing, promotion, arts marketing, cultural insitution, arts management, galleries, university galleries
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace univerzitních galerií. Toto téma si autorka vybrala, protože se zajímá o oblast umění a kulturního vyžití. Cílem této práce je pomocí výzkumu a teoretických znalostí navrhnout vhodné komunikační nástroje pro marketingovou komunikaci univerzitních galerií.
Teoretická část se tedy zabývá především definováním základních pojmů z oblasti ma-nagementu kultury, galerií a marketingové komunikace galerií. Ve výzkumné části jsou usku-tečněny dva výzkumy. Jeden pro sběr primárních dat pomocí strukturovaného rozhovoru s osobami zodpovědnými vedením galerie a druhý sekundární výzkum, který probíhá jako analýza komunikace vybraných veřejných a univerzitních galerií.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is about marketing communication of university galleries. The author chose this topic because she is interested in art and culture. The aim of this work is to use research and theoretical knowledge to come up with appropriate communication tools for marketing communications of university galleries.
Therefore, the theoretical part deals mainly with defining the basic concepts of culture and gallery management, and marketing communication of galleries. Two researches are carried out in the second part of this thesis. One research is about collecting primary data through a structured interview with people who are in charge of chosen galleries management. A se-cond secondary research is conducted as a communication analysis of selected public and university galleries.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, marketing, reklama, arts marketing, marketing kultury, kulturní instituce, arts management, galerie, univerzitní galerie
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, marketing, promotion, arts marketing, cultural insitution, arts management, galleries, university galleries
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o teorii marketingové komunikace a dále teorii marketingové komunikace se zaměřením na kulturní instituce a galerie. Na základě teorie studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingové komunikace vybraných univerzitních galerií a zjištěná data porovnejte. Následně na základě zjištěných informací formulujte závěry výzkumu.
3. Na základě zjištěných výsledků analýzy vypracujte projekt, který bude řešit problematiku komunikace univerzitních galerií a navrhněte nejvhodnější komunikační strategii pro tento typ kulturní instituce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o teorii marketingové komunikace a dále teorii marketingové komunikace se zaměřením na kulturní instituce a galerie. Na základě teorie studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingové komunikace vybraných univerzitních galerií a zjištěná data porovnejte. Následně na základě zjištěných informací formulujte závěry výzkumu.
3. Na základě zjištěných výsledků analýzy vypracujte projekt, který bude řešit problematiku komunikace univerzitních galerií a navrhněte nejvhodnější komunikační strategii pro tento typ kulturní instituce.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007, 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
ČERNÁ, Jitka, Miriam MARGALA, Jana BOUČKOVÁ a Olga TRČKOVÁ. The power of communication and the gallery. Prague: Ekopress, 2017. ISBN 978-80-87865-41-5.
RESCH, Magnus. Management of art galleries. 2nd edition. London: Phaidon, [2016]. ISBN 978-0-7148-7326-8
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007, 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
ČERNÁ, Jitka, Miriam MARGALA, Jana BOUČKOVÁ a Olga TRČKOVÁ. The power of communication and the gallery. Prague: Ekopress, 2017. ISBN 978-80-87865-41-5.
RESCH, Magnus. Management of art galleries. 2nd edition. London: Phaidon, [2016]. ISBN 978-0-7148-7326-8
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na základě doložené lékařské zprávy a žádosti, která byla schválena děkankou Fakulty multimediálních komunikací doc. Mgr. Irenou Armutidisovou a ředitelem Ústavu marketingových komunikací Mgr. Josefem Kocourkem, Ph.D., byla studentka ze zdravotních důvodů omluvena ze SZZ 2018/2019.
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Proč byly do analýzy komunikace zařazeny i veřejné galerie, když neposkytují odpovědi na výzkumné otázky (ty se týkají pouze univerzitních galerií)?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaké budou přibližně náklady na vámi navrženou komunikaci galerie?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jak byste odhadla velikost cílových skupin (hlavní i vedlejších) u galerie G18? Jak velký region byste marketingovou komunikací chtěla pokrýt?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V práci nebyly zodpovězeny výzkumné otázky a nebyl naplňen cíl. Práce je na hraně obhajitelnosti kvůli špatně nastavené metodice a nízkému počtu recipientů. Rovněž je práce značně subjektivní a projektová část nenavazuje na praktickou část. Studentka si uvědomovala nedostatky práce a na doplňující otázky adekvátně reagovala. Bylo tedy přistoupeno k hodnocení E.