Bakalářská práce se v teoretické části věnuje historii i současnosti značek, hodnotě, budování a vnímání značky a teoretickým poznatkům o firemní identitě a jejích jednotlivých složkách. Praktická část práce je zaměřena na firmu Gazel. Je proveden kvalitativní i kvantitativní výzkum, jejich cílem je analyzovat, jaké je v současné době ve Zlíně a okolí povědomí o značce Gazel u cílové skupiny zákazníků a zda je firma těmito zákazníky vnímána jako prodejce dětského nábytku.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis focuses in its theoretical part on the history and the current state of brands, the value, building and perception of brands and theoretical pieces of knowledge about company identity and its individual components. The practical part of thesis focuses on company Gazel. Qualitative and quantitative research is carried out with the aim of analysing the target group awareness of brand Gazel at the present time in Zlín and its surrounding regions and whether the company is percieved by these customers as a mere retailer of children's furniture.
Klíčová slova
Značka, branding, firemní identita, firemní design, logo, produkt, komunikace, cílová skupina, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Brand, branding, company identity, company design, logo, product, communication, target group, marketing research
Rozsah průvodní práce
62 s. (77 839 znaků), 7s. příl
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se v teoretické části věnuje historii i současnosti značek, hodnotě, budování a vnímání značky a teoretickým poznatkům o firemní identitě a jejích jednotlivých složkách. Praktická část práce je zaměřena na firmu Gazel. Je proveden kvalitativní i kvantitativní výzkum, jejich cílem je analyzovat, jaké je v současné době ve Zlíně a okolí povědomí o značce Gazel u cílové skupiny zákazníků a zda je firma těmito zákazníky vnímána jako prodejce dětského nábytku.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis focuses in its theoretical part on the history and the current state of brands, the value, building and perception of brands and theoretical pieces of knowledge about company identity and its individual components. The practical part of thesis focuses on company Gazel. Qualitative and quantitative research is carried out with the aim of analysing the target group awareness of brand Gazel at the present time in Zlín and its surrounding regions and whether the company is percieved by these customers as a mere retailer of children's furniture.
Klíčová slova
Značka, branding, firemní identita, firemní design, logo, produkt, komunikace, cílová skupina, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Brand, branding, company identity, company design, logo, product, communication, target group, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro bakalářskou práci
2. Stanovte cíl bakalářské práce, metody práce a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou společnost
4. Realizujte kvantitativní výzkum k danému tématu.
5. Výzkum vyhodnoťte a porovnejte zjištěná data s výsledky kvalitativních rozhovorů z roku 2018.
6. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro bakalářskou práci
2. Stanovte cíl bakalářské práce, metody práce a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou společnost
4. Realizujte kvantitativní výzkum k danému tématu.
5. Výzkum vyhodnoťte a porovnejte zjištěná data s výsledky kvalitativních rozhovorů z roku 2018.
6. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
DE CHERNATONY, Leslie, 2009. Značka: od vize k vyšším ziskům. Přeložila Eva NEVRLÁ. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2007-1
HEALEY, Matthew, 2008. Co je branding?. Přeložila Jana NOVOTNÁ. Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Přeložila Magda PĚNČÍKOVÁ. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1481-3
OLINS, Wally, 2009. O značkách. Přeložila Hana LOUPOVÁ. Praha: Argo. ISBN 978-80-257-0158-4
PELSMACKER, Patrick De, Maggie GEUENS a Joeri Van den BERGH, 2003. Marketingová komunikace. Přeložila Vlasta ŠAFAŘÍKOVÁ. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0254-1
RAJ, Zain, 2012. Brand rituals: how successful brands bond with customers for life. 1st ed. Mill Valley, CA: Spyglass Pubishing Grup, Inc.. ISBN 978-098-4633-708.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2790-5
Seznam doporučené literatury
DE CHERNATONY, Leslie, 2009. Značka: od vize k vyšším ziskům. Přeložila Eva NEVRLÁ. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2007-1
HEALEY, Matthew, 2008. Co je branding?. Přeložila Jana NOVOTNÁ. Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Přeložila Magda PĚNČÍKOVÁ. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1481-3
OLINS, Wally, 2009. O značkách. Přeložila Hana LOUPOVÁ. Praha: Argo. ISBN 978-80-257-0158-4
PELSMACKER, Patrick De, Maggie GEUENS a Joeri Van den BERGH, 2003. Marketingová komunikace. Přeložila Vlasta ŠAFAŘÍKOVÁ. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0254-1
RAJ, Zain, 2012. Brand rituals: how successful brands bond with customers for life. 1st ed. Mill Valley, CA: Spyglass Pubishing Grup, Inc.. ISBN 978-098-4633-708.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2790-5
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak se díváte na proces rebrandingu značky Gazel? Byl nezbytně nutný, přinesl něco značce, anebo měl být Gazel v procesu rebrandingu evolučnější a přistupovat pouze ke kosmetickým faceliftům?
2. Vím, že je to zcela hypotetická otázka, ale jak by dopadl stejný výzkum v rámci celé republiky? Myslíte, ža by byla brand awareness Gazelu stejně vysoká jako ve Zlíně a okolí?
3. Ze znalostí, kterou nyní o značce Gazel disponujete, jak byste fokusoval příběh značky do budoucna?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Otázky nebyly položeny.
Člen komise položil doplňující otázku: Jaká by byla asociace, která by firmu odlišila od konkurence?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Prodejna ve Zlíně zůstává? Proč se showroom stěhuje do Slušovic?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.