Tato bakalářská práce se zabývá užíváním autorského díla v reklamě. Cílem práce je na-vrhnout kolektivnímu správci autorských práv lepší způsob podpory autorů.
V teoretické části jsou definované pojmy jako autorské dílo nebo autorské právo. Teoretic-ká část této práce dále obsahuje popis fungování kolektivních správců autorských práv v České republice. Je zde také uvedena metodika práce, která uvádí cíl, metodu a účel šet-ření této práce.
Praktická část je věnována aktuálnímu dění na poli kolektivní ochrany autorského díla a jsou zde uvedeny příklady užití a také zneužití autorských děl pro účely reklamy. Jsou zde posouzeny tři konkrétní soudní kauzy, které jsou podrobeny komparativní analýze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of copyright work in advertising. The aim of the thesis is to propose a better way of supporting authors to the collective copyright adminis-trator.
In the theoretical section terms such as copyright work and copyright are defined and ex-plored. The theoretical part of this thesis also contains a description of the functioning of the collective copyright administrators in the Czech Republic. There is also a work met-hodology outlining the aim, method and purpose of this work.
The practical part is devoted to current events in the field of collective copyright protection and there are examples of its use and also of the abuse of copyright works for advertising purposes. There are three specific court cases that are subjected to comparative analysis.
Klíčová slova
Autorské dílo, kolektivní správa autorských práv, užívání autorského díla, zneužití autorského díla, reklama.
Klíčová slova v angličtině
Copyrighted work, collective management of copyrights, use of copyright's work, abuse of copyright's work, advertising.
Rozsah průvodní práce
55 s. (74 136 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá užíváním autorského díla v reklamě. Cílem práce je na-vrhnout kolektivnímu správci autorských práv lepší způsob podpory autorů.
V teoretické části jsou definované pojmy jako autorské dílo nebo autorské právo. Teoretic-ká část této práce dále obsahuje popis fungování kolektivních správců autorských práv v České republice. Je zde také uvedena metodika práce, která uvádí cíl, metodu a účel šet-ření této práce.
Praktická část je věnována aktuálnímu dění na poli kolektivní ochrany autorského díla a jsou zde uvedeny příklady užití a také zneužití autorských děl pro účely reklamy. Jsou zde posouzeny tři konkrétní soudní kauzy, které jsou podrobeny komparativní analýze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of copyright work in advertising. The aim of the thesis is to propose a better way of supporting authors to the collective copyright adminis-trator.
In the theoretical section terms such as copyright work and copyright are defined and ex-plored. The theoretical part of this thesis also contains a description of the functioning of the collective copyright administrators in the Czech Republic. There is also a work met-hodology outlining the aim, method and purpose of this work.
The practical part is devoted to current events in the field of collective copyright protection and there are examples of its use and also of the abuse of copyright works for advertising purposes. There are three specific court cases that are subjected to comparative analysis.
Klíčová slova
Autorské dílo, kolektivní správa autorských práv, užívání autorského díla, zneužití autorského díla, reklama.
Klíčová slova v angličtině
Copyrighted work, collective management of copyrights, use of copyright's work, abuse of copyright's work, advertising.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a informací pojednávající o autorském díle v reklamě.
2. Zmapujte možnosti autorů a společností, které autory zastupují.
3. Na základě zjištění formulujte cíle práce.
4. Uveďte konkrétní případy užití autorského díla a na základě kvalitativního výzkumu - komparativní analýzy, vybraných případových studií, nalezněte společné rysy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a informací pojednávající o autorském díle v reklamě.
2. Zmapujte možnosti autorů a společností, které autory zastupují.
3. Na základě zjištění formulujte cíle práce.
4. Uveďte konkrétní případy užití autorského díla a na základě kvalitativního výzkumu - komparativní analýzy, vybraných případových studií, nalezněte společné rysy.
Seznam doporučené literatury
JAKL Ladislav a kolektiv, 2014. Nový občanský zákoník a práva k duševnímu vlastnictví. Praha: Metropolitní univerzita Praha, o.p.s. 242 s. ISBN 978-80-87956-01-4
KOTLER Philip, 2013. Marketing management. Praha: Grada Publishing, a.s. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5
BAČUVČÍK Radim, 2014. Hudba v reklamě. Zlín: VeRBuM. 220 s. ISBN 978-80-87500-51-4
TELEC Ivo, Pavel TŮMA, 2007. Autorský zákon. Praha: C.H.Beck. 971 s. ISBN 978-80-7179-608-4
VYSEKALOVÁ Jitka a kolektiv, 2014. Emoce v marketingu. Praha. Grada Publishing, a.s. 296 s. ISBN 978-80-247-4843-6
Seznam doporučené literatury
JAKL Ladislav a kolektiv, 2014. Nový občanský zákoník a práva k duševnímu vlastnictví. Praha: Metropolitní univerzita Praha, o.p.s. 242 s. ISBN 978-80-87956-01-4
KOTLER Philip, 2013. Marketing management. Praha: Grada Publishing, a.s. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5
BAČUVČÍK Radim, 2014. Hudba v reklamě. Zlín: VeRBuM. 220 s. ISBN 978-80-87500-51-4
TELEC Ivo, Pavel TŮMA, 2007. Autorský zákon. Praha: C.H.Beck. 971 s. ISBN 978-80-7179-608-4
VYSEKALOVÁ Jitka a kolektiv, 2014. Emoce v marketingu. Praha. Grada Publishing, a.s. 296 s. ISBN 978-80-247-4843-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Prosím, uveďte alespoň krátce doporučení pro tvůrce reklamy, jak postupovat při záměru použít autorské dílo.
2. Jaké další analýzy byste navrhovala realizovat, aby došlo ke skutečně podloženému zodpovězení první výzkumné otázky?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Dalo by se říci, že rozhodování soudů je v těchto případech i v dalších případech, kdy se jednalo o poškození autorských práv, jednotné?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Jak vnímáte vztah mezi pagiátorstvím a kopírováním?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.