Cílem této bakalářské práce je analyzovat komunikační nástroje e-shopu Xantea.cz, jejich efektivitu a následně navrhnout zlepšení, kterých může e-shop využít pro efektivní komunikaci. Teoretická část se zabývá metodou STP a komunikačním mixem, tedy jednotlivými komunikačními nástroji, měřením efektivity komunikace a specifikací metodiky výzkumu. Praktická část obsahuje představení sledované firmy, analýzu konkurence konkurenčního prostředí a analýzu efektivity marketingových nástrojů e-shopu. Dále se zabývá vyhodnocením kvalitativního výzkumu, jehož výsledkem bylo zjištění faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování. Závěr je sumarizací nastudovaných informací z teoretické části a jejich aplikace v části praktické.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the communication tools of the e-shop Xan-tea.cz, its effectiveness and subsequently to propose improvements that the e-shop can use for effective communication. The theoretical part deals with the STP method and the communication mix (individual communication tools), the measurement of communication efficiency and the methodology of the research. The practical part includes the introduction of the specified company, the analysis of competition and competitive environment and the analysis of the effectiveness of e-shop marketing tools. Furthermore, it deals with the eva-luation of qualitative research, which resulted in the determination of factors influencing the purchasing decision. The conclusion is a summary of the studied information from the theoretical part and their application in the practical part.
Marketing communication, communication mix, communication tools, effectiveness of marketing, measurement of marketing effectiveness, marketing, online marketing
Rozsah průvodní práce
55 s. (87 401 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analyzovat komunikační nástroje e-shopu Xantea.cz, jejich efektivitu a následně navrhnout zlepšení, kterých může e-shop využít pro efektivní komunikaci. Teoretická část se zabývá metodou STP a komunikačním mixem, tedy jednotlivými komunikačními nástroji, měřením efektivity komunikace a specifikací metodiky výzkumu. Praktická část obsahuje představení sledované firmy, analýzu konkurence konkurenčního prostředí a analýzu efektivity marketingových nástrojů e-shopu. Dále se zabývá vyhodnocením kvalitativního výzkumu, jehož výsledkem bylo zjištění faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování. Závěr je sumarizací nastudovaných informací z teoretické části a jejich aplikace v části praktické.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the communication tools of the e-shop Xan-tea.cz, its effectiveness and subsequently to propose improvements that the e-shop can use for effective communication. The theoretical part deals with the STP method and the communication mix (individual communication tools), the measurement of communication efficiency and the methodology of the research. The practical part includes the introduction of the specified company, the analysis of competition and competitive environment and the analysis of the effectiveness of e-shop marketing tools. Furthermore, it deals with the eva-luation of qualitative research, which resulted in the determination of factors influencing the purchasing decision. The conclusion is a summary of the studied information from the theoretical part and their application in the practical part.
Marketing communication, communication mix, communication tools, effectiveness of marketing, measurement of marketing effectiveness, marketing, online marketing
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části nastudujte relevantní literaturu a další zdroje z oblasti marketingu a komunikačního mixu.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky a v rámci marketingové analýzy zvolte vhodná kritéria k získání a posouzení požadovaných dat.
3. Zpracujte marketingovou analýzu e-shopu Xantea.cz a porovnejte výsledky s jeho největšími konkurenty. Vyhodnoťte data získaná analýzou a vyvoďte relevantní závěry.
4. Realizujte kvalitativní výzkum. Proveďte šetření formou polostrukturovaných rozhovorů.
5. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části nastudujte relevantní literaturu a další zdroje z oblasti marketingu a komunikačního mixu.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky a v rámci marketingové analýzy zvolte vhodná kritéria k získání a posouzení požadovaných dat.
3. Zpracujte marketingovou analýzu e-shopu Xantea.cz a porovnejte výsledky s jeho největšími konkurenty. Vyhodnoťte data získaná analýzou a vyvoďte relevantní závěry.
4. Realizujte kvalitativní výzkum. Proveďte šetření formou polostrukturovaných rozhovorů.
5. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-x.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-x.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ing. Rygl):
1. Podle čeho jste sestavovala seznam faktorů a jejich vlivu u Porterova modelu 5 sil (str. 42 a 43)? Je tento výčet vyčerpávající a přiřazené hodnoty objektivní?
2. Podle jakých dalších segmentačních kritérií by se daly více specifikovat a konkretizovat cílové skupiny str. 50?
3. Působí na vás eshop xantea.cz důvěryhodně? Pokud jej preferujete pro své nákupy, tak z jakého důvodu?
Studentka odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Mgr. Eliška Káčerková, Ph.D.) byla položena jedna otázka:
1. Který z uvedených komunikačních nástrojů považujete pro společnost Xantea.cz za nejdůležitější? Jak byste jej zefektivnila tak, aby byl pro cílovou skupinu jednoznačně rozpoznatelný oproti konkurenci?
Studentka odpověděla na položenou otázku