Tématem bakalářské práce je měření spokojenosti zákazníků ve vybrané společnosti, kte-rá se zabývá velkoobchodní činností spojenou s obaly a obalovou technikou. Měření spo-kojenosti zákazníků probíhalo pomocí dotazníkového šetření. Práce je rozdělena na teore-tickou a praktickou část.
Teoretická část práce se zabývá marketingovým výzkumem, trhy B2B a vymezením dané problematiky se zaměřením na zákazníka. Praktická část práce se zabývá představením vybrané společnosti, realizací, zpracováním a vyhodnocením dotazníkového šetření. V závěru práce jsou zpracovány doporučení pro zlepšení a zvýšení spokojenosti zákazní-ků.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is measuring customer satisfaction with a chosen com-pany. The company is active in packaging wholesale. Questionnaire survey was used to measure customer satisfaction. The thesis is divided in a theoretical and practical part.
The theoretical part of the thesis deals with topics of marketing research, B2B markets and definition of the theme aimed at a customer. In the practical part there is introduction of the chosen company, questionnaire survey and its realization, processing and evaluati-on. At the end of the thesis there are stated recommendation aimed at improvement and possible ways how to achieve higher level of customer satisfaction.
Klíčová slova
marketingový výzkum, trhy B2B, zákazník, metoda dotazování, dotazník, spokojenost zákazníka
Tématem bakalářské práce je měření spokojenosti zákazníků ve vybrané společnosti, kte-rá se zabývá velkoobchodní činností spojenou s obaly a obalovou technikou. Měření spo-kojenosti zákazníků probíhalo pomocí dotazníkového šetření. Práce je rozdělena na teore-tickou a praktickou část.
Teoretická část práce se zabývá marketingovým výzkumem, trhy B2B a vymezením dané problematiky se zaměřením na zákazníka. Praktická část práce se zabývá představením vybrané společnosti, realizací, zpracováním a vyhodnocením dotazníkového šetření. V závěru práce jsou zpracovány doporučení pro zlepšení a zvýšení spokojenosti zákazní-ků.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is measuring customer satisfaction with a chosen com-pany. The company is active in packaging wholesale. Questionnaire survey was used to measure customer satisfaction. The thesis is divided in a theoretical and practical part.
The theoretical part of the thesis deals with topics of marketing research, B2B markets and definition of the theme aimed at a customer. In the practical part there is introduction of the chosen company, questionnaire survey and its realization, processing and evaluati-on. At the end of the thesis there are stated recommendation aimed at improvement and possible ways how to achieve higher level of customer satisfaction.
Klíčová slova
marketingový výzkum, trhy B2B, zákazník, metoda dotazování, dotazník, spokojenost zákazníka
1. Zpracujte teoretická východiska k metodám a technikám technikám měření spokojenosti zákazníků, jeho význam v současné praxi.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Realizujte kvantitativní dotazníkové šetření ve zvolené společnosti, které se bude zabývat měřením spokojenosti zákazníků.
4. Vyvoďte závěry, doporučení a odpovědi na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k metodám a technikám technikám měření spokojenosti zákazníků, jeho význam v současné praxi.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Realizujte kvantitativní dotazníkové šetření ve zvolené společnosti, které se bude zabývat měřením spokojenosti zákazníků.
4. Vyvoďte závěry, doporučení a odpovědi na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH, 2003. Marketingová komunikace. Přeložila Vlasta Šafaříková. Praha: Grada Publishing. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ, 2003.Marketingový výzkum : Jak poznat své zákazníky. Praha: Grada Publishing. 160 s. ISBN 80-247-0385-8
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2014. Marketingový výzkum II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 38 s. ISBN 978-80-7454-377-7
KOZEL, Roman, Hana SVOBODOVÁ, Šárka VILAMOVÁ, Petr BERÁNEK, Šárka VELČOVSKÁ, Jana OSTROŽSKÁ, Miluše HLUCHNÍKOVÁ a Martina STEINOVÁ, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. 280 s. ISBN80-247-0966-X
KOTLER , Philip a Gary ARMSTRONG, 2004. Marketing. Přeložila Hana Machková a kolektiv. Praha: Grada Publishing. 864 s. ISBN 80-247-0513-3
MALÝ, Václav, 2008. Marketingový výzkum: Teorie a praxe. 2. vydání. Praha: Nakladatelství Oeconomica. 181 s. ISBN 978-80-245-1326-3
NENADÁL, Jaroslav, 2016. Systémy management kvality - Co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press. 302 s. ISBN 978-80-7261-426-4
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH, 2003. Marketingová komunikace. Přeložila Vlasta Šafaříková. Praha: Grada Publishing. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ, 2003.Marketingový výzkum : Jak poznat své zákazníky. Praha: Grada Publishing. 160 s. ISBN 80-247-0385-8
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2014. Marketingový výzkum II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 38 s. ISBN 978-80-7454-377-7
KOZEL, Roman, Hana SVOBODOVÁ, Šárka VILAMOVÁ, Petr BERÁNEK, Šárka VELČOVSKÁ, Jana OSTROŽSKÁ, Miluše HLUCHNÍKOVÁ a Martina STEINOVÁ, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. 280 s. ISBN80-247-0966-X
KOTLER , Philip a Gary ARMSTRONG, 2004. Marketing. Přeložila Hana Machková a kolektiv. Praha: Grada Publishing. 864 s. ISBN 80-247-0513-3
MALÝ, Václav, 2008. Marketingový výzkum: Teorie a praxe. 2. vydání. Praha: Nakladatelství Oeconomica. 181 s. ISBN 978-80-245-1326-3
NENADÁL, Jaroslav, 2016. Systémy management kvality - Co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press. 302 s. ISBN 978-80-7261-426-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaký je dle Vašeho názoru vztah mezi spokojeností zákazníka a loajalitou zákazníka?
Jaké informace by přineslo rozšíření výzkumného projektu o dimenzi důležitosti jednotlivých hodnocených oblastí (znaků) spokojenosti pro zákazníka?
Měl by být dotazník modifikován pro potřeby zmapování spokojenosti nového zákazníka dříve, než bude osloven v rámci realizace managementu kvality? Pokud ano, jak?
Student měl odpovědi pečlivě připraveny.