Bakalářská práce s názvem Sociální reklama a současná dospívající generace se v teoretické části zabývá vymezením termínů reklama, sociální reklama a zadavateli sociální reklamy. Dále pak historií a současností sociální reklamy a jejím posláním. Z psychologického hledis-ka práce přiblíží teorii vnímání reklamy dospívajícími. Ve druhé, praktické části se orientuje především na kvantitativní výzkum u studentů střední školy. Hlavním cílem práce je zjistit, jak vnímá sociální reklamu dospívající generace a zda ji může motivovat ke změně chování.
Anotace v angličtině
Bachelor´s work called Social advertisingand the current teenage generation deals with definition of advertising, social advertising in theoretical part. History and the present, then social advertising and its mission. Psychological aspects of work comes from a theory of advertising to adolescents. In the second, the practical part of the quantitative research fo-cused mainly on high school students. The main objective of the work is to see how the teenage generation and social advertising can encourage them to change.
Klíčová slova
reklama, sociální reklama, nezisková organizace, vnímání, dospívání, emoce, dospívající generace
Klíčová slova v angličtině
advertising, social advertising, a non-profit organisation, emotion, teenage ge-neration
Rozsah průvodní práce
44 s. (71 374 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Sociální reklama a současná dospívající generace se v teoretické části zabývá vymezením termínů reklama, sociální reklama a zadavateli sociální reklamy. Dále pak historií a současností sociální reklamy a jejím posláním. Z psychologického hledis-ka práce přiblíží teorii vnímání reklamy dospívajícími. Ve druhé, praktické části se orientuje především na kvantitativní výzkum u studentů střední školy. Hlavním cílem práce je zjistit, jak vnímá sociální reklamu dospívající generace a zda ji může motivovat ke změně chování.
Anotace v angličtině
Bachelor´s work called Social advertisingand the current teenage generation deals with definition of advertising, social advertising in theoretical part. History and the present, then social advertising and its mission. Psychological aspects of work comes from a theory of advertising to adolescents. In the second, the practical part of the quantitative research fo-cused mainly on high school students. The main objective of the work is to see how the teenage generation and social advertising can encourage them to change.
Klíčová slova
reklama, sociální reklama, nezisková organizace, vnímání, dospívání, emoce, dospívající generace
Klíčová slova v angličtině
advertising, social advertising, a non-profit organisation, emotion, teenage ge-neration
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro bakalářskou práci na základě odborné literatury vztahující se k tématu práce.
2. Na základě teoretické části specifikujte cíl práce a nastavte výzkumné otázky.
3. Stanovte metody výzkumu s realizací u cílové skupiny, kterou prezentují zástupci současné dospívající generace.
4. Výzkum vyhodnoťte a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a případná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro bakalářskou práci na základě odborné literatury vztahující se k tématu práce.
2. Na základě teoretické části specifikujte cíl práce a nastavte výzkumné otázky.
3. Stanovte metody výzkumu s realizací u cílové skupiny, kterou prezentují zástupci současné dospívající generace.
4. Výzkum vyhodnoťte a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a případná doporučení.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, A. R., 2011. Ethics in Social Marketing. Georgetown University Press, Washington, D. C., ISBN 0-87840-820-7.
BAČUVČÍK, R., 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM.ISBN 978-80-97500-01-9
GODDETHOVÁ, E., 2001.Umění jednat s dospívajícím. Praha: Portál. ISBN 80-7178-492-3
HELUS, Z., 2003.Osobnost a její vývoj. Praha: UK. ISBN 80-7290-125-7
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B., 2007. Média a společnost. Praha : Portál. ISBN 978-80-7367-287-4
KOTLER, P., ANDREASEN, A. R., 2008. Strategic Marketing of Nonprofit Organizations. Pearson/Prentice Hall. ISBN 0-1317-537-2.
KOTLER, P., ROBERTO, N., LEE, N., 2002. Social marketing: Improving the quality of life. Second edition, Sage Publications, Inc, ISBN 0-7619-2434-5.
NAKONEČNÝ, M., 1998. Psychologie osobnosti. Praha: Academia. ISBN 80-200-0628-1.
REICHEL, J., 2009. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-3006-6
TAHAL, R., 2015. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha : C.H.Beck. ISBN 978-80-7400-585-5
VYSEKALOVÁ,J., 2012. Psychologie reklamy. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-4005-8
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, A. R., 2011. Ethics in Social Marketing. Georgetown University Press, Washington, D. C., ISBN 0-87840-820-7.
BAČUVČÍK, R., 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM.ISBN 978-80-97500-01-9
GODDETHOVÁ, E., 2001.Umění jednat s dospívajícím. Praha: Portál. ISBN 80-7178-492-3
HELUS, Z., 2003.Osobnost a její vývoj. Praha: UK. ISBN 80-7290-125-7
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B., 2007. Média a společnost. Praha : Portál. ISBN 978-80-7367-287-4
KOTLER, P., ANDREASEN, A. R., 2008. Strategic Marketing of Nonprofit Organizations. Pearson/Prentice Hall. ISBN 0-1317-537-2.
KOTLER, P., ROBERTO, N., LEE, N., 2002. Social marketing: Improving the quality of life. Second edition, Sage Publications, Inc, ISBN 0-7619-2434-5.
NAKONEČNÝ, M., 1998. Psychologie osobnosti. Praha: Academia. ISBN 80-200-0628-1.
REICHEL, J., 2009. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-3006-6
TAHAL, R., 2015. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha : C.H.Beck. ISBN 978-80-7400-585-5
VYSEKALOVÁ,J., 2012. Psychologie reklamy. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-4005-8
Přílohy volně vložené
1 X CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Eva Šikl Burešová, PhD.):
1) Z Vašeho výzkumu vyplývá, že 70 % respondentů odpovědělo, že sociální reklama může kladně ovlivnit chování, nicméně čísla o ovlivnitelnosti respondentů sociální reklamou jsou podstatně nižší. Pokud byste tuto disproporci mohla změnit, kde byste začala?
2) Můžete prosím uvést sociálně marketingovou kampaň z českého prostředí z posledních pěti let, která vám zůstala v paměti? Jaké cíle sledovala a s jakým výsledkem?
3) Jaký přínos má, podle Vás, pro daňového poplatníka přispět neziskové? organizaci?
Studentka zodpověděla položené otázky.
V posudku vedoucí práce (PaedDr. Marcela Göttlichová) byla položena následující otázka:
1. Zajímalo by mne, co je konkrétně obsahovou náplní předmětu Nezisková ekonomika.
2. Byli studenti předem nějak připraveni na realizaci výzkumu? Jakou formou?
Studentka odpověděla na položené otázky.
Komise hodnotí práci jako kvalitní po obsahové stránce, snížila však hodnocení práce na stupeň C, a to zejména v důsledku nedodržení doporučeného počtu stran.