V předkládané bakalářské práci se zaměřuji na humor v reklamě, přesněji se zaměřuji na kampaň, která obdržela EFFIE AWADS 2018. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
V teoretické části vycházím z odborné literatury, uvádím definici reklamy a humoru, formu-luji vznik humoru v reklamě, definuji základní pojmy týkající se zadaného tématu, uvádím teorie, formy a komponenty humoru. Obsahem praktické části je analýza sekundárních zdro-jů hodnotící úspěšnost kampaně. Tato analýza je doplněna o dotazníkové šetření, jehož vý-sledky jsou konfrontovány se stanovenými výzkumnými otázkami.
Anotace v angličtině
In the presented bachelor thesis focuses on humor in advertising, more specifically I focus on the campaign that received the EFFIE AWADS 2018. The thesis is divided into theoreti-cal and practical part .
In In the theoretical part I of the literature review, I present the definition of advertising and humor, the author the emergence of humor in advertising, I define the basic concepts related to the assigned topic, I present the theory, forms and components of humor. The content of the practical part is an analysis of secondary sources evaluating the success of the campaign. This analysis is complemented by a questionnaire survey, the results of which are compared with the established research questions.
Klíčová slova
humor, reklama, emoce, vtip, kreativita
Klíčová slova v angličtině
humor, advertising, emotion, wit, creativity
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
V předkládané bakalářské práci se zaměřuji na humor v reklamě, přesněji se zaměřuji na kampaň, která obdržela EFFIE AWADS 2018. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
V teoretické části vycházím z odborné literatury, uvádím definici reklamy a humoru, formu-luji vznik humoru v reklamě, definuji základní pojmy týkající se zadaného tématu, uvádím teorie, formy a komponenty humoru. Obsahem praktické části je analýza sekundárních zdro-jů hodnotící úspěšnost kampaně. Tato analýza je doplněna o dotazníkové šetření, jehož vý-sledky jsou konfrontovány se stanovenými výzkumnými otázkami.
Anotace v angličtině
In the presented bachelor thesis focuses on humor in advertising, more specifically I focus on the campaign that received the EFFIE AWADS 2018. The thesis is divided into theoreti-cal and practical part .
In In the theoretical part I of the literature review, I present the definition of advertising and humor, the author the emergence of humor in advertising, I define the basic concepts related to the assigned topic, I present the theory, forms and components of humor. The content of the practical part is an analysis of secondary sources evaluating the success of the campaign. This analysis is complemented by a questionnaire survey, the results of which are compared with the established research questions.
Klíčová slova
humor, reklama, emoce, vtip, kreativita
Klíčová slova v angličtině
humor, advertising, emotion, wit, creativity
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte dostupnou odbornou literaturu a charakterizujte základní pojmy týkající se zadaného tématu diplomové práce.
2. Popište motivaci k výběru zadaného tématu, charakterizujte cíl diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k tématu práce.
3. Analyzujte vybranou reklamní kampaň, která získla Effie awards.
4. Analyzujte vnímání humorné reklamy pomocí realizace dotazníkového šetření.
5. Vyvoďte závěry z dotazníkového šetření.
6. Vyhodnoťte splnění stanovených cílů, verifikujte stanovené hypotézy a vyvoďte závěry.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte dostupnou odbornou literaturu a charakterizujte základní pojmy týkající se zadaného tématu diplomové práce.
2. Popište motivaci k výběru zadaného tématu, charakterizujte cíl diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k tématu práce.
3. Analyzujte vybranou reklamní kampaň, která získla Effie awards.
4. Analyzujte vnímání humorné reklamy pomocí realizace dotazníkového šetření.
5. Vyvoďte závěry z dotazníkového šetření.
6. Vyhodnoťte splnění stanovených cílů, verifikujte stanovené hypotézy a vyvoďte závěry.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2003.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 2014.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2018.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000.
VYSEKALOVÁ, Jitka, KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2000.
VYSEKALOVÁ, Jitka. MIKEŠ, Jiří. Reklama. Jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2003.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 2014.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2018.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000.
VYSEKALOVÁ, Jitka, KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2000.
VYSEKALOVÁ, Jitka. MIKEŠ, Jiří. Reklama. Jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jak konkrétně probíhala rekrutace respondentů?
Jak korespondují předkládaná zjištění s dostupnými sekundárními zdroji, například dlouholetými výzkumy přijímání reklamy v ČR realizovanými pod vedením docentky Vysekalové?
Čím můžete podložit své tvrzení v kap. 9.2, že si reklama v současné době zase získává svoji pozornost?
Student uznal výtky komise, vysvětlil své posutpy, nicméně komise se hodla na některých, v posudcích uvedených nedostatcích.