Práce se zabývá marketingovou komunikací Slováckého divadla, a to zejména z pohledu stanovených výzkumných otázek. Po vymezení teoretického základu specifik marketingové komunikace kulturních institucí se zvláštním ohledem na problematiku divadel provede autor v praktické části výzkum prostřednictvím metody skupinových rozhovorů. Cílem práce je získat odpovědi na stanovené výzkumné otázky a připravit data pro případný další kvantitativní výzkum. Z provedeného šetření vyplývá, že intenzita marketingová komunikace Slováckého divadla je dostatečná a pozitivně vnímaná.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing communication of Slovácké divadlo, especially from the point of view of research questions. The first part of this thesis summarizes the theoretical foundations of specifics of marketing communication in the field of cultural institutions with special regard to the issue of theaters. In the second section of this thesis the author carries out the research through the method of focus groups. The aim of this work is to get answers to the research questions and to prepare data for further quantitative research. The survey results revealed that the marketing communicaton of Slovácké divadlo is sufficient and positively perceived.
Klíčová slova
marketing, divadlo, komunikace, kultura, public relations, umění, kvalitativní výzkum, skupinové rozhovory
Klíčová slova v angličtině
marketing, theater, communication, culture, public relations, art, qualitative research method, focus groups
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá marketingovou komunikací Slováckého divadla, a to zejména z pohledu stanovených výzkumných otázek. Po vymezení teoretického základu specifik marketingové komunikace kulturních institucí se zvláštním ohledem na problematiku divadel provede autor v praktické části výzkum prostřednictvím metody skupinových rozhovorů. Cílem práce je získat odpovědi na stanovené výzkumné otázky a připravit data pro případný další kvantitativní výzkum. Z provedeného šetření vyplývá, že intenzita marketingová komunikace Slováckého divadla je dostatečná a pozitivně vnímaná.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing communication of Slovácké divadlo, especially from the point of view of research questions. The first part of this thesis summarizes the theoretical foundations of specifics of marketing communication in the field of cultural institutions with special regard to the issue of theaters. In the second section of this thesis the author carries out the research through the method of focus groups. The aim of this work is to get answers to the research questions and to prepare data for further quantitative research. The survey results revealed that the marketing communicaton of Slovácké divadlo is sufficient and positively perceived.
Klíčová slova
marketing, divadlo, komunikace, kultura, public relations, umění, kvalitativní výzkum, skupinové rozhovory
Klíčová slova v angličtině
marketing, theater, communication, culture, public relations, art, qualitative research method, focus groups
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti marketingové komunikace kulturních institucí s orientací na divadelní prostředí
2. V návaznosti na teoretické poznatky vytyčte cíl práce, metodický postup a stanovte výzkumné otázky
3. Realizujte marketingový výzkum formou skupinové diskuze u cílové skupiny na základě zvolené metodiky
4. Na základě získaných výsledků šetření zodpovězte stanovené výzkumné otázky, formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cíle práce
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti marketingové komunikace kulturních institucí s orientací na divadelní prostředí
2. V návaznosti na teoretické poznatky vytyčte cíl práce, metodický postup a stanovte výzkumné otázky
3. Realizujte marketingový výzkum formou skupinové diskuze u cílové skupiny na základě zvolené metodiky
4. Na základě získaných výsledků šetření zodpovězte stanovené výzkumné otázky, formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cíle práce
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury. Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín : VeRBuM. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
DVOŘÁK, Jan. 2004. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha : Pražská scéna. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.
FORET, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. 3. vyd. Brno : Computer Press. 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HENDL, Jan. 2008. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2. vyd. Praha : Portál. 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
JOHNOVÁ, Radka. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha : Grada Publishing. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. 2012. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. Překlad Kateřina Kožárová et al. Brno : BizBooks. 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8.
TAJTÁKOVÁ, Mária, Dominika VASIĽOVÁ a Patrick BARTOS. 2010. Marketing kultury: Ako osloviť a udržať si publikum. Bratislava : Eurokódex. 260 s. ISBN 978-80-89447-29-9.
TAJTÁKOVÁ, Mária, Jana NOVÁ a Ladislav BEDŘICH. 2016. Marketing neziskových organizácií, športu a kultury. Bratislava : Wolters Kluwer. 196 s. ISBN 978-80-8168-407-4.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury. Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín : VeRBuM. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
DVOŘÁK, Jan. 2004. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha : Pražská scéna. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.
FORET, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. 3. vyd. Brno : Computer Press. 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HENDL, Jan. 2008. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2. vyd. Praha : Portál. 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
JOHNOVÁ, Radka. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha : Grada Publishing. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. 2012. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. Překlad Kateřina Kožárová et al. Brno : BizBooks. 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8.
TAJTÁKOVÁ, Mária, Dominika VASIĽOVÁ a Patrick BARTOS. 2010. Marketing kultury: Ako osloviť a udržať si publikum. Bratislava : Eurokódex. 260 s. ISBN 978-80-89447-29-9.
TAJTÁKOVÁ, Mária, Jana NOVÁ a Ladislav BEDŘICH. 2016. Marketing neziskových organizácií, športu a kultury. Bratislava : Wolters Kluwer. 196 s. ISBN 978-80-8168-407-4.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V práci zmiňujete malou znalost respondentů, pokud jde o sociální sítě Slováckého divadla. Tady bych předpokládala podrobnější autorskou analýzu. Viděl jste například, jak vypadá emailový zpravodaj, zasílaný předplatitelům? Podle mých zkušeností vykazuje základní nedostatky, včetně chybějících prokliků. Doplňte, prosím.
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Jak byste řešil situaci s nevyhovujícími přístupy uvaděčů? Myslíte, že existuje vhodný motivační nástroj, který by změnil jejich postoj?
2. Na jakou cílovou skupinu by se podle vás Slovácké divadlo mělo zaměřit nejintenzivněji v rámci komunikace a proč?
Odpověď: Student plně odpověděl na položené otázky.
Člen komise položil doplňující otázku: Vaše práce se jmenuje "Marketingová komunikace Slováckého divadla", ale práce o komunikaci není. Jaká je tedy cílová skupina? Jaká je reálná komunikace divadla? Kam váš výzkum zasadit? Chybí nám kontext práce.
Odpověď: Student z části odpověděl na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Jak byla data monitorovaná?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.