Teoretická část diplomové práce se zabývá vztahem ženy k cestování, nejen jako k zálibě, ale také pracovní seberealizaci.
Ženské cestování je v této práci předmětem zkoumání napříč historií, až po současnou generaci Y, která je zároveň cílovou skupinou mé autorské kolekce.
Dále mapuje historický vývoj cestovních zavazadel od průlomových vynálezů po jejich současný design.
Praktická část představuje vývoj a samotnou realizaci mé autorské kolekce dámského cestovního setu pro danou uživatelskou skupinu.
Annotation in English
Theoretical part of this diploma thesis deals with relationship of a woman to traveling, not only as a hobby but also as a work self-realization. Female traveling is the subject of research across history to present generation Y, which is also the target group of my author collection.
Further it maps historical development of travel luggage from breakthrough inventions to current design.
Practical part represents development and realization of my author collection of ladies travel set for that target group.
Keywords
žena, generace Y, cestování, pracovní seberealizace, digitální prostředí, zavazadlo
Keywords in English
woman, generation Y, travelling, work self-realization, digital environment, luggage
Length of the covering note
87 s.
Language
CZ
Annotation
Teoretická část diplomové práce se zabývá vztahem ženy k cestování, nejen jako k zálibě, ale také pracovní seberealizaci.
Ženské cestování je v této práci předmětem zkoumání napříč historií, až po současnou generaci Y, která je zároveň cílovou skupinou mé autorské kolekce.
Dále mapuje historický vývoj cestovních zavazadel od průlomových vynálezů po jejich současný design.
Praktická část představuje vývoj a samotnou realizaci mé autorské kolekce dámského cestovního setu pro danou uživatelskou skupinu.
Annotation in English
Theoretical part of this diploma thesis deals with relationship of a woman to traveling, not only as a hobby but also as a work self-realization. Female traveling is the subject of research across history to present generation Y, which is also the target group of my author collection.
Further it maps historical development of travel luggage from breakthrough inventions to current design.
Practical part represents development and realization of my author collection of ladies travel set for that target group.
Keywords
žena, generace Y, cestování, pracovní seberealizace, digitální prostředí, zavazadlo
Keywords in English
woman, generation Y, travelling, work self-realization, digital environment, luggage
Research Plan
1. Teoretická část:
Vypracujte studii popisující současnou mladou ženu generace Y, s touhou po pracovní seberealizaci spojenou s cestováním. Dále definujte způsob, délku i cíle cestování této uživatelské skupiny. Objasněte pojem digitální prostředí a jeho vliv na možnosti mileniálek v globalizovaném světě. Současně charakterizujte jejich status a způsoby vyjadřování identity v digitální společnosti. Zmapujte historii cestovních zavazadel a uveďte konkrétní příklady značek, které ovlivnily tuto tématiku.
2. Praktická část:
Vytvořte autorskou kolekci cestovních zavazadel a jejich přídavných doplňků, reflektující danou problematiku. Navrhněte osobitou kolekci v počtu min. 8 kusů. Přiložte kresebné návrhy, střihové řešení a technický popis dokumentující vývoj jednotlivých modelů.
Součástí předané písemné práce je dodání elektronické verze diplomové práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části diplomové práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formát pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Research Plan
1. Teoretická část:
Vypracujte studii popisující současnou mladou ženu generace Y, s touhou po pracovní seberealizaci spojenou s cestováním. Dále definujte způsob, délku i cíle cestování této uživatelské skupiny. Objasněte pojem digitální prostředí a jeho vliv na možnosti mileniálek v globalizovaném světě. Současně charakterizujte jejich status a způsoby vyjadřování identity v digitální společnosti. Zmapujte historii cestovních zavazadel a uveďte konkrétní příklady značek, které ovlivnily tuto tématiku.
2. Praktická část:
Vytvořte autorskou kolekci cestovních zavazadel a jejich přídavných doplňků, reflektující danou problematiku. Navrhněte osobitou kolekci v počtu min. 8 kusů. Přiložte kresebné návrhy, střihové řešení a technický popis dokumentující vývoj jednotlivých modelů.
Součástí předané písemné práce je dodání elektronické verze diplomové práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části diplomové práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formát pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Recommended resources
BENCKENDORFFF, Pierre, Gianna MOSCARDO a Donna PENDERGAST. Tourism and generation Y. Wallingford, Oxfordshire, UK ; Cambridge, MA : CAB International, 2010, 170 s. ISBN 9781845936020.
LIPOVETSKY, Gilles. Třetí žena: Neměnnost a proměny ženství. Prostor, 2007, 329 s. ISBN 978-80-7260-171-4.
KUBÁTOVÁ, Jaroslava a Adéla KUBELKOVÁ. Interkulturní rozdíly v pracovní motivaci generace Y: Příklad České republiky a Francie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014, 128 s. ISBN 9788024439617.
ROSULEK, Martin. Digitální nomád. Powerprint, 2016, 312 s. ISBN 978-80-7568-014-3.
LIPOVETSKY, Gilles. Paradoxní štěstí: Esej o hyperkonzumní společnosti. Prostor, 2007, 448 s. ISBN 978-80-7260-184-4.
Recommended resources
BENCKENDORFFF, Pierre, Gianna MOSCARDO a Donna PENDERGAST. Tourism and generation Y. Wallingford, Oxfordshire, UK ; Cambridge, MA : CAB International, 2010, 170 s. ISBN 9781845936020.
LIPOVETSKY, Gilles. Třetí žena: Neměnnost a proměny ženství. Prostor, 2007, 329 s. ISBN 978-80-7260-171-4.
KUBÁTOVÁ, Jaroslava a Adéla KUBELKOVÁ. Interkulturní rozdíly v pracovní motivaci generace Y: Příklad České republiky a Francie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014, 128 s. ISBN 9788024439617.
ROSULEK, Martin. Digitální nomád. Powerprint, 2016, 312 s. ISBN 978-80-7568-014-3.
LIPOVETSKY, Gilles. Paradoxní štěstí: Esej o hyperkonzumní společnosti. Prostor, 2007, 448 s. ISBN 978-80-7260-184-4.
Enclosed appendices
1 USB flash disk
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Verbální projev obhajoby nervózní a místy částečně naivní. Představený set výrobků praktické části s řadou diskutabilních materiálových a technologických přešlapů. Na dotaz předsedy komise o váhovém indexu byla odpověď nepřesná.