Bakalářská práce se zabývá tématem politického marketingu. V práci jsou nejprve definovány pojmy, které jsou nutné k pochopení tématu. V praktické části jsou pojmy použity v konkrétních situacích, přesněji v analýze volební kampaně TOP 09 do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Ta je podpořena kvalitativním i kvantitativním výzkumem.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of political marketing. Firstly, this thesis defines terms that are necessary to understand the topic. In the practical part, the terms are used in specific situations, more precisely in the analysis of the election campaign TOP 09 in the Chamber of Deputies of the Czech Republic in 2017. This is supported by qualitative and quantitative research.
Klíčová slova
marketing, politický marketing, TOP 09, volby, Poslanecká sněmovna, Česká republika
Klíčová slova v angličtině
marketing, political marketing, TOP 09, election, Chamber of Deputies, Czech Republic
Rozsah průvodní práce
65 s. 12 685 (znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem politického marketingu. V práci jsou nejprve definovány pojmy, které jsou nutné k pochopení tématu. V praktické části jsou pojmy použity v konkrétních situacích, přesněji v analýze volební kampaně TOP 09 do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Ta je podpořena kvalitativním i kvantitativním výzkumem.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of political marketing. Firstly, this thesis defines terms that are necessary to understand the topic. In the practical part, the terms are used in specific situations, more precisely in the analysis of the election campaign TOP 09 in the Chamber of Deputies of the Czech Republic in 2017. This is supported by qualitative and quantitative research.
Klíčová slova
marketing, politický marketing, TOP 09, volby, Poslanecká sněmovna, Česká republika
Klíčová slova v angličtině
marketing, political marketing, TOP 09, election, Chamber of Deputies, Czech Republic
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, stanovte cíl práce, metodiku práce a definujte výzkumnou otázku.
2. Popište metodiku vlastního výzkumu, stanovte kritéria analýzy, popište hlavní body zvolené politické kampaně.
3. Analyzujte zvolenou politickou kampaň podle předem zvolených kritérií.
4. Z provedené analýzy vyvoďte efektivitu zvolené politické kampaně a definujte kritická místa kampaně, definujte silné a slabé stránky analyzované kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, stanovte cíl práce, metodiku práce a definujte výzkumnou otázku.
2. Popište metodiku vlastního výzkumu, stanovte kritéria analýzy, popište hlavní body zvolené politické kampaně.
3. Analyzujte zvolenou politickou kampaň podle předem zvolených kritérií.
4. Z provedené analýzy vyvoďte efektivitu zvolené politické kampaně a definujte kritická místa kampaně, definujte silné a slabé stránky analyzované kampaně.
Seznam doporučené literatury
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2010. ISBN 978-80-210-5169-0.
LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political marketing: principles and applications. Second edition. New York: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-63207-2.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006. Studium (Barrister & Principal). ISBN 80-7364-011-2.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Politika a politický marketing. V Praze: C.H. Beck, 2013. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-448-3.
Seznam doporučené literatury
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2010. ISBN 978-80-210-5169-0.
LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political marketing: principles and applications. Second edition. New York: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-63207-2.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006. Studium (Barrister & Principal). ISBN 80-7364-011-2.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Politika a politický marketing. V Praze: C.H. Beck, 2013. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-448-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Čím jsou stanovena kriteria měření potenciálu TOP 09 v posledních relevantních volbách?
Jaké jsou cílové skupiny elektorátu TOP 09?
Jak je možné zkoumat efektivitu volební kampaně?
Student měl odpovědi na položené otázky připraveny.