Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení kvality prodejců v osobním prodeji ve vybraných skateshopech, takzvanou formou mystery shopping. V teoretické části je popsán osobní prodej a jeho různé formy. Jsou vypsány předpoklady úspěšného prodejce, jeho vlastnosti a dovednosti spjaté se správnou komunikací se zákazníkem a metody mystery shoppingu. Praktická část je věnována vybraným skateshopům a jednotlivé vyhodnocení kvality prodeje. V závěru práce jsou uvedené výsledky a vhodná doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the evaluation of the sales process at chosen skateshops by method called mystery shopping. The theoretical part explains the basic aspects of personal selling, quality and skills of a shop assistant and methods of mystery shopping. The practical part is focused on selected skateshops, evaluation of researches of single stores and of overall assessment, and propose of appropriate solutions.
Klíčová slova
skateshopy, mystery shopping, snowboard, streetwear, osobní prodej, vlastnosti a dovednosti prodejce
Klíčová slova v angličtině
skateshops, mystery shopping, snowboard, streetwear, personal selling, quality and skills of a shop assistant
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení kvality prodejců v osobním prodeji ve vybraných skateshopech, takzvanou formou mystery shopping. V teoretické části je popsán osobní prodej a jeho různé formy. Jsou vypsány předpoklady úspěšného prodejce, jeho vlastnosti a dovednosti spjaté se správnou komunikací se zákazníkem a metody mystery shoppingu. Praktická část je věnována vybraným skateshopům a jednotlivé vyhodnocení kvality prodeje. V závěru práce jsou uvedené výsledky a vhodná doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the evaluation of the sales process at chosen skateshops by method called mystery shopping. The theoretical part explains the basic aspects of personal selling, quality and skills of a shop assistant and methods of mystery shopping. The practical part is focused on selected skateshops, evaluation of researches of single stores and of overall assessment, and propose of appropriate solutions.
Klíčová slova
skateshopy, mystery shopping, snowboard, streetwear, osobní prodej, vlastnosti a dovednosti prodejce
Klíčová slova v angličtině
skateshops, mystery shopping, snowboard, streetwear, personal selling, quality and skills of a shop assistant
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury s orientací na osobní prodej a mystery shopping.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum zaměřený na osobní prodej a jednání prodejců.
4. Zhodnoťte poznatky získané kvalitativním šetřením a navrhněte doporučení spjatá se zlepšením kvality poskytovaných služeb.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury s orientací na osobní prodej a mystery shopping.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum zaměřený na osobní prodej a jednání prodejců.
4. Zhodnoťte poznatky získané kvalitativním šetřením a navrhněte doporučení spjatá se zlepšením kvality poskytovaných služeb.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky
marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004,283 s. Manažer. ISBN 80-247-0393-9.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2010, xxiv, 499 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-115-4.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky
marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004,283 s. Manažer. ISBN 80-247-0393-9.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2010, xxiv, 499 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-115-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Nebyla autorka ovlivněna při hodnocení obchodů svými osobními preferencemi a předchozími zkušenostmi? Pokud ano, jak by se tomu dalo zabránit?
2. Na co doporučujete si dát pozor při realizaci mystery shoppingu a s jakými problémy jste se setkala?
3. Jaký očekáváte trend ve využívání mystery shoppingu do budoucna?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Nebyly položeny otázky.
Člen komise položil doplňující otázku: Jaký předpokládáte, že bude trend výzkumné metody "mystery shopping"?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: V jakých dalších disciplínách se používá výzkumná metoda "mystery"? Je tato metoda dostatečně univerzální?
Odpověď: Studentka z části odpověděla na položenou otázku.