Bakalářská práce je věnována interní komunikaci nákupního oddělení společnosti ZOOT a.s. Teoretická část se zabývá problematikou a definováním základních pojmů se zaměřením na interní komunikaci a v této části je také obsažena metodika práce. Na teoretickou část navazuje část praktická, která obsahuje charakteristiku společnosti, vyhodnocení šetření a návrhy na zlepšení. Zdrojem dat šetření je kvalitativní výzkum realizovaný formou polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci nákupního oddělení společnosti. Cílem práce je zjistit, zda jsou zaměstnanci spokojeni s informovaností v nákupním oddělení společnosti ZOOT a.s., jakou formu komunikace zaměstnanci více využívají, jaký komunikační nástroj je podle názorů zaměstnanců oddělení nejvíce efektivní a následně s využitím teoretických znalostí navrhnout doporučení na zlepšení.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis examines internal communication within the buying department of the company ZOOT a.s. The theoretical part of the study deals with the problematics and definitions of basic terms with a focus on internal communication also involving the methodology of this thesis. The theoretical part is followed by the practical part, which contains the characteristics of the company, the evaluation based on the examination and suggestion for improvement. The primary data source is qualitative research carried out in the form of semi-structured interviews with employees of the company's buying department. The aim of the thesis is to find out whether the employees are satisfied with the information distribution in the buying department in the company ZOOT a.s., which form of communication is preferred by the employees, which communication tool is the most effective according to the employees' opinions, and subsequently propose recommendations for improvement using theoretical knowledge.
Klíčová slova
interní komunikace, ZOOT a.s., marketingový výzkum, zaměstnanec, společnost
Klíčová slova v angličtině
Internal Communication, ZOOT a.s., Marketing Research, Employee, Company
Rozsah průvodní práce
76 s. (135 878 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována interní komunikaci nákupního oddělení společnosti ZOOT a.s. Teoretická část se zabývá problematikou a definováním základních pojmů se zaměřením na interní komunikaci a v této části je také obsažena metodika práce. Na teoretickou část navazuje část praktická, která obsahuje charakteristiku společnosti, vyhodnocení šetření a návrhy na zlepšení. Zdrojem dat šetření je kvalitativní výzkum realizovaný formou polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci nákupního oddělení společnosti. Cílem práce je zjistit, zda jsou zaměstnanci spokojeni s informovaností v nákupním oddělení společnosti ZOOT a.s., jakou formu komunikace zaměstnanci více využívají, jaký komunikační nástroj je podle názorů zaměstnanců oddělení nejvíce efektivní a následně s využitím teoretických znalostí navrhnout doporučení na zlepšení.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis examines internal communication within the buying department of the company ZOOT a.s. The theoretical part of the study deals with the problematics and definitions of basic terms with a focus on internal communication also involving the methodology of this thesis. The theoretical part is followed by the practical part, which contains the characteristics of the company, the evaluation based on the examination and suggestion for improvement. The primary data source is qualitative research carried out in the form of semi-structured interviews with employees of the company's buying department. The aim of the thesis is to find out whether the employees are satisfied with the information distribution in the buying department in the company ZOOT a.s., which form of communication is preferred by the employees, which communication tool is the most effective according to the employees' opinions, and subsequently propose recommendations for improvement using theoretical knowledge.
Klíčová slova
interní komunikace, ZOOT a.s., marketingový výzkum, zaměstnanec, společnost
Klíčová slova v angličtině
Internal Communication, ZOOT a.s., Marketing Research, Employee, Company
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu a vymezte teoretická východiska s důrazem na oblast interní komunikace.
2. Stanovte cíl, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou problematiku a realizujte kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě syntézy zjištěných informací zodpovězte výzkumné otázky a vytvořte stručné doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu a vymezte teoretická východiska s důrazem na oblast interní komunikace.
2. Stanovte cíl, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou problematiku a realizujte kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě syntézy zjištěných informací zodpovězte výzkumné otázky a vytvořte stručné doporučení.
Seznam doporučené literatury
HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-802-4630-755.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-802-6209-829.
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press, c2006. ISBN 80-251-1250-0.
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka. Interní komunikace je nutnost!. Praha: Siria, 2016, 125 s. ISBN 978-80-906367-0-5.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 978-802-7102-068.
Seznam doporučené literatury
HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-802-4630-755.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-802-6209-829.
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press, c2006. ISBN 80-251-1250-0.
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka. Interní komunikace je nutnost!. Praha: Siria, 2016, 125 s. ISBN 978-80-906367-0-5.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 978-802-7102-068.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V ,,Návrhy a doporučení" navrhujete rozšířit interní komunikaci o vzájemné schůzy týmů a nebo teambuilding. Vyjmenujte, jaké jsou další možnosti interní komunikace, které aktuálně společnost nevyužívá a zhodnoťte jejich případnou vhodnost pro ZOOT a.s.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. V otázce č. 8 v dotazníku se ptáte na komunikaci mezi odděleními. Jaká všechna oddělení ve společnosti jsou? S jakým jiným oddělením zkoumání zaměstnanci komunikují nejvíce?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. V celé práci porovnáváte osobní a elektronickou komunikaci. Ve prospěch osobní komunikce uvádíe (i participanti) menší zkreslení informace a okamžitou zpětnou vazbu. Vyjádřete se k argumentu: V elektronické komunikaci existuje historie a nelze v budoucnu použít argument ,,To jsem neřekl" případně jinak zpochybnit informace.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.