Tato bakalářská práce se zabývá interakcemi fanoušků s obsahem módních značek na sociální síti Instagram. Práce zkoumá chování a preference fanoušků módy v rámci Instagramu, aby na jejich základě formulovala doporučení pro působení módních značek na této sociální síti. Teoretická část práce definuje základní pojmy týkající se značek a sociálních médií, popisuje principy fungování Instagramu a na závěr stanovuje výzkumné otázky a metody výzkumu. Praktická část práce následně za pomoci analýzy výsledků dotazníkového šetření zjišťuje, jak fanoušci módních značek běžně interagují s jejich obsahem a jaký obsah je zajímá, z čehož je vyvozen soubor doporučení pro módní značky.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with user interactions with fashion brands on social network Instagram. The thesis examines behaviour and preferences of fashion followers on Instagram in order to formulate recommendations for fashion brands on the chosen social networking service. The theoretical part defines basic concepts of branding and social media, describes how Instagram works and sets research questions and research methods. Based on the analysis of the survey results, the practical part investigates how fashion brand fans normally interact with Instagram content and what types of content they are interested in. This part thereupon presents several suggestions for fashion brands.
Keywords
sociální sítě, marketing na sociálních sítích, Instagram, algoritmus Instagramu, engagement, móda, módní značky
Keywords in English
social media, social media marketing, Instagram, Instagram algorithm, engagement, fashion, fashion brands
Length of the covering note
67 s.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá interakcemi fanoušků s obsahem módních značek na sociální síti Instagram. Práce zkoumá chování a preference fanoušků módy v rámci Instagramu, aby na jejich základě formulovala doporučení pro působení módních značek na této sociální síti. Teoretická část práce definuje základní pojmy týkající se značek a sociálních médií, popisuje principy fungování Instagramu a na závěr stanovuje výzkumné otázky a metody výzkumu. Praktická část práce následně za pomoci analýzy výsledků dotazníkového šetření zjišťuje, jak fanoušci módních značek běžně interagují s jejich obsahem a jaký obsah je zajímá, z čehož je vyvozen soubor doporučení pro módní značky.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with user interactions with fashion brands on social network Instagram. The thesis examines behaviour and preferences of fashion followers on Instagram in order to formulate recommendations for fashion brands on the chosen social networking service. The theoretical part defines basic concepts of branding and social media, describes how Instagram works and sets research questions and research methods. Based on the analysis of the survey results, the practical part investigates how fashion brand fans normally interact with Instagram content and what types of content they are interested in. This part thereupon presents several suggestions for fashion brands.
Keywords
sociální sítě, marketing na sociálních sítích, Instagram, algoritmus Instagramu, engagement, móda, módní značky
Keywords in English
social media, social media marketing, Instagram, Instagram algorithm, engagement, fashion, fashion brands
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkum a zjistěte, jaké atributy obsahu vnímají fanoušci módních značek na Instagramu jako atraktivní a s jakým obsahem jsou ochotni interagovat.
4. Vypracujte analýzu zjištěných dat a odpovězte na výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných informací vypracujte doporučení pro tvorbu obsahu na instagramovém profilu módní značky.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkum a zjistěte, jaké atributy obsahu vnímají fanoušci módních značek na Instagramu jako atraktivní a s jakým obsahem jsou ochotni interagovat.
4. Vypracujte analýzu zjištěných dat a odpovězte na výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných informací vypracujte doporučení pro tvorbu obsahu na instagramovém profilu módní značky.
Recommended resources
BARKER, Melissa S., Donald BARKER, Nicholas F. BORMANN, Mary Lou ROBERTS a Debra L. ZAHAY. Social media marketing: a strategic approach. Second edition. Boston: Cengage Learning, 2017, XV, 330 s. ISBN 978-1-305-50275-8.
HEINZE, Aleksej, Gordon FLETCHER, Tahir RASHID a Ana CRUZ. Digital and social media marketing: a results-driven approach. London: Routledge,Taylor & Francis Group, 2017, XXV, 319 s. ISBN 978-1-138-91791-0.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
OLINS, Wally. O značkách. Praha: Argo, 2009, 253 s. Zip. ISBN 978-80-257-0158-4.
POSNER, Harriet. Marketing fashion: strategy, branding and promotion. Second edition. London: Laurence King Publishing, 2015, 240 s. ISBN 978-1-78067-566-4.
Recommended resources
BARKER, Melissa S., Donald BARKER, Nicholas F. BORMANN, Mary Lou ROBERTS a Debra L. ZAHAY. Social media marketing: a strategic approach. Second edition. Boston: Cengage Learning, 2017, XV, 330 s. ISBN 978-1-305-50275-8.
HEINZE, Aleksej, Gordon FLETCHER, Tahir RASHID a Ana CRUZ. Digital and social media marketing: a results-driven approach. London: Routledge,Taylor & Francis Group, 2017, XXV, 319 s. ISBN 978-1-138-91791-0.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
OLINS, Wally. O značkách. Praha: Argo, 2009, 253 s. Zip. ISBN 978-80-257-0158-4.
POSNER, Harriet. Marketing fashion: strategy, branding and promotion. Second edition. London: Laurence King Publishing, 2015, 240 s. ISBN 978-1-78067-566-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Aké sú podľa vás najvýraznejšie zmeny v oblasti brandingu módnych značiek v súčasnosti.
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Ktorú kampaň by ste označili za najlepšiu, alebo najzaujímavejšiu zo stratégii módních značiek s ktorou ste sa na instagrame stretol?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Čo pre vás znamená autenticita na instagrame v súčasnosti?
Student plně odpověděl na položenou otázku.