Práce pojednává o florálním motivu, jeho inspirací v umění a historickým vývojem. Vedle samotného motivu zaměřuji svou pozornost i na ženu, jako něžnou květinu. Kolekce je charakteristická autorským zpracováním textilního materiálu a ruční prací. Sušené květiny jsou do materiálu ručně vestehovány a přišity na šicím stroji.
Sušené květiny jsou převedeny do digitální formy a natištěny na přírodní hedvábí - autorský potisk. Dále se zaměřuji na firmu Ascher, která byla ve své době velmi inovativní, co se týče motivu a zpracování nového textilního materiálu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with floral motif, its inspiration in art and historical development. Beside the motif itself, I focus my attention on a woman as a tender flower. The collection is characterized by the author's processing of textile material and handwork. Dried flowers are manually stitched into the material and sewn onto the sewing machine.
Dried flowers are converted into digital form and printed on natural silk - author's print. Furthermore, I focus on the Ascher company, which was very innovative at the time in terms of the design and processing of the new textile material.
Klíčová slova
květiny, něha, Ascher, flóra, žena
Klíčová slova v angličtině
flowers, tenderness, Ascher, flora, woman
Rozsah průvodní práce
74 s. (61 599)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o florálním motivu, jeho inspirací v umění a historickým vývojem. Vedle samotného motivu zaměřuji svou pozornost i na ženu, jako něžnou květinu. Kolekce je charakteristická autorským zpracováním textilního materiálu a ruční prací. Sušené květiny jsou do materiálu ručně vestehovány a přišity na šicím stroji.
Sušené květiny jsou převedeny do digitální formy a natištěny na přírodní hedvábí - autorský potisk. Dále se zaměřuji na firmu Ascher, která byla ve své době velmi inovativní, co se týče motivu a zpracování nového textilního materiálu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with floral motif, its inspiration in art and historical development. Beside the motif itself, I focus my attention on a woman as a tender flower. The collection is characterized by the author's processing of textile material and handwork. Dried flowers are manually stitched into the material and sewn onto the sewing machine.
Dried flowers are converted into digital form and printed on natural silk - author's print. Furthermore, I focus on the Ascher company, which was very innovative at the time in terms of the design and processing of the new textile material.
Klíčová slova
květiny, něha, Ascher, flóra, žena
Klíčová slova v angličtině
flowers, tenderness, Ascher, flora, woman
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací k zadanému tématu, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Práce pojednává o tradičních řemeslech a ručních technikách v designu oděvu.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací, dokumentace realizace dle zadaných parametrů (moodboard, kresebné návrhy, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické popisy, střihové řešení modelů). Praktická část obsahuje dámskou oděvní kolekci se zaměřením na řemeslo s důrazem na vytvoření vlastního inovativního dezénu. Práci doplní dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie, popřípadě krátké video. Rozsah práce: minimálně 40 normostran, formát A4. Odevzdám ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě).
Součástí předané písemné práce je dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formát pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací k zadanému tématu, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Práce pojednává o tradičních řemeslech a ručních technikách v designu oděvu.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací, dokumentace realizace dle zadaných parametrů (moodboard, kresebné návrhy, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické popisy, střihové řešení modelů). Praktická část obsahuje dámskou oděvní kolekci se zaměřením na řemeslo s důrazem na vytvoření vlastního inovativního dezénu. Práci doplní dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie, popřípadě krátké video. Rozsah práce: minimálně 40 normostran, formát A4. Odevzdám ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě).
Součástí předané písemné práce je dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formát pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Seznam doporučené literatury
KVASNIČKOVÁ, D. 1998 Rostliny naší přírody: Atlas rostlin (Praha: Blug) ISBN: 80-85635-3
KÜHN, J. 1939 Jak a co kdo řekl o punčochách (Zlín: Reklamní oddělení Baťa)
Seznam doporučené literatury
KVASNIČKOVÁ, D. 1998 Rostliny naší přírody: Atlas rostlin (Praha: Blug) ISBN: 80-85635-3
KÜHN, J. 1939 Jak a co kdo řekl o punčochách (Zlín: Reklamní oddělení Baťa)
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická část bakalářské práce byla zdařilá, avšak komise vyjádřila drobné výhrady k praktické části.