- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. praktická část: Přesvědčení - loutkový animovaný film
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of the Master's Thesis and Research
2. Practical Part: Conviction - Stop-motion Puppet Animated Film
Tato teoretická část diplomové práce se zabývá přípravou, realizací a finálními úpravami praktické práce. Jedná se o krátký animovaný loutkový film "Přesvědčení", ve kterém se objevují také další animační a postprodukční techniky. Jsou do ní vloženy myš-lenky a poznámky autora a lidí, kteří na filmu spolupracovali.
Anotace v angličtině
This theoretical part of the master thesis deals with the preparation, implementa-tion and final modifications of practical thesis. It is a short animated puppet film "Con-viction", in which other animation and postproduction techniques are also appearing. It incorporates the ideas and notes of the author and the people who collaborated on the film.
Klíčová slova
animace, stop-motion animace, výroba loutky, výroba kulis, strach, materiály, loutkový film
Klíčová slova v angličtině
animation, stop-motion animation, making puppet, making scenery, fear, materials, pup-pet-movie
Rozsah průvodní práce
63 s. (75 711 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato teoretická část diplomové práce se zabývá přípravou, realizací a finálními úpravami praktické práce. Jedná se o krátký animovaný loutkový film "Přesvědčení", ve kterém se objevují také další animační a postprodukční techniky. Jsou do ní vloženy myš-lenky a poznámky autora a lidí, kteří na filmu spolupracovali.
Anotace v angličtině
This theoretical part of the master thesis deals with the preparation, implementa-tion and final modifications of practical thesis. It is a short animated puppet film "Con-viction", in which other animation and postproduction techniques are also appearing. It incorporates the ideas and notes of the author and the people who collaborated on the film.
Klíčová slova
animace, stop-motion animace, výroba loutky, výroba kulis, strach, materiály, loutkový film
Klíčová slova v angličtině
animation, stop-motion animation, making puppet, making scenery, fear, materials, pup-pet-movie
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 90 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 90 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
PURVES, Barry. Stop-motion animation: frame by frame film-making with puppets and models. Second edition. London: Fairchild Books, an imprint of Bloomsbury Publishing, 2014.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
BRIERTON, Tom. Stop-motion armature machining: a construction manual. Jefferson, N.C.: McFarland, c2002. ISBN 0786412445.
BRIERTON, Tom. Stop-motion puppet sculpting: a manual of foam injection, build-up, and finishing techniques. Jefferson, N.C.: McFarland & Co., c2004. ISBN 0786418737.
BRIERTON, Tom. Stop-motion filming and performance: a guide to cameras, lighting, and dramatic techniques. Jefferson, N.C.: McFarland, c2006. ISBN 0786424176.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 3. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
ULVER, Stanislav, ed. Film a doba: měsíčník čs. státního filmu pro otázky a problémy filmového umění. Praha: Orbis, 1955. ISSN 0015-1068.
Seznam doporučené literatury
PURVES, Barry. Stop-motion animation: frame by frame film-making with puppets and models. Second edition. London: Fairchild Books, an imprint of Bloomsbury Publishing, 2014.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
BRIERTON, Tom. Stop-motion armature machining: a construction manual. Jefferson, N.C.: McFarland, c2002. ISBN 0786412445.
BRIERTON, Tom. Stop-motion puppet sculpting: a manual of foam injection, build-up, and finishing techniques. Jefferson, N.C.: McFarland & Co., c2004. ISBN 0786418737.
BRIERTON, Tom. Stop-motion filming and performance: a guide to cameras, lighting, and dramatic techniques. Jefferson, N.C.: McFarland, c2006. ISBN 0786424176.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 3. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
ULVER, Stanislav, ed. Film a doba: měsíčník čs. státního filmu pro otázky a problémy filmového umění. Praha: Orbis, 1955. ISSN 0015-1068.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: E - dostatečně
Hodnocení oponent praktická: E - dostatečně
Práce studentky vykazovala více nedostatků, technického i dramaturgického rázu, na které upozornily posudky i členové komise.