Práce pojednává o marketingovém mixu a jeho specifickém použití u dárcovských SMS (DMS). Na úvod představuje teoretické poznatky o marketingovém mixu a jeho použití, neziskových organizacích v ČR, představuje produkt neziskového sektoru - dárcovskou SMSku jako způsob získávání finančních prostředků. V praktické části je pozornost věnována analyzování marketingového mixu provozovatele systému DMS a pěti organizací, které jsou v projektu DMS nejúspěšnější. V závěru je uvedeno několik doporučení vedoucích k zefektivnění komunikace DMS.
Anotace v angličtině
This work is focused on marketing mix and its implementation for Donors Message Service. Firstly it introduces the theoretic aspects of marketing mix and its implementation, non-profit organizations and introduce the product of the NGO - Donors Message Service (DMS) for fundrising of NGO. In the practical part the attention is payed to analyse the marketing mix of the provider DMS and five organizations. These five organizations are the most succesfull in the project of the DMS. In the last part of the work there are mentioned the evaluated facts.
MK communication, DMS, Donors Message Service, marketing, non-profit organization, non government organization, NGO, marketing mix
Rozsah průvodní práce
58 s., 5 s. obr. priloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o marketingovém mixu a jeho specifickém použití u dárcovských SMS (DMS). Na úvod představuje teoretické poznatky o marketingovém mixu a jeho použití, neziskových organizacích v ČR, představuje produkt neziskového sektoru - dárcovskou SMSku jako způsob získávání finančních prostředků. V praktické části je pozornost věnována analyzování marketingového mixu provozovatele systému DMS a pěti organizací, které jsou v projektu DMS nejúspěšnější. V závěru je uvedeno několik doporučení vedoucích k zefektivnění komunikace DMS.
Anotace v angličtině
This work is focused on marketing mix and its implementation for Donors Message Service. Firstly it introduces the theoretic aspects of marketing mix and its implementation, non-profit organizations and introduce the product of the NGO - Donors Message Service (DMS) for fundrising of NGO. In the practical part the attention is payed to analyse the marketing mix of the provider DMS and five organizations. These five organizations are the most succesfull in the project of the DMS. In the last part of the work there are mentioned the evaluated facts.
MK communication, DMS, Donors Message Service, marketing, non-profit organization, non government organization, NGO, marketing mix
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací v nekomerční sféře a formulujte teoretická východiska pro analýzu nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na DMS u provozovatele a konkrétních neziskových organizací.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současný stav komunikace neziskových organizací se zaměřením na DMS.
3. Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a případně navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti komunikační strategie DMS.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací v nekomerční sféře a formulujte teoretická východiska pro analýzu nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na DMS u provozovatele a konkrétních neziskových organizací.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současný stav komunikace neziskových organizací se zaměřením na DMS.
3. Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a případně navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti komunikační strategie DMS.
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík J.: Ekonomika a řízení neziskových organizací, ESF MZ Brno, 1998
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997
Frič P. a kol..: Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000
Frič P.: Aktivity a potřeby neziskových organizací v ČR, AGNES / ICN, 1998
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík J.: Ekonomika a řízení neziskových organizací, ESF MZ Brno, 1998
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997
Frič P. a kol..: Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000
Frič P.: Aktivity a potřeby neziskových organizací v ČR, AGNES / ICN, 1998
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001