Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Motiv politika v tvůrčí fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Made in Czech Republic b) volné fotografie - výstavní soubor: Okupanti
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Motiv politika v tvůrčí fotografii
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb:
Made in Czech Republic
b) volné fotografie - výstavní soubor:
Okupanti
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part:
Motive of Politics in the Creative Photography
2. Practical part:
a) Made in Czech Republic b) Occupiers
Název dle studenta
1. Teoretická část: Motiv politika v tvůrčí fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Made in Czech Republic b) volné fotografie - výstavní soubor: Okupanti
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Motive of Politics in the Creative Photography 2. Practical part: a) Made in Czech Republic b) Occupiers
Práce se snaží rozebrat současnou, ale i minulou fotografii s motivem politika. Povětšinou se jedná o portrét, který má často přidanou výtvarnou hodnotu. Můžeme se tedy především dozvědět o vzniku montáží s politickým námětem.
Anotace v angličtině
Work study concerns with present photography as well as, with photography from past with political motive. Mainly, it is about portrait, usually with creative value added. Therefore, we will find out about origin of montage with political motive.
Klíčová slova
fotografie s politikem, oficiální portrét, reklama, montáže, satira, politicky angažované umění
Klíčová slova v angličtině
photography with politician, official portrait, advertising, assembly, satiru, politically engaged art
Rozsah průvodní práce
52 s. (60 183 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se snaží rozebrat současnou, ale i minulou fotografii s motivem politika. Povětšinou se jedná o portrét, který má často přidanou výtvarnou hodnotu. Můžeme se tedy především dozvědět o vzniku montáží s politickým námětem.
Anotace v angličtině
Work study concerns with present photography as well as, with photography from past with political motive. Mainly, it is about portrait, usually with creative value added. Therefore, we will find out about origin of montage with political motive.
Klíčová slova
fotografie s politikem, oficiální portrét, reklama, montáže, satira, politicky angažované umění
Klíčová slova v angličtině
photography with politician, official portrait, advertising, assembly, satiru, politically engaged art
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií - formát cca 21x30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (2 ks) + 1x USB Flash disk: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií - formát cca 21x30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (2 ks) + 1x USB Flash disk: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Seznam doporučené literatury
TOSCANI, Oliviero. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-858-7182-3
LÁBOVÁ, Alena a Filip LÁB. Soumrak fotožurnalismu?: manipulace fotografií v digitální éře. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1647-6
Seznam doporučené literatury
TOSCANI, Oliviero. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-858-7182-3
LÁBOVÁ, Alena a Filip LÁB. Soumrak fotožurnalismu?: manipulace fotografií v digitální éře. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1647-6
Přílohy volně vložené
1 disketa
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
RNDr. Novotný upozornil na absenci významného portrétního snímku TGM od fotografa Karla Plicky, a doplnil osobní svědectví o průběhu fotografování prezidenta Gustava Husáka. Autorka společně s vedoucí práce MgA. Tláskalovou osvětlily doc. Prokopovi, proč v práci chybí pasáž věnovaná vizualitě politických kampaní v ČR. Mgr. Fišerová upozornila na nevhodné zařazení souboru Bez soucitu do kapitoly o sociálně angažovaném umění.
Při diskusi nad praktickou částí práce komise řešila relevanci autorčiných závěrů vzhledem k charakteru zkoumaných modelů. Mgr. Fišerová ocenila především možnost zkoumat a porovnávat jednotlivé způsoby postojů modelů.