Cílem této práce je vypracovat podnikatelský záměr založení nového podnikatelského subjektu, který by se zabýval prodejem ovocných boxů. V teoretické části byly analyzovány teoretické poznatky z oblasti podnikání, založení nového podnikatelského subjektu a podnikatelského záměru a byly zde uvedeny informace o základních finančních výkazech. V praktické části byly aplikovány uvedené teoretické poznatky k sestavení podnikatelského záměru. V rámci řešení byly použity analytické metody určené pro rozhodování a analytické metody užívané v managementu. Vytvořený podnikatelský záměr slouží jako podklad pro rozhodnutí, zda lze konkrétní záměr realizovat či nikoliv. Na základě zjištěných skutečností byl tedy podnikatelský záměr ohodnocen jako slibný. Podnik by měl naději uchytit se na trhu a být konkurenceschopný.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is developing a business plan to set up a new business entity which would sell boxes with fruits. In the theoretical part there was analyzed theoretical knowledge of business, setting up a new business entity and its business plan, and there was said some information about basic financial statements. In the practical part there was the theoretical knowledge applied to draw up the business plan. There were used some analytical methods for decision making and some analytical methods for management. The business plan serves as a basis for deciding whether the particular plan could be implemented, or not. Therefore, based on the findings, the business plan was considered promising. The business would have a chance to take the market and be competitive.
Klíčová slova
Podnikatelský záměr, podnikání, založení podniku, marketingový plán, finanční plán, ovocný box
Klíčová slova v angličtině
Business plan, business, setting up a business, marketing plan, financial plan, boxes with fruits
Rozsah průvodní práce
85 s. (121 473 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vypracovat podnikatelský záměr založení nového podnikatelského subjektu, který by se zabýval prodejem ovocných boxů. V teoretické části byly analyzovány teoretické poznatky z oblasti podnikání, založení nového podnikatelského subjektu a podnikatelského záměru a byly zde uvedeny informace o základních finančních výkazech. V praktické části byly aplikovány uvedené teoretické poznatky k sestavení podnikatelského záměru. V rámci řešení byly použity analytické metody určené pro rozhodování a analytické metody užívané v managementu. Vytvořený podnikatelský záměr slouží jako podklad pro rozhodnutí, zda lze konkrétní záměr realizovat či nikoliv. Na základě zjištěných skutečností byl tedy podnikatelský záměr ohodnocen jako slibný. Podnik by měl naději uchytit se na trhu a být konkurenceschopný.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is developing a business plan to set up a new business entity which would sell boxes with fruits. In the theoretical part there was analyzed theoretical knowledge of business, setting up a new business entity and its business plan, and there was said some information about basic financial statements. In the practical part there was the theoretical knowledge applied to draw up the business plan. There were used some analytical methods for decision making and some analytical methods for management. The business plan serves as a basis for deciding whether the particular plan could be implemented, or not. Therefore, based on the findings, the business plan was considered promising. The business would have a chance to take the market and be competitive.
Klíčová slova
Podnikatelský záměr, podnikání, založení podniku, marketingový plán, finanční plán, ovocný box
Klíčová slova v angličtině
Business plan, business, setting up a business, marketing plan, financial plan, boxes with fruits
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury analyzujte teoretické poznatky z oblasti podnikání, založení nového podnikatelského subjektu a podnikatelského záměru.
Praktická část
Vypracujte podnikatelský záměr založení nového podnikatelského subjektu.
Vypracujte finanční plán a rizikovou analýzu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury analyzujte teoretické poznatky z oblasti podnikání, založení nového podnikatelského subjektu a podnikatelského záměru.
Praktická část
Vypracujte podnikatelský záměr založení nového podnikatelského subjektu.
Vypracujte finanční plán a rizikovou analýzu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 356 s. ISBN 80-247-0939-2.
GATTIS, Chris. Business plan template: how to write a business plan. Huntsville, Alabama: Blue Point Publishers, c2010, 71 s. ISBN 978-1-4664-2422-7.
KORÁB, Vojtěch, Jiří PETERKA a Mária REŽŇÁKOVÁ. Podnikatelský plán. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2007, 216 s. ISBN 978-80-251-1605-0.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 427 s. ISBN 978-80-247-3339-5.
Seznam doporučené literatury
FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 356 s. ISBN 80-247-0939-2.
GATTIS, Chris. Business plan template: how to write a business plan. Huntsville, Alabama: Blue Point Publishers, c2010, 71 s. ISBN 978-1-4664-2422-7.
KORÁB, Vojtěch, Jiří PETERKA a Mária REŽŇÁKOVÁ. Podnikatelský plán. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2007, 216 s. ISBN 978-80-251-1605-0.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 427 s. ISBN 978-80-247-3339-5.
Přílohy volně vložené
žádné přílohy
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Boris Popesko, PhD., 20 bodů
Oponent práce: Ing. Ján Dvorský, PhD. 25 bodů
Otázky vedoucí:
1. Vysvětlete, jak byly stanoveny sazby jednotlivých režií pro kalkulaci ceny v kapitole 5.5.1.2. zodpovězeno zcela
Otázky oponent:
1. Charakterizujte 3 nejvýznamnější rizika Vašeho záměru? zodpovězeno zcela 2. Považujete fin. náklady na marketing dostatečné? zodpovězeno částečně
3. Charakterizujte, jak jste postupovali při výpočtech předpokládaných objemech prodeje. zodpovězeno částečně
Další otázky:
dr. Svitáková - Kazivost zboží, bylo zahrnuto v kalkulaci? zodpovězeno zcela
dr. Horáková - Kdy bude startovat podnik? zodpovězeno částečně
doc. Gregar - Kolik zaměstnanců plánujete mít? zodpovězeno zcela
doc. Zámečník - Dělala jste si předvýzkum, jaká by byla poptávka? zodpovězeno zcela