Bakalářská práce se věnuje analýze společenské odpovědnosti ve vybrané firmě. Cílem práce je zhodnotit tři různé postoje ke společenské odpovědnosti, z pohledu veřejnosti, zaměstnanců a CSR manažera vybrané firmy a najít společné prvky. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky, vztahující se k problematice společenské odpovědnosti. Tyto poznatky jsou dále uplatněny v následující, druhé části. Druhá, praktická část, obsahuje zpracování výzkumů dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru. V závěru práce jsou na základě teoretických východisek, analýzy CSR banky a průzkumů uvedeny návrhy a doporučení pro vybranou společnost.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of social responsibility in a selected company. The aim of the work is to evaluate three different attitudes to social responsibility, from the perspective of the public, employees and CSR manager of the selected company and to find common elements. The first part deals with theoretical knowledge related to the issue of social responsibility. These findings are further applied in the practical part. The practical part contains processed data obtained from questionnaire survey and structured interview. The last part deals with the suggestions and recommendations for the selected company based on the theoretical basis, analysis of the bank's CSR and surveys.
Corporate social responsibility, reporting, stakeholders, commercial bank, pillars of CSR
Rozsah průvodní práce
74 s, obrazové přílohy 15 s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje analýze společenské odpovědnosti ve vybrané firmě. Cílem práce je zhodnotit tři různé postoje ke společenské odpovědnosti, z pohledu veřejnosti, zaměstnanců a CSR manažera vybrané firmy a najít společné prvky. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky, vztahující se k problematice společenské odpovědnosti. Tyto poznatky jsou dále uplatněny v následující, druhé části. Druhá, praktická část, obsahuje zpracování výzkumů dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru. V závěru práce jsou na základě teoretických východisek, analýzy CSR banky a průzkumů uvedeny návrhy a doporučení pro vybranou společnost.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of social responsibility in a selected company. The aim of the work is to evaluate three different attitudes to social responsibility, from the perspective of the public, employees and CSR manager of the selected company and to find common elements. The first part deals with theoretical knowledge related to the issue of social responsibility. These findings are further applied in the practical part. The practical part contains processed data obtained from questionnaire survey and structured interview. The last part deals with the suggestions and recommendations for the selected company based on the theoretical basis, analysis of the bank's CSR and surveys.
Corporate social responsibility, reporting, stakeholders, commercial bank, pillars of CSR
Zásady pro vypracování
Úvod
\par Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Po provedení průzkumu literárních pramenů zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se společenské odpovědnosti firem.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav přístupu ke společenské odpovědnosti v rámci vybrané firmy.
Na základě provedené analýzy vyslovte doporučení v rámci společenské odpovědnosti a zhodnoťte jejich možné přínosy a rizika.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
\par Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Po provedení průzkumu literárních pramenů zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se společenské odpovědnosti firem.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav přístupu ke společenské odpovědnosti v rámci vybrané firmy.
Na základě provedené analýzy vyslovte doporučení v rámci společenské odpovědnosti a zhodnoťte jejich možné přínosy a rizika.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COLLINS, Denis. Business ethics: best practices for designing and managing ethical organizations. Second edition. Los Angeles: SAGE, 2019, 568 s. ISBN 978-1-5063-8805-2. PETŘÍKOVÁ, Růžena et al. Společenská odpovědnost organizací. Vyd. 1. Ostrava: DTO CZ, 2008, 184 s. ISBN 978-80-02-02099-8. PUTNOVÁ, Anna a Pavel SEKNIČKA. Etické řízení ve firmě: nástroje a metody: etický a sociální audit. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 166 s. ISBN 978-80-247-1621-3. SEKNIČKA, Pavel a Anna PUTNOVÁ. Etika v podnikání a hodnoty trhu. První vydání. Praha: Grada, 2016, 199 stran. ISBN 978-80-247-5545-8. TOMANCOVÁ, Lucie. Etika v podnikání. 1. vyd. Žilina: Georg, 2011, 160 s. ISBN 978-80-89401-57-4.
Seznam doporučené literatury
COLLINS, Denis. Business ethics: best practices for designing and managing ethical organizations. Second edition. Los Angeles: SAGE, 2019, 568 s. ISBN 978-1-5063-8805-2. PETŘÍKOVÁ, Růžena et al. Společenská odpovědnost organizací. Vyd. 1. Ostrava: DTO CZ, 2008, 184 s. ISBN 978-80-02-02099-8. PUTNOVÁ, Anna a Pavel SEKNIČKA. Etické řízení ve firmě: nástroje a metody: etický a sociální audit. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 166 s. ISBN 978-80-247-1621-3. SEKNIČKA, Pavel a Anna PUTNOVÁ. Etika v podnikání a hodnoty trhu. První vydání. Praha: Grada, 2016, 199 stran. ISBN 978-80-247-5545-8. TOMANCOVÁ, Lucie. Etika v podnikání. 1. vyd. Žilina: Georg, 2011, 160 s. ISBN 978-80-89401-57-4.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Lucie Tomancová, Ph.D. 20 bodů. Sledoval jste přístup k společenské odpovědnosti také jiných konkurenčních bank? V čem se aktivity ČSOB odlišují? Zodpovězeno částečně. Kdo v ČSOB má na starosti problematiku CSR? A reagovala tato odpovědná osoba / oddělení i nějakými opatřeními a aktivitami v době pandemie Covid - 19 ? Zodpovězeno částečně. Oponent: doc. PhDr. Ing. Aleš Gregar, Ph.D. 29 bodů. Na str. 24-25 uvádíte v souvislsti s konceptem CSR také novější koncept CSV, mohl byste komentovat relevantnost tohoto konceptu ve vtahu k aktivitám CSR v ČSOB? Zodpovězeno částečně. Jaký závěr jste vyvodil ze zjištění, že aktivity CSR banky jsou sice pro veřejnost důležité, ale nerozhodují o klientství respondentů? Zodpovězeno částečně. Měl jste možnost projednat svá doporučení pro rozšíření a zkvalitnění aktivit CSR s manažerkou pro řízení CSR v ČSOB, která opatření jsou pro ni zajímavá a proč? Zodpovězeno částečně. Student v průběhu rozpravy doplnil část týkajících se rizik spojených s realizací navrhovaných opatření.