Cílem bakalářské práce je určení pozice značky na trhu z hlediska konkurenceschopnosti, míry spokojenosti zákazníků v rámci zrealizovaného rebrandingu a následné navržení dopo-ručení. V praktické části byly použity nástroje a analýzy zaměřené na výzkumný problém, konkrétně SWOT analýza, benchmarking a dotazníkové šetření. Vykonaným výzkumem byly zjištěny nedostatky v marketingové strategii vybrané společnosti. Navržená řešení jsou zaměřeny na zvýšení efektivity marketingových aktivit prostřednictvím sociálních sítí, čímž je zároveň možné dosáhnout zvýšení spokojenosti zákazníků se zrealizovaným rebrandingem.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to determine market position of the selected company in terms of competitiveness, customer satisfaction with the implemented rebranding process, and in accordance with results to outline relevant recommendations. The practical part uses analyzing tools, specifically SWOT analysis, benchmarking and questionnaire survey. The research revealed a deficiency of the selected company's marketing strategy. The proposed solutions aim to increase the effectiveness of marketing activities on social media and to im-prove customer satisfaction with the implemented rebranding process.
Klíčová slova
značka, branding, rebranding, hodnota značky, marketing, SWOT analýza, benchmarking, sociální sítě
Cílem bakalářské práce je určení pozice značky na trhu z hlediska konkurenceschopnosti, míry spokojenosti zákazníků v rámci zrealizovaného rebrandingu a následné navržení dopo-ručení. V praktické části byly použity nástroje a analýzy zaměřené na výzkumný problém, konkrétně SWOT analýza, benchmarking a dotazníkové šetření. Vykonaným výzkumem byly zjištěny nedostatky v marketingové strategii vybrané společnosti. Navržená řešení jsou zaměřeny na zvýšení efektivity marketingových aktivit prostřednictvím sociálních sítí, čímž je zároveň možné dosáhnout zvýšení spokojenosti zákazníků se zrealizovaným rebrandingem.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to determine market position of the selected company in terms of competitiveness, customer satisfaction with the implemented rebranding process, and in accordance with results to outline relevant recommendations. The practical part uses analyzing tools, specifically SWOT analysis, benchmarking and questionnaire survey. The research revealed a deficiency of the selected company's marketing strategy. The proposed solutions aim to increase the effectiveness of marketing activities on social media and to im-prove customer satisfaction with the implemented rebranding process.
Klíčová slova
značka, branding, rebranding, hodnota značky, marketing, SWOT analýza, benchmarking, sociální sítě
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
\par {I. Teoretická část}
Zpracujte teoretická východiska k problematice brandingu, definujte jednotlivé pojmy a charakterizujte jednotlivé složky tvořící hodnotu obchodní značky.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte současný stav společnosti týkající se dané problematiky.
Proveďte analýzu cílové skupiny v otázce rebrandingu společnosti.
Zajistěte a vyhodnoťte informace, z nichž vyvoďte závěry a doporučení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
\par {I. Teoretická část}
Zpracujte teoretická východiska k problematice brandingu, definujte jednotlivé pojmy a charakterizujte jednotlivé složky tvořící hodnotu obchodní značky.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte současný stav společnosti týkající se dané problematiky.
Proveďte analýzu cílové skupiny v otázce rebrandingu společnosti.
Zajistěte a vyhodnoťte informace, z nichž vyvoďte závěry a doporučení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BANYÁR, Milan. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2017, 300 s. ISBN 978-80-7454-681-5. EGAN, John. Marketing communications. Second edition. Los Angeles: Sage, 2015, 420 s. ISBN 978-1-4462-5902-3. JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7. PURKISS, John a David ROYSTON-LEE. Vytvořte si vlastní značku: proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Praha: Synergie, 2014, 198 s. ISBN 978-80-7370-295-3. WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team. Fifth edition. Hoboken: Wiley, 2018, 324 s. ISBN 978-1-118-98082-8.
Seznam doporučené literatury
BANYÁR, Milan. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2017, 300 s. ISBN 978-80-7454-681-5. EGAN, John. Marketing communications. Second edition. Los Angeles: Sage, 2015, 420 s. ISBN 978-1-4462-5902-3. JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7. PURKISS, John a David ROYSTON-LEE. Vytvořte si vlastní značku: proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Praha: Synergie, 2014, 198 s. ISBN 978-80-7370-295-3. WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team. Fifth edition. Hoboken: Wiley, 2018, 324 s. ISBN 978-1-118-98082-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Ottó Bartók - 18 bodů: Můžete stručně shrnout zjištění plynoucí z dotazníkového šetření? Zodpovězeno zcela. Kap. 11.4 navrhujete stránku s recepty, o jakou platformu by se tedy mělo jednat? Měla by firma mít i doménu k tomuto doporučení, případně jakou? Zodpovězeno zcela. Dále uvádíte v doporučení využití influencera, doporučila byste firmě někoho konkrétního? Tak aby byla cílová skupina firmy ovlivněna touto kampaní? Zodpovězeno zcela. Oponent práce: doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.: Na str. 34, v tabulce 1, nemáte správně určeny PŘÍLEŽITOSTI. Můžete prosím, stanovit skutečné příležitosti? Zodpovězeno částečně. Jakého postavení na trhu bylo rebrandingem dosaženo? Zodpovězeno zcela. Vysvětlete prosím, proč respondentům dotazníkové šetření zdůrazňujete (str. 49, i ve vlastním dotazníku), že dotazník slouží pouze k akademickým účelům, když je zcela evidentní, že výsledky šetření jsou využity ve prospěch firmy? Zodpovězeno zcela. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D.: Neuvažovala jste spíše nad tématem redesign místo rebrandingu? Zodpovězeno zcela. Ing. Pavlína Kirschnerová, Ph.D.: Vysvětlete, co znamená ve Vaší práci pojem nultý měsíc ve vztahu ke mzdě zaměstnance? Zodpovězeno částečně.