Bakalářská práce se zabývá analýzou systému řízení kvality se zaměřením se na neshodnou výrobu, která má vést ke snížení výskytu zmetků a snížit tak náklady na neshodnou výrobu. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z literatury zaměřené na kvalitu a její řízení. V praktické části je analyzován systém řízení kvality a neshodná výroba je analyzována pomocí Paretova diagramu. Podle zjištěných skutečností jsou navržena opatření vedoucí ke snížení objemu neshodné výroby.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of quality management system focusing on defecti-ve production which should lead to decrease of its occurrence and reduce defective produ-ction expenses. Theoretical part is focused on literature dedicated to quality and its ma-nagement. Practical part analyzes quality management system and defective production is analyzed using Pareto chart. Corrective measures are suggested based on findings provided by this chart and should cut down defective production volume.
Klíčová slova
kvalita, analýza, Paretův diagram, neshodná výroba
Klíčová slova v angličtině
quality, analysis, Pareto chart, defective production
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou systému řízení kvality se zaměřením se na neshodnou výrobu, která má vést ke snížení výskytu zmetků a snížit tak náklady na neshodnou výrobu. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z literatury zaměřené na kvalitu a její řízení. V praktické části je analyzován systém řízení kvality a neshodná výroba je analyzována pomocí Paretova diagramu. Podle zjištěných skutečností jsou navržena opatření vedoucí ke snížení objemu neshodné výroby.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of quality management system focusing on defecti-ve production which should lead to decrease of its occurrence and reduce defective produ-ction expenses. Theoretical part is focused on literature dedicated to quality and its ma-nagement. Practical part analyzes quality management system and defective production is analyzed using Pareto chart. Corrective measures are suggested based on findings provided by this chart and should cut down defective production volume.
Klíčová slova
kvalita, analýza, Paretův diagram, neshodná výroba
Klíčová slova v angličtině
quality, analysis, Pareto chart, defective production
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární poznatky v dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části bakalářské práce.
Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Analyzujte systém řízení kvality se zaměřením na neshodnou výrobu ve vybrané společnosti.
Na základě analýzy navrhněte doporučení pro snížení výskytu neshod.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární poznatky v dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části bakalářské práce.
Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Analyzujte systém řízení kvality se zaměřením na neshodnou výrobu ve vybrané společnosti.
Na základě analýzy navrhněte doporučení pro snížení výskytu neshod.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Kvalita a zákazník. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2015, 160 s. ISBN 978-80-87865-20-0.
GOETSCH, David L. a Stanley DAVIS. Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. 8th ed. Boston: Pearson, 2016, 434. ISBN 978-0-13-379185-3.
HNÁTEK, Jan. Komentované vydání ČSN EN ISO 9001:2016 Systémy managementu kvality - Požadavky. 1. vyd. Praha: Česká společnost pro jakost, 2016, 138 s. ISBN 978-80-02-02642-6.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. 1. vyd. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit? 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 302 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Kvalita a zákazník. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2015, 160 s. ISBN 978-80-87865-20-0.
GOETSCH, David L. a Stanley DAVIS. Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. 8th ed. Boston: Pearson, 2016, 434. ISBN 978-0-13-379185-3.
HNÁTEK, Jan. Komentované vydání ČSN EN ISO 9001:2016 Systémy managementu kvality - Požadavky. 1. vyd. Praha: Česká společnost pro jakost, 2016, 138 s. ISBN 978-80-02-02642-6.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. 1. vyd. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit? 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 302 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Eva Juřičková, Ph.D., 22 bodů
Oponent práce: Ing. Michal Pivnička, Ph.D., 19 bodů
Otázky vedoucího práce: bez otázek
Otázky oponenta práce: 1) V kapitole cíle a metody zmiňujete pouze metodu "Paretův diagram", ale v praktické práci využíváte i jiné metody (např. popisujete proces systému řízení kvality, což je téma této práce). Proč jste to v této kapitole nezmínil? Zodpovězeno zcela. 2) V teoretické části popisujete velké množství nástrojů využívaných pro řízení kvality. Proč jste využil pouze jeden z nich (Paretův diagram)? Zodpovězeno zcela. 3) Návrhová část obsahuje návrhy, které jsou jen velmi málo podložené. Proč jste nepoužil například Ishikawův diagram či jiný nástroj pro hledání příčin problémů, které se snažíte řešit? Zodpovězeno zcela.
Další otázky: doc. Ing. Petr Briš, CSc. Kolik času jste trávil v rámci zpracování vaší práce v dané společnosti? Zodpovězeno zcela. Myslíte si, že je daná firma dobře řízená, když každým rokem roste počet neshod a reklamací? Zodpovězeno částečně. Jak se management společnosti staví s nekvalitou od dodavatele? Zodpovězeno částečně. doc. Ing. Rastislav Rajnoha, PhD. Popište grafy o neshodách a reklamacích uvedené ve vaší práci. Zodpovězeno částečně. Jak jinak alternativně byste znázornil úroveň nekvality oproti uvedeným grafům? Zodpovězeno částečně. doc. Ing. Josef Sedlák, Ph.D. Informace o počtu neshod a reklamací je zpětnou vazbou od zákazníků nebo je zpracován danou společností? Zodpovězeno zcela. Jaké důvody mohou vést k nekvalitě ve výrobě v dané společnosti? Zodpovězeno částečně. Analyzoval jste rozdíly mezi ranní a odpolední směnou z hlediska výskytu neshod? Zodpovězeno zcela.