V teoretické části své bakalářské práce se zabývám začátky a vývojem grafického designu v hudbě napříč historií. Popisuji jednotlivá časová období, hudební žánry a směry a v neposlední řadě také známé grafické designéry z odvětví hudebního průmyslu. Zkoumám vznik a vývoj hudebních klubů od 17. století až po součastnost a historii světových ikonických klubů. Poslední část mé práce je věnována čtyřem českým současným hudebním klubům, kde se zaměřuji především na vizuální styl, název a propagaci. V praktické části bakalářské práce představuji návrh fiktivního rockového klubu, logo a celkovou vizuální identitu.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my bachelor thesis I focus on the beginnings and development
of graphic design in music through the history. I describe particular time periods, musical genres and movements and last but not least, well-known graphic designers from the music industry. I research an origin and development of music clubs since 17th century till present and also history of world's most iconic clubs. The last part of my work is dedicated to four Czech present music clubs. I mainly focus on the visual style, name and promotion. In the practical part of my bachelor thesis I am present the concept of a fictive rock club, logo and overall visual identity.
Klíčová slova
hudba, rock, značka, logo, hudební průmysl, vizuální identita, hudební kluby, hudební nosiče
Klíčová slova v angličtině
music, rock, brand, logo, music industry, visual identity, music clubs, music carriers
Rozsah průvodní práce
53 s. (55 678 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části své bakalářské práce se zabývám začátky a vývojem grafického designu v hudbě napříč historií. Popisuji jednotlivá časová období, hudební žánry a směry a v neposlední řadě také známé grafické designéry z odvětví hudebního průmyslu. Zkoumám vznik a vývoj hudebních klubů od 17. století až po součastnost a historii světových ikonických klubů. Poslední část mé práce je věnována čtyřem českým současným hudebním klubům, kde se zaměřuji především na vizuální styl, název a propagaci. V praktické části bakalářské práce představuji návrh fiktivního rockového klubu, logo a celkovou vizuální identitu.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my bachelor thesis I focus on the beginnings and development
of graphic design in music through the history. I describe particular time periods, musical genres and movements and last but not least, well-known graphic designers from the music industry. I research an origin and development of music clubs since 17th century till present and also history of world's most iconic clubs. The last part of my work is dedicated to four Czech present music clubs. I mainly focus on the visual style, name and promotion. In the practical part of my bachelor thesis I am present the concept of a fictive rock club, logo and overall visual identity.
Klíčová slova
hudba, rock, značka, logo, hudební průmysl, vizuální identita, hudební kluby, hudební nosiče
Klíčová slova v angličtině
music, rock, brand, logo, music industry, visual identity, music clubs, music carriers
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 7/2018) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: historie a současná podoba hudebních klubů v České republice a zahraničí z pohledu grafického designu
2. Praktická část: vizuální styl hudebního klubu
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 7/2018) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: historie a současná podoba hudebních klubů v České republice a zahraničí z pohledu grafického designu
2. Praktická část: vizuální styl hudebního klubu
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. ISBN 80-968658-5-4
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komunikace. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-51-4
OCHS, Michael. 1000 record covers. Köln: Taschen, 2005. ISBN 978-3-8228-4085-6
BLÜML, Jan. Progresivní rock: světová a československá scéna ve vybraných reflexích, Praha: Togga, spol. s r.o. ve spolupráci s Univerzitou Palackého v Olomouci, 2017, ISBN 978-80-7476-124-9
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. ISBN 80-968658-5-4
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komunikace. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-51-4
OCHS, Michael. 1000 record covers. Köln: Taschen, 2005. ISBN 978-3-8228-4085-6
BLÜML, Jan. Progresivní rock: světová a československá scéna ve vybraných reflexích, Praha: Togga, spol. s r.o. ve spolupráci s Univerzitou Palackého v Olomouci, 2017, ISBN 978-80-7476-124-9
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Velmi obsáhlá prezentace. Dobře zvládnutá forma. Mgr. Urbánek - dotaz: vztah hudebního žánru k vizuální podobě klubu. MgA. Kajnar: drobný rozpor mezi vizuálem loga značky a jeho zařazením do hudebního zacílení. Studentka měla dobrou argumentační pozici, komise přijala vysvětlení i celkový záměr.