Bakalářská práce se zabývá hodnotami a jejich místem ve škole a v rodině. Teoretická část je zaměřena nejprve na vztah hodnot k sociální pedagogice a k základním pojmům, dále popisuje historii hodnot a etiku jako základ hodnot výchovně-vzdělávacího procesu a hodnotových orientací. V další kapitole se seznámíme s významem hodnot v souvislosti s výchovou a osobním rozvojem jedince v rodině. Cílem praktické části je zjistit míru shody významnosti zadaných hodnot ve školním a rodinném prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issues of values and their position at school and in a family. The theoretical part is focused on the values and their attitude to social pedagogy and to the key concepts. It is also aimed at the history of the values and athics as a base of educational process and environmental value.
The next chapter is focused on the importance of values in educational and personal progress in a family.The aim of the practical part is to discover the agreement of the values at school and in a family.
Klíčová slova
hodnoty, hierarchie hodnot, hodnotová orientace, výchova, vzdělávání, rodina, škola
Klíčová slova v angličtině
values, hierarchy of values, value orientation, upbringing, education, family, school
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnotami a jejich místem ve škole a v rodině. Teoretická část je zaměřena nejprve na vztah hodnot k sociální pedagogice a k základním pojmům, dále popisuje historii hodnot a etiku jako základ hodnot výchovně-vzdělávacího procesu a hodnotových orientací. V další kapitole se seznámíme s významem hodnot v souvislosti s výchovou a osobním rozvojem jedince v rodině. Cílem praktické části je zjistit míru shody významnosti zadaných hodnot ve školním a rodinném prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issues of values and their position at school and in a family. The theoretical part is focused on the values and their attitude to social pedagogy and to the key concepts. It is also aimed at the history of the values and athics as a base of educational process and environmental value.
The next chapter is focused on the importance of values in educational and personal progress in a family.The aim of the practical part is to discover the agreement of the values at school and in a family.
Klíčová slova
hodnoty, hierarchie hodnot, hodnotová orientace, výchova, vzdělávání, rodina, škola
Klíčová slova v angličtině
values, hierarchy of values, value orientation, upbringing, education, family, school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti hodnot, hodnotové orientace mládeže a výchovy ve škole a v rodině.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Realizace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti hodnot, hodnotové orientace mládeže a výchovy ve škole a v rodině.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Realizace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARISTOTELÉS, Etika Níkomachova. Praha: Petr Rezek, 2009. ISBN 80-86027-29-5.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-9225-0.
KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk - hodnoty - výchova: kapitoly z filosofie výchovy. Prešov: ManaCon, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež z pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
SAK, Petr, SAKOVÁ, Karolína. Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda Servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2.
Seznam doporučené literatury
ARISTOTELÉS, Etika Níkomachova. Praha: Petr Rezek, 2009. ISBN 80-86027-29-5.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-9225-0.
KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk - hodnoty - výchova: kapitoly z filosofie výchovy. Prešov: ManaCon, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež z pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
SAK, Petr, SAKOVÁ, Karolína. Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda Servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, stručně popsala teoretickou část práce a zaměřila se na praktickou část práce. Studentka popsala výzkumnou strategii a uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky. Následně se studentka zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. Komise se doptávala na interpretaci některých souvislostí. Následně měla studentka shrnout závěry výzkumného šetření. Na závěr obhajoby studentka odpovídala na otázky z posudků. Komise se doptávala na shrnutí nejvýznamnějších hodnot, které jsou ve škole a v rodině. Členové komise se doptávali na závěry realizovaného výzkumu, interpretace nebyla správná. Kde je smysl zjišťování těchto hodnot, studentka nedokázala příliš popsat výzkumný záměr. Diskuze dále směřovala k výzkumnému vzorku i k výzkumnému nástroji (položky nejsou adekvátně formulovány).