Tato bakalářská práce se zabývá konceptem vzdělávání dospělých a jeho historickým vývojem. První část je věnována teoretickým východiskům, formám a metodám vzdělávání dospělých. Praktická část je věnována kvalitativní analýze strategických dokumentů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the concept of adult education and its historical development. The first part is devoted to the theoretical basis of forms and methods of adult edu-cation. The practical part is devoted to qualitative analysis of strategic documents.
Klíčová slova
Vzdělávání, dospělý, formy vzdělávání, strategické dokumenty, historický vývoj dospělých.
Klíčová slova v angličtině
Education, adult, forms of education, strategic documents, historical development of adults.
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá konceptem vzdělávání dospělých a jeho historickým vývojem. První část je věnována teoretickým východiskům, formám a metodám vzdělávání dospělých. Praktická část je věnována kvalitativní analýze strategických dokumentů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the concept of adult education and its historical development. The first part is devoted to the theoretical basis of forms and methods of adult edu-cation. The practical part is devoted to qualitative analysis of strategic documents.
Klíčová slova
Vzdělávání, dospělý, formy vzdělávání, strategické dokumenty, historický vývoj dospělých.
Klíčová slova v angličtině
Education, adult, forms of education, strategic documents, historical development of adults.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých a jeho historického vývoje.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou analýzy dokumentů.
Analýza a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých a jeho historického vývoje.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou analýzy dokumentů.
Analýza a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, M., & Šerák, M. (2016). Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.
Gigalová, V. (2015). Dospělý jedinec v hypermoderní společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Kopecký, M. (2013). Vzdělávání dospělých mezi politikou, ekonomikou a vědou: politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.
Rabušicová, M., & Rabušic, L. (2008). Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (Vyd. 2). Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, M., & Šerák, M. (2016). Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.
Gigalová, V. (2015). Dospělý jedinec v hypermoderní společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Kopecký, M. (2013). Vzdělávání dospělých mezi politikou, ekonomikou a vědou: politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.
Rabušicová, M., & Rabušic, L. (2008). Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (Vyd. 2). Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce hovořila o teoretických a metodologických východiscích práce. Podrobněji prezentovala významná výzkumná zjištění. Členka komise upozornila na nemožnost srovnávání nesourodých dokumentů. Komise o tomto tématu široce diskutovala, také vůbec o vhodnosti tématu a jeho vztahu k sociální pedagogice. Výhrady k pojetí tématu byly velmi závažné i v oblasti teoretické části. Komise upozornila na absenci propojení tématu se studovaným oborem. Výhrady zazněly také k formulacím závěrů práce a k doporučením do sociálně-pedagogické praxe.
Komise hlasovala pro výsledné hodnocení F v poměru 4:0. Komise doporučila zvolit jiné téma, které by bylo vhodnější vzhledem ke studovanému oboru studentky.